Sain tänään kuulla olevani rasisti.
Kommentit (46)
Lisää somaleita Suomeen!
Päättäjien päässä ei näköjään liiku mitään.
että oletko rasisti, kun olin pyytänyt häntä olemaan koskematta minua (tanssilattialla tuli ja kietoi kädet ympärilleni). Sanoin etten ole, mutten pidä siitä että vieraat miehet koskevat.
Ei sen kummempaa. Minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä, tuo kommentti ärsytti, mutta oli muutenkin epämiellyttävä tyyppi. Ei jäänyt mitään "somalikammoa" tuon johdosta kuitenkaan ;).
No en ylläty yhtään kun tiedän mitä kymmenvuotias on ehtinyt jo oppia aikuisilta (suomalaisilta..) tuohon ikään mennessä. Jos et tiedä mitä tummaihoiset lapset ovat joutuneet jo tuohon ikään mennessä kuulemaan niin tässä sulle listaa lähipiirin kokemuksista: "varasteleva neekerihuora", aikuinen 4 vuotiaan äidille bussissa "ootko sä saanut ton lapses alennuksella""elätän sun pakolaispoikaasi, mee takasin sinne mistä oot tullutkin"(siis äiti ja lapsi suomalaisia..)Perus neekerit, mutiaiset, mutakuonot ym. nimittelyt.. En ole halunnut kaikkia muistaa edes.
Tiedätkö että osa näistä lapsista oireilee tästä kohtelustaan jossain vaiheessa, osa sairastuu psyykkisesti esim. eräs tuttu tyttö anoreksiaan (kun ihonvärilleen ei mahtanut mitään niin halusi ainakin olla laiha).
Anteeksi, mutta tunnut itse olevan aika (suomalaisessa eloveenapellossa)pellossa kasvanut:D Tummaihoisen lapsen äitinä tekis mieli viedä tuommoset sinne kuuluisan suomalaisen saunan taakse...
Suosittelen ottamaan sen pään sieltä pellosta pois niin huomaat ehkä että ihmiset on oikeastaan aika samanlaisia on ne sitten kotoisin mistä vaan. Ihmeen normaalia elämää pystyy monet somalit elämään kun ottaa huomioon mitä ovat elämänsä aikana nähneet ja kokeneet (läheisten murhia ja raiskauksia ym.) (kyllä, osa niistä lapsista myös).
rasisti lopun ikäänsä.
Yllätyin että ton ikäinen n. 10-vuotta, sanoo aikuiselle ihmiselle noin tylysti vastaan ja suoraan sanoen haukkuu todella törkeesti.
En yhtää ihmettele että on pahankurisia ja hävyttömiä kakruja olemassa, kun vanhemmatkin näyttävät olevan pellossa kasvatettuja.Joo, ehkä olen lapsellinen, mutta kyllä mä loukkaannuin. En todellakaan halua mitään rasistin leimaa otsaani.
rasisti lopun ikäänsä.
Yllätyin että ton ikäinen n. 10-vuotta, sanoo aikuiselle ihmiselle noin tylysti vastaan ja suoraan sanoen haukkuu todella törkeesti.
En yhtää ihmettele että on pahankurisia ja hävyttömiä kakruja olemassa, kun vanhemmatkin näyttävät olevan pellossa kasvatettuja.Joo, ehkä olen lapsellinen, mutta kyllä mä loukkaannuin. En todellakaan halua mitään rasistin leimaa otsaani.
onneksi mäkin pääsen muuttaa täältä huora/vittu/haista paska/suomilapsi vyöhykkeeltä muille maille!
Olisiko omassa asenteessa vikaa, kas kun en ole IKINÄ moista kuullut vaikka samassa talossa olen maahanmuuttajien kanssa asunut. Kyllä sulle saakin antaa samalla mitalla takasin, luuletko että kellään on velvollisuutta sietää mitään paskaa sinulta?
En usko että kukaan ilman syytä sulle tai lapsillesi on mitään tullut sanomaan. Ehkä omat lapsesi ovat huonosti kasvatettuja eivätkä osaa pihalla käyttäytyä (eikä mikään ihme sillä lapset ottavat oppia vanhemmistaan ja kuulevat vanhempien juttuja)? Minun lapsillani ei ole mitään vaikeuksia tulla toimeen toisten kanssa ja heillä on mm. somalialaisia ja venäläisiä ystäviä jotka näyttävät olevan ihan samanlaisia lapsia kuin suomalaisetkin. Kaltaistesi ihmisten vuoksi ovat kyllä rasistiset asenteet yrittäneet hiipiä meidänkin perheeseen tai lasten mieliin jotka kuulevat joiltain idiooteilta tyhmiä juttuja mm. somaleista, mutta olemme saaneet kitketyksi sellaisen pois.
koska en suostunut lähtemään erään marokkolaismiehen matkaan baarista!
Kieltäydyin kohteliaasti ja kerroin että olen lähdössä oman mieheni kanssa kotiin.
No sen jälkeen olinkin rasisti ja huora ja ties mitä muuta..
Elämäsi taitaa olla todella surkeaa! Ei edes sääliksi käy kun et näytä tajuavan, miten tyhmältä kuulostat.
No en ylläty yhtään kun tiedän mitä kymmenvuotias on ehtinyt jo oppia aikuisilta (suomalaisilta..) tuohon ikään mennessä. Jos et tiedä mitä tummaihoiset lapset ovat joutuneet jo tuohon ikään mennessä kuulemaan niin tässä sulle listaa lähipiirin kokemuksista: "varasteleva neekerihuora", aikuinen 4 vuotiaan äidille bussissa "ootko sä saanut ton lapses alennuksella""elätän sun pakolaispoikaasi, mee takasin sinne mistä oot tullutkin"(siis äiti ja lapsi suomalaisia..)Perus neekerit, mutiaiset, mutakuonot ym. nimittelyt.. En ole halunnut kaikkia muistaa edes.
Tiedätkö että osa näistä lapsista oireilee tästä kohtelustaan jossain vaiheessa, osa sairastuu psyykkisesti esim. eräs tuttu tyttö anoreksiaan (kun ihonvärilleen ei mahtanut mitään niin halusi ainakin olla laiha).
Anteeksi, mutta tunnut itse olevan aika (suomalaisessa eloveenapellossa)pellossa kasvanut:D Tummaihoisen lapsen äitinä tekis mieli viedä tuommoset sinne kuuluisan suomalaisen saunan taakse...
Suosittelen ottamaan sen pään sieltä pellosta pois niin huomaat ehkä että ihmiset on oikeastaan aika samanlaisia on ne sitten kotoisin mistä vaan. Ihmeen normaalia elämää pystyy monet somalit elämään kun ottaa huomioon mitä ovat elämänsä aikana nähneet ja kokeneet (läheisten murhia ja raiskauksia ym.) (kyllä, osa niistä lapsista myös).
Joku tyttö oli käyttäytynyt huonosti ja ap loukkaantui, ihan ymmärrettävää. Kyllä aikuisellakin on tunteet ja oikeus loukkaantua, ei lapsikaa saa päästää suustaan ihan mitä sattuu. Sun reagtio on se että ap on käyttäytynyt huonosti ja haluaisit viedä hänet saunan taakse? Todella typerä kommentti. Selit miten lapset ovat ehkä nähneet raiskauksia, murhia yms. Mistä sä tiedät mitä ap on kokenut elämässään? Ei varmaan ole ap:een vika jos toiset aikuiset eivät osaa käyttäytyä. Käsittääkseni ap, ei missään vaiheessa tyttö nimitellyt? päinvastoin.
Mä olen myös kokenut kovia, ei se oikeuta kuitenkaan käyttäytymään huonosti, se ei ole mikään syy.Ei ole mitään järkeä taputella päähän huonosti käyttäytyvää lasta, se jatkaa sitä niin kauan kunnes joku tekee siitä lopun tai edes yrittää, oli kysessä sitten suomalainen lapsi tai jostain muualta kotoisin oleva.
ja saan kuulla tuon monta kertaa päivässä. Ei kiinnosta, ja kohta alan varmaan ollakin!
Kunnes muutettiin taloon jossa niitä asuu paljon. Lapsilla ei oo mitään tapoja, yksikin muksu kusee aina hissiin. Niiden vanhempinen kanssa ei voi jutella, kun ei ne osaa suomea tai englantia, voi juma! Kaverit varoitti, mutta mä en uskonut, nyt uskon, aikamoista paskasakkia ne ovat.
Sen enempää kantaa ottamatta aiheeseen.
somppu 4 eva....mutta tottakai jos joku muu kutsuu sompuksi niin heti ollaan naama punaisena huutamassa rasistia.
Mutta tosi on että ne on aina huutelemassa tota rasisti juttuaan.
ghettoprinsessa kutsuu lapsiaan somppu 4 eva....mutta tottakai jos joku muu kutsuu sompuksi niin heti ollaan naama punaisena huutamassa rasistia.
negatiivis-sävyistä asiaa ilman että on rasisti.
Sen mulle kertoi somalityttö sen jälkeen kun olin pyytänyt tyttöä kerämään heittämänsä jäätelöpaperin rapun lattialta ylös.
Oiken "mukavaa"
somalikaverilleen puolia viikkorahastaan? Mä tosin ripitin sen sompun myöhemmin.
Niin helppo tapa järkyttää. Ovat huomanneet, miten kuulija menee ihan vaikeaksi ja he selviävät tilanteesta "voittajana". Ei aikuisen sellaisesta kannata provosoitua. Mutta se on rasisimia, että ajattelee somalien olevan tuollaista tai mustalaisten tällaisiä jne.
Oikea tapa on ilmoittaa tytölle, että "ei en ole rasisti. Minusta vaan roskat eivät kuulu lattialle. Onko sinun mielestäsi rasismia se, että huomauttaa roskaamisesta? "
Sitten voi käydä pitkän keskustelun rasismista, mutta luulempa,e ttä tyttö ei enää ole kiinnostunut.
ovat vähän liiankin tietoisia oikeuksistaan..eihän tuossa todellakaan mitään rasistista ollut.
parvekkeelleen tuhkakupin, jotta ei tarvitse viskoa natsoja pihamaalle. Sanomattakin selvää, että tumppien heittely jatkui.