Kauhea rasistinen moka, molaytin pari paivaa sitten!
et iskenyt silmää samalla, niin tuskin myyjä loukkaantui.
Kommentit (41)
Myyjä oli tummaihoinen ja esitteli mustaa nahkatuolia. Mä vastasin että, "ei tuu kuuloonkaan, en voi sietää mustaa nahkaa" Herräisä, että mua hävetti.
Mä olen aikoinani kysynyt mun etiopialaiselta kaverilta onko se ikinä käynyt solariumissa.
Samanen kaveri muuten sai myös osakseen toisen kaverini kommentin että nyt XXX käy hiilenä.
Ei ole helppoa, ei :)
ja erääseen hotelliin ei otettu saksalaisia asukkaita (koskan omistajat olivat olleet keskistysleirillä) ja sanoin saksalaisille vieraille että "jostain syystä, mitä ne tiedä siis, tänne ei saa ottaa saksalaisia vieraita". Ne mölläs kuin jotain tyhmää..
täysmusta kertoi professorin kuvanneen hänen täysmustaa kaveriaan kaikilla muilla ulkonäköä kuvaavilla termeillä, paitsi ihonvärillä. Naurettavaa, sillä sillä osastolla oli vain nämä kaksi mustaa. Eli olisi vaan sanonut, että se toinen musta.
ANTIRASISMIA
Mä olen aikoinani kysynyt mun etiopialaiselta kaverilta onko se ikinä käynyt solariumissa.
Ei tässä ole mitään mokaa. Mustaihoisetkin "ruskettuvat" auringossa ja solariumissa. Iho muuttaa auringossa sävyään, ja jotkut mustaihoiset tosiaankin ottavat aurinkoa. Joku siis varmaankin käy solariumissakin.
Paitsi tuo kaikkea muuta pitää kokeilla, paitsi mustaa miestä. Kuka edes sanoo tuollaista?
t. ulkkiksen vaimo
Paitsi tuo kaikkea muuta pitää kokeilla, paitsi mustaa miestä. Kuka edes sanoo tuollaista?
t. ulkkiksen vaimo
Eli "kaikkea pitää kokeilla kerran paitsi pohjalaisia kansantansseja". Ei sekään kivalta kuulosta.
Ei tässä ole mitään mokaa. Mustaihoisetkin "ruskettuvat" auringossa ja solariumissa. Iho muuttaa auringossa sävyään, ja jotkut mustaihoiset tosiaankin ottavat aurinkoa. Joku siis varmaankin käy solariumissakin.
Ei muuta kuin kokeilemaan kuinka keskustelu kumppani reagoi kysymykseen. Sen jälkeen voit selittää tuon saman mitä kerroit ylempänä ;)
oikeita tavallaan rasistisia mokia. Äitini onnistuu aina latelemaan tummaihoisten ystävieni seurassa jotain mikä ei ehkä ole täysin korrektia. Hän ensinnäkin unohtaa että tummaihoiset ihmiset saattavat osata suomea, vaikka heidän kanssaan puhuisinkin yleensä englantia. Ihan hyväntahtoisesti äiti puhuu, mutta kyllä minunkin korvaani kalskahtaa se neekeri-sana jo pahasti. Eli välttämättä ei tarvitsisi sanoa että "Kylläpä nämä kaikki neekerit ovat niin kauhean ystävällisiä ja iloisia. Hampaatkin ovat niin ihanan valkoiset. " tms.
"musta nahka"-juttu... :DDDD
t. isoisän puolesta hävennyt
että sitä on tullut oltua sitten vähän enemmänkin auringossa vai?
Ja poikaystävä oli musta ja minä häpeästä punainen.
möläyttäjä:)) kerran Ruotsin ikeassa päätimme mennä kahville välillä ja kysyin sitten myyjältä kaverini puolesta kaakaota-muka kieltä osaavana, että (suomennettuna) oletko sinä kaakao täällä...Tummaihoinen myyjä katseli ihmeissään ja minä häpesin!!
Nauran ihan kippurassa. Täytyy vissiin lähteä nukkumaan.
Oltiin istumassa iltaa yhden pariskunnan luona joista toinen oli musta. Tämä sitten tarjosi jotain suklaa-likööriä ja minä ihastelin "tämähän maistuu ihan neekerinpusulle!" .... seurasi hiljainen hetki. Mikä moka!
Kun tuli pph:lla puhetta ulkona syömisestä, niin kerroin että käymme joskus syömässä "kepappi-keisareitten" lafkoissa.
En silloin vielä tiennyt että pph:n vävy on miten-sen-nyt-sanoisi... kovasti samannäköinen kuin meille ruokaa tehneet.
En halua ottaa riskiä, että yrittäessäni olla 'vitsikäs' onnistunkin loukkaamaan. Mutta kuten otsikossa sanoinkin, olen tosikko. Sanon kavereillekin, jos ne heittävät loukkaavaa läppää Joistain on tullut entisiä kavereita, kun en vaan pysty arvostamaan ihmistä, jonka mielestä on asiallista puhua mokkakikkeleistä tai karvakäsistä ja mitä niitä ratkiriemukkaita ilmaisuja onkana. Yök.
Noille möläytyksille minäkin nauroin, sattuuhan sitä :-) Mutta tuo kepappikeisari oli vain rasistinen heitto, jonka kohde oli vaan kertojan mielestä väärä. Jos nimitys olisi ollut ihan ok ja korrekti, niin mitä väliä sillä olisi ollut, että vävy olsikin 'kepappikeisari'?
oltiin juuri juteltu Cars sarjan Martista, joka on ruosteessa ja siksi ruosteenruskea kohta kolmivuotiaan kanssa. Bussiin sitten sattui varmaan samalla viikolla intialaisilta näyttänyt perhe ja poika kysyi kirkkaalla lapsen äänellään että äiti, onko toikin perhe ruosteessa? Onnkeis perhekin nauroi, ja muu bussi... Poika kyllä tietää mustaihoisen, siis ihan tosi tummaihoisen - meillä on musta nukke ja yksi musta kaveri leikkipuistossa jne. mutta tuollainen väli-iho oli pojalle yllätys...
tarkoittaen sellaista vähän korkeamman statuksen asuinalueesta. Onneksi vain valkoihoisten kuullen...
ehkä tuo proffa ei huomannut ihonväriä. ei luokitellut ihmisiä ihonvärin perusteella vaan esim. pituuden/painon tai pääaineen?
kun ihmisiin tutustuu, ulkoiset ominaisuudet"häviävät", vaikka ne muille paistaisivat kuinka hiilenmustina silmiin
täysmusta kertoi professorin kuvanneen hänen täysmustaa kaveriaan kaikilla muilla ulkonäköä kuvaavilla termeillä, paitsi ihonvärillä. Naurettavaa, sillä sillä osastolla oli vain nämä kaksi mustaa. Eli olisi vaan sanonut, että se toinen musta.
ANTIRASISMIA
Onhan pituus ja painokin ulkoisia ominaisuuksia.