isoja aurinkolaseja vahvuukksilla ja muovikehyksillä?
haluaisin isokokoisen, muovikehyksiset aurinkolasit, mutta pitäisi olla vahvuuksilla. Lähioptikko väittää, ettei isoja laseja voi tehdä vahvuuksilla, mutta en tiedä, väittääkö se niin vain siksi, ettei sillä itsellään ole sellaisia myynnissä? Missähän sellaisia olisi, onko kukaan onnistunut ostamaan?
Kommentit (4)
Kuka täysjärkinen haluaa sellaiset naamalleen?
Kuka täysjärkinen haluaa sellaiset naamalleen?
en mä nyt tarkoita mitään victoria bacham- laseja, jotka peittää kaiken sun ja kulmakarvojen väliltä, mutta aika isoja laseja kuitenkin. Ja muovikehyksisiä, jottei se kylmä metalli painaisi poskelle talvisin...
muuten niistä tulis aivan sairaan paksut ja painavat. Eli kun linssin koko kasvaa (siis reunasta reunaan), myös paksuus kasvaa reilusti. Tämä siis koskee nimenomaan vahvuuksilla tehtäviä linssejä. Siksi vahvoilla miinuksilla linssistä saa aina paremman näköisen mitä pienempi kehysaukko. Ei tule sitä kuuluisaa pullonpohjaa (vaikka nykyään pystytään ohentamaan, niin silti)
eli siis lasipinnan pitää olla suora, jotta vahvuuden saa niihin. Monissa isoissa aurinkolaseissa lasipinta kaartuu myös sivuille ja silloin niihin ei saa vahvuutta. Näin mä oon ymmärtänyt kun oon kysellyt useammalta optikolta asiaa.