Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Onko lapsesi isovanhempi koskaan ostanut talvipukua lapsellesi?

Vierailija
13.12.2008 |

Meillä vaan kaveripiirissä on aika yleistä, mutta meillä ei isovanhemmat koskaan ole ostaneet.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, joista yhdelle ovat appivanhemmat ostaneet Lassien puvun kahdesti. Ensimmäinen oli aivan vauvana pienin mahdollinen (maksoi n.60€) ja toinen seuraavana talvena.

Viime talven lopulla miehen täti oli käymässä ja kävi yhdessä pojan kanssa ostamassa puvun. Poika sai valita minkälaisen ottaa ja tämä puku olikin sitten ihan kivan näköinen. Aiemmat olivat tummansinisiä, joka on varmaan ainut väri josta minä en pidä.

Ovat ostaneet vain yhdelle lapselle, koska muille oli jo valmiiksi talvipuvut jne.

Tänä vuonna olen itse ostanut loppu talveksi ja viime vuoden (tädin ostama) puku on pojalla nyt käytössä.

Oma äitini on ostanut ainakin esikoiselle takin ja housut. On saattanut aiemminkin ostaa jollekin, mutta en nyt muista tarkkaan. Tänä vuonna soitti kaupasta, kun näki laadukkaita talvitakkeja, että tarvitsevatko lapset takkeja. Lapsilla oli jo vuoden alussa ostamani takit valmiina, joten äitini ei sitten takkeja ostanut.

Vierailija
42/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkein kalleimpia, mutta eipä ole ollut tarviskaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani ja äitini maku osuu onneksi hyvin yhteen. Haluavat ostaa laatua ja yleensä aina ostavat samaa merkkiä puvun + hatun + rukkaset (Reima, Remu tai Polarn o.)

Mun mielestä loistava lahja, koska leluja meiltä löytyy yllin kyllin. Ja meillä lapsetkin osaa arvostaa vaatelahjaa. Usein saavat olla mukana valitsemassa mieluista (ainakin isommat).

Vierailija
44/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosin ihan pyytämättä ja ei mitenkään kovin kauniita toppahaalareita..

Miten sen nyt sitten äidille sanoo, että anteeksi, mutta ei ole ollenkaan meidän makuumme ja vielä kovin epäkäytännöllisetkin olivat.

En tosiaan kehdannut sitä sanoa.

Siitä lähtien olen kyllä itse hankkinut kolmelle lapselleni haalarit, vaikka ajatus tietenkin kaunis äidiltäni olikin. hän on muutenkin vähän huono ostamaan lapsille vaatteita, pojalle tulee usein ihan tyttömäisiä vaatteita ja usein noin 3 numeroa liian isoja =D

Joten hoidan vaateostot mielelläni itse...

Vierailija
45/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Vierailija
46/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olemme aina lapselle ulkovaatteet ostaneet ja 90 prosenttisesti muutenkin vaatettaneet. Toki lahjaksi on saattanut saada vaatteita. Mutta ei ulkovaatteita.

Vierailija
47/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en todellakaan odota että ostais, sekin tuli ihan yllätyksenä että osti ton yhden puvun.

Vierailija
48/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kauniisti pyytäneet kummankin vanhemmilta, etteivät he ostaisi lahjoiksi vaatteita (ainakaan ulkovaatteita) tai lastentarvikkeita. Koemme vaatelahjat yms. enemmänkin vanhempien taloudelliseksi tukemiseksi kuin lasten lahjoiksi.

Haluamme olla taloudellisesti itsenäisiä emmekä halua kalliita lahjoja. Olemme sanoneet, että jos he haluavat välttämättä meille jotakin tuoda, niin sitten mieluummin pieniä, lapsia ilahduttavia juttuja esim. tarroja, vappuna ilmapallot, pääsiäisenä suklaamunia, jne.

Vierailija
49/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen sopivat hanskat+hattu. Joskus ovat ostaneet arvokkaammat talvikengät tms., kun olin jo ehtinyt sille talvelle haalarin hankkia.

Mielestäni ihana lahja, tulee meille todellakin tarpeeseen!

Vierailija
50/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuta vaatetta paljonkin, yleensä oikean kokoisiakin. Pääasiassa kuitenkin haluan itse ostaa ja valita lasteni vaatteet. Silloin annan äitini/anoppini osallistua hankintaan jos pääsen itse valitsemaan. En halua pukea lapsiani sellaisiin haalareihin jotka eivät ole oman makuni mukaisia, niitä pitää kuitenkin katsella joka päivä. KÄyttömukavuus sitten tietysti vielä oma lukunsa, haalareiden ominaisuudet kun ovat aika paljon muuttuneet sitten 70-luvun jolloin he itse valitsivat omille lapsilleen haalareita... Vanhampamme usein kysyvät että tarviiko jotain hankkia mutta minusta tuntuu hullulta maksattaa meidän tarpeitamme heillä, kun itselläkin on talous ihan kunnossa. Pikkuveljeni (nuori) perhe saa enemmän rahallista apua vanhemmiltani kun ovat itse niin nuoria ja vähävaraisia vielä. Joululahjaksi lapsille toivon isovanhemmilta mieluummin sellaista josta lapset iloitsevat enemmän, esim stiga, polkupyörä ym kuin vaatetta jotka voin itsekin hankkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi