G:Onko lapsesi isovanhempi koskaan ostanut talvipukua lapsellesi?
Meillä vaan kaveripiirissä on aika yleistä, mutta meillä ei isovanhemmat koskaan ole ostaneet.
Kommentit (50)
Minun vanhemmat eivät ole ostaneet ja anoppi laittaa pojan tilille rahaa synttärinä ja jouluna. Poika saa nostaa rahat kun täyttää 18 vuotta. Nyt olisi kyllä tarvetta avustukselle kun olen työttömänä. Mielipiteitä tuosta rahan tilille laittamisesta?
Miehen äidillä on 8 lastenlasta ja pieni eläke -> en edes haluaisi hänen käyttävän pennosia tuollaiseen hyödykkeeseen, joka pystytään kevyesti itsekin ostamaan. Mun äiti taas ostaisi, jos antaisin, mutta haluan itse valita. Vanhemmillani on rahaa moninkertaisesti anoppiin verrattuna ja lapsenlapsiakin vain tämä yksi, mutta haalarit ostan itse. Vanhemmat on kyllä jatkuvasti tunkemassa rahaa muutenkin.
Itse en ole ostanut mitään haalareita lapsille. Anoppi on ex-pph joten hänellä on vankat mielipiteet minkälaiset vausteet lapset tarvitsevat ulos.
Meillä on 2 lasta, 4v ja 3v. Tähän päivään mennessä en ole yhtään toppahaalaria, takkia, välikausipukua, enkä kuravaatetta ostanut.. Aina on ollut anoppi hankinnoissa edellä, kysyy vaan mitä kokoa laitetaan. Enkä ole koskaan tätä edes kummallisena asiana pitänyt. Omakin äitini ostelee paljon lapsillemme vaatteita.
Olemme ihan normaali tuloisia ja anoppi tietää tämän, joten raha asian takia ei auta. Haluaa vaan olla avuksi.
ellei lasketa kirpparilta ostettuja.
Pojalle kerran Lassien surpafillin, kerran Reimatecin
Tytölle kaks Lassien pukua.
Oma isäni voisi ostaa, muut ovat köyhempiä kuin me. Tulemme siis omillamme toimeen, eikä tulisi mieleenikään pyytää moista.
Anoppi ostaa käytännössä joka kevät ja syksy vanhemmalle tytölle haalarin (talvi/ välikausi). Ei pyydetä, mutta haluaa ostaa joten ostakoon. Minä valitsen ja hän maksaa, joten tulee sitten onneksi aina mieluinen ja oikean kokoinen. Tänä syksynä osti reimatec+ haalarin ja olisi ostanut kuopuksellekin, mutta kielsin, koska kuopus ei nyt tarvitse haalaria.
Ihan ok musta.
"että on sitten vaihtaa, jos likaantuu". Ja tuolloin asuimme tod. ahtaasti 49 m2 kaksiossa, jossa oli ihan 4 kaappia tavaroille, ei meinannut mennä jakeluun kun ilmoitin, ettei tarvita enää yhtään pukua, kun ei mahdu säilyttämään missään, eikä muutenkaan! (Oli muuten kattava kokonaisuus vuosien 1988-1998 äitiyspakkauksen haalareista :) ).
Osti myös Lassien haalarin lapsemme ollessa 1v "kasvunvaraa pitää aina olla, että mahtuu hyvin villavaatteet alle ja liikkumaan" 110cm! Tyttömme oli pienikokoinen, ja käytti tuolloin 70cm vaatteita!
Hän on jatkanut tätä samaa "kasvunvara"-linjaa, ja osti 5v. tytölle 140cm neuletakin, kun sopiva koko olisi ollut 110 tai max, 116!
Pari kertaa ovat saaneet synttärilahjaksi jonkun mekon tai puseron, mutta ei koskaan mitään noin "isoa".
En ole pyytänyt ja ei taloutemme yhteen haalariin olisi koskaan kaatunut, mutta hän on halunnut ostaa. On myös ostanut veljeni lapsille.
Vähän kateellisena kuuntelen kavereita, joiden vanhemmat ovat auttaneet vauvahankinnoissa, ostelevat vaunut, talvivaatteet, gore-texejä ym. Mut mitäpä siitä, saadaanpahan olla lapsistamme ja heidän kasvatuksestaan juuri omaa mieltä eikä tarvitse kiitollisuudesta silitellä isovanhempia myötäkarvaan =)
Ulkomailla asuessamme osti suomalaisia vk-haalareita parina talvena. Tulikin tosi tarpeeseen, asuimaamme kulttuuriin ei kuulunut huonolla säällä ulkoilu...
Nytkin ostaa, jos vain saa tilaisuden. Olivat meillä käymässä ja citymarketista bongasin tarjous-Lassien esikoiselle. Ostin sen ruokaostosten mukana ja kotona mummo puoliväkisin halusi maksaa sen (ja parikymppiä ylimääräistä, kuulemma joulukalenteriin ;). Kivahan se on, kun auttavat, vaikka raha sinänsä ei ole kovin tiukalla meilläkään. Remontti kyllä vie kaiken ylimääräisen, joten sijoitusongelmia ei tule.
3 lasta meillä on ja pari jo murkkua. Missään muussakaan eivät ole koskaan avustaneet,jouluna tulee vaatimaton lahja ja siinä se koko vuoden muistaminen.
Oma äitini ostaa lapsille paljon vaatteita. Hän on itse töissä lasten parissa ja inhoaa epäsopivia/likaisia/rikkinäisiä vaatteita lapsilla. Meillä ei ole tosin tätä ongelmaa... Kierrätän sitten lastenvaatteita kaverini lapsille, joilla ei niitä ehkä ihan niin paljoa ole.
Anoppi ei tajua mitään kosteussuojavaatteista, mutta ilmoittaa aina että haluaa auttaa hankinnoissa. Jos sitten vihjaisen että vois vaikka jollain kympillä osallistua haalareiden hankintaan jos kerran haluaa, niin viikon päästä kantaa kirppikseltä jotain 10v vanhoja ei-kosteussuojahaalareita "kun tää oli niin hyvännäkönen eikä maksanut kun 15e" (Kuka maksaa vanhasta kulahtaneesta puvusta 15e?!)
joten en ole aikoihin pyytänyt ees kympin avustusta koska en halua meille noita vanhoja haalareita. Jos kysyy, sanon vaan että haalarit on jo hankittu, kiitos vaan.
Esikoiselle ihanan paksun toppahaalarin kokoa 56cm :-)
Ja kerran molemmille (2 lasta) haalarit jostain tehtaanmyymälästä. En toivonut eikä oltu sovittu etukäteen.