Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten masennuksesta selviytyy?

Vierailija
15.04.2009 |

Miten kauan tätä vielä jatkuu? t. väsynyt

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ole kaksisuuntaista. Siinä sitten kärsitään, ja pahimmillaan vaihdetaan lääkitystä moneen kertaan, kärsitään sivuoireista ja vaikeista mania-masennusjaksoista, puhumattakaan sekamuotoisista. Elää ja käy töissä samalla. Tai päätyy sairaseläkkeelle. Jotenkin sitä vaan selviää.

Hoito silti kannattaa aina.

Vierailija
2/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitystä ja keskusteluapua, terapiaakin tarkoitus aloitella vähän myöhemmin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestänyt jo n. pari vuotta, välillä pahempana ja välillä parempana. Olin puoli vuotta välillä ilman lääkkeitäkin, mutta nyt taas jouduin uudelleen aloittamaan. -ap

Vierailija
4/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun tuntee että koko elämä tähän tärväytyy. Elämänmuutoksiakin olen jo tehnyt, syyn tähän luultavasti nyt parin vuoden jälkeen tiedän. Laukaisevana tekijänä oli todennäköisesti toisen lapsen syntyminen, vaikka olenkin tavattoman onnellinen hänestä. En kuitenkaan hakeutunut hoitoon, sillä oireet alkoivat väsymisestä ja olivat lieviä. TIlanne paheni lapsen ollessa n.10kk ja siitä saakka näitä jaksoja on ollut. Olen luonteeltani suorittaja, kuitenkin koen nyt monessa asiassa epäonnistuneeni. -ap

Vierailija
5/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi masentunut. En ole ede hakenut hoitoa, tai olen kaksi kertaa yrittänyt neuvolan ja perheneuvolan kautta, mutta heidän mielestään olen ok? Nyt kynnys mennä uudelleen on jo niin korkea etten kehtaa enää.

Masennukseen sairastuin mielestäni odottaessani 4. lasta joka oli vahinko. Raskausaika oli hyvin vaikea henkisesti. Vauvan synnnyttyä vaivuin ihan alas..nyt kun tuo lapsi on 1,5v, olen taas päässyt vähän "ylös" mutta tiedän että kohta taas tulee taatusti laskukausi. :( . Lisäksi sairastuin paniikkihäiriöön, saan ajoittain paniikkikohtuaksia.

Tää on kuin suossa rämpisi! Voimia sulle ap!!

Vierailija
6/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paniikkioireita. Nyt lievän serotoniinitasoa nostavan lääkityksen kanssa nuo oireet pysyvät kurissa. Toivottavasti myös sinä toivut pian. Tiedän, hyvin kuvainnollinen tuo ilmaisu suosta rämpimisestä. Yksi askel eteen ja kaksi taakse. -ap

Vierailija
7/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ajatellut hakeutua yksityislääkärille? Itse kävin ensimmäisen kerran siellä. -ap

Vierailija
8/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt yksityislääkäriäkin, mutta olen vaan mieltänyt sen liian kalliiksi? Kun vakuutuskaan ei sitä korvaa. Voiko yksityilääkäri laittaa esim. lähetteen sitten julkiselle puolelle, vai mitenkä se etenee sitä kautta?

Vai saitko yksityiseltä heti oikeaa hoitoa jne? t. 8

Vierailija
9/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkiselle puolen ja lääkehoidon alkuun. -ap

Vierailija
10/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä Kela korvaa, eli ei nyt niin kamalasti kuitenkaan. Itse ajattelin, että laittaahan sitä rahaa turhempaankin kuin oma terveys.-ap

Vierailija
11/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap!! Yksityiselle meno ei tunnukaan niin "säälittävältä" kuin julkiselle meno, koska tuntuu ettei julkinen puoli ota niin tosissaan, lääkärit ovat ulkomaalaisia meillä, hyvä että suomea osaavat, tuntusikin helpommalta mennä kunnon suomalaiselle lääkärille joka ottaa minut tosissaan, vaikka sitten edes rahan takia :).

t. 8

Vierailija
12/12 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestänikin tuntui nk. säälittävältä mennä, mutta jälkeen päin voin sanoa, että kannatti. Voisin olla pahemmassa tilanteessa nyt ja kyllä vanhempien hyvinvointi on lapsen mielenterveydelle tärkeä asia. Voimia ja toipumista sinulle! t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän