Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt OIKEASTI parhaat laihdutuskeinot kertokaahan, pyydän!!

Vierailija
14.04.2009 |

Nyt tuli mitat täyteen ja otan itseäni niskasta kiinni mutta kertokaa teille parhaat keinot millä olette saaneet kiloja pois kiduttamatta itseänne.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun painoindeksini on myös 23 ja ruokavalioni (1500 kcal/vrk) kestää yhden pullan, 1 dl jäätelöä tai vaikka vähän suklaata JOKA PÄIVÄ. Jos ap:llä on vähänkin ylipainoa, hänen peruskulutuksensa on isompi kuin minun (minun on noin 1700 kcal/vrk) joten hän voi syödä päivittäin enemmän kuin minä ja silti laihtua. Hän voi aivan hyvin syödä pullaa, jos siltä tuntuu. Olen varma, että hän kestää sen kuin mies.

Jos laihdutus on kuuri, siitä sopii mainiosti poistaa kaikki epäterveellinen, etunenässä tietenkin pulla. Juurihan joku retosti olleensa peräti 6 viikkoa ilman pullaa! Olen minäkin ollut yli puoli vuotta ilman pullaa, mutta ei se minua yhtään laihduttanut. Kokonaisuus on olennaista, ei pulla tai sen puute.

Tärkeintä on koota itselleen ruokavalio, jota pystyy noudattamaan joka päivä koko loppuelämänsä ajan. Kuureista ei ole mihinkään - niiden jälkeen paino palaa ennalleen tai korkeammaksi. Ja minä suosittelen, että siihen ruokavalioon liittää jotakin itselle nautinnollista joka päivä. Vaikka sitten sitä pullaa.

Vierailija
2/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti ongelmana on osittain myös yhteisen kielen puute: joku on mielestään karppi vaikkei syö mitään tuoretta tai kasviksia ja joku ihan toisella tavalla syövä voi väittää samaa. Karppauksesta kuvitellaan kaikenlaista ja "karppaajia" näyttää riittävän joka lähtöön.

Perusidea kuitenkin tepsii varmasti laihduttamisessa: älä syö tärkkelystä, sokeria, valkoisia jauhoja. Älä syö mitään sellaista, mikä ei tarjoa elimistöllesi muuta kuin rasitetta. Mieti, mistä saisit vitamiineja ja kuitua. Entä mikä pitäisi nälän mahdollisimman pitkään loitolla ja estäisi verensokerin heilahteluja?

Luulen, että jos tuota perusajatusta noudattaa ja valitsee sen puitteissa ne ruoka-aineet joista tykkää, ja lisäksi huolehtii riittävästä kasvisten ja marjojen saannista, laihtuu ihan 100% varmasti verrattuna pulladieettiin.

Sen sijaan en näe mitään järkeä oliiviöljyn lusikoimisessa. Eikö sitä hyvää öljyä voisi lurauttaa salaatin kastikkeeksi? Niin minä ainakin teen.

Joo, karppaus on ylimainostettua! Olen käynyt paljon karppaus-foorumilla (koska itsekin karppasin pari kuukautta) ja siellä on paljon näitä, jotka ovat noudattaneet ruokavaliota pitkään - yli vuodenkin - mutta paino ei ole tippunut kiloakaan, vaikka ovat oikeasti ylipainoisia.

Mulla tiputettavaa oli vähän ja karppaaminen oli älyttömän vaikeata; proteiinit piti pitää 50:ssä, mutta rasvaa oli silti saatava reilut 100, enkä sitten keksinyt muuta ratkaisua kuin vedellä oliiviöljyä lusikalla.. Yök. Eikä paino tippunut siltikään. Hyvä puoli on sitten se, että makeanhimoa ei ollut tippaakaan, eikä nälkää muutenkaan sen puoleen. Mutta se ehdottomuus teki elämän jotenkin vaikeaksi..

Painonvartijoiden pisteillä 10 kiloa lähti helposti, vaikkakin miinuspuolena oli se kituuttamisen tunne. Mutta so what, kun tuloksia tuli ja kilot on myös pysyneet poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä aio enää pudottaa painoa. Pullaan en silti aio siirtyä vieläkään, muttei se dieettiäni kaada jos silloin tällöin sallin itselleni jonkun mieliteon ;)

Äitini on ollut nyt 6 viikkoa sairaalassa kuntoutumassa leikkauksesta. Hän on laihtunut aika paljon, niin että sen huomaa päältä päin aivan selvästi. Kun kysyin syytä, hän oli sitä mieltä että syö muuten tavallisesti, mutta kun sairaalassa ei tarjota kahvin kanssa pullaa, paino on pudonnut.

No, fakta on varmasti se, että kotona hänellä tulisi muutenkin pisteltyä herkkuja ihan vaivihkaa, mutta itse hän vannoo kivenkovaan, että muutos on vain ja ainoastaan siinä pullassa...

Vierailija
4/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään kiduttamalla!

Aloita vaihtamalla lautanen pienempään ja lopeta santsaaminen.

Ruokailutottumukset kuriin, siitä se lähtee. Syöminen on se mikä lihottaa joten se myös laihduttaa. Napostelu kuriin, tähän toimii ruokapäivä kirja johon kirjaat ihan jokaisen suupalan. Ne 5-10 pienenpientä Fasupalaa tekee aika paljon

Vierailija
5/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

painosta pois sellaiset 15kg kuntosalitreenillä ja ruokavaliolla. Aerbista tein aina kun jaksoi, eli joskus treenin päälle, joskus pelkkä aerobinen. Salilla treenasin 4-6krt/vko.

Ruokavalion koostui pitkälti kanasta,kalasta,naudanlihasta,raejuustosta,rahkasta,kananmunista,täysjyväpastasta, tummasta riisistä ja kasviksista. Syön tällä hetkellä 5-6krt/pvä ja juon palautumisjuoman(proteiinipirtelön) treenin päälle. Pieniä annoksia hyvälaatuista ruokaa, niin ei ehdi tulla karmea nälkä ja mässäilynhimo. Nyt olen salilta ollut erinäisten syiden vuoksi pois reilu puoli vuotta ja syönyt mitä sattuu ja painoa on taas kertynyt. Mutta otin itseäni niskasta kiinni ja pikkuhiljaa saanut taas homman rullaamaan.

Tsemppiä!!

Vierailija
6/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikkaan en ota ollenkaan niitä ruuan aikana. Saatan ottaa liha/kanafileen ja paljon salaattia/keitettyjä vihanneksia. Niillä saa mahan täyteen.

Syön vain ja ainoastaan täysjyväruisleipää n 3 siivua päivässä.

T:ohikulkija

Vierailija
7/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä korvata esim. makaroni?

Vierailija
8/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrät hallintaan. Makaroni on hyvä mikäli kuntoilla meinaa, siitä saa energiaa.

Kana, kalkkuna, nauta, riista ovat vähärasvaisia

Vierailija
9/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalasta, se on päivän runsain ateria, ja illalla älä missään nimessä syö kuuden jälkeen. Makeat ja vehnäset pois kokonaan.

Vierailija
10/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon yhä sitä mieltä, että se on hyvä paikka, ja ilmainen. :)

Itekin 15kg tiputtanut, joskin kiloklubissa vaan hallitsen vakaata tilannetta. Itte pudotin aikoinaan painonvartijoissa ja kanssa sitten itsekseen alun tsempityksen jälkeen. Tärkeetä on syödä tosi paljon hedelmiä ja kasviksia, sekä kokojyväviljaa, mielellään tosi kuituista. Se pitää nälkää poissa. JA jättää herkut kauppaan. Teen itte yhäkin kauppastrategioita jos menen nälkäisenä kauppaan. :D Siis mietin mistä kuljen ja mitä otan, etten sorru turhuuksiin.

Jaksamista! Olo kyllä sitten palkitsee.

Niin joo ja kevyt liikunta alkuun, ja sittn tunteen mukaan lisäämään. Ei kannata heti rehkiä neljää hikilenkkiä viikossa, vaan sen mukaan aluksi mikä hyvältä tuntuu, niin saa motivaatiota jatkaa myös! Kävelemistä!

Vierailija
11/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloklubin tiedän, itsellä kokemusta www.kalorilaskuri.fi sivulta joka on hyvä. Osa ominaisuuksista ilmaisia, osa halpoja.

Kun vähän aikaa kirjailee ruokiaan ja liikkumisiaan, näkee itse mitkä ne omat heikot kohdat ovat. Nehän voivat olla kaikilla vähän erilaisia - jollakin jokailtainen pitsa, jollakin se, että syö kyllä terveellisesti mutta aina liian isoja annoskokoja. Sitten kyllä näkee myös, mikä se "paras laihdutuskonsti" juuri sinulle on.

Kokeile jompaa kumpaa.

Vierailija
12/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla on myös syötävä, varsinkin jos on liikkunut vasta illemmalla. Rankemman liikunnan jälkeen on hyvä syödä myös hiilareita, muuten iltapala kannattaa koostaa jostain proteiinipitoisesta, kuten esim. munakas, rahkaa ym.

Vierailija
13/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle toimi parhaiten se, kun vähensin syömisiä pikkuhiljaa, tyyliin ensin aamiaisella yksi leipä vähemmän, lounaalla yksi peruna vähemmän jne. En kärsinyt nälkää ja pikkusäätöjen tekeminen tuntui henkisesti helpommalta kun niistä tuli koko ajan onnistumisen kokemuksia. Jos olisin ottanut jonkun tiukan dietin olisin repsahtanut (koettu monta kertaa aiemminkin) ja ajatellut sitä vaan kuurina mikä ei toimi - muutoshan on tehtävä pysyvästi tai vaan lihoo entiselleen.

Toinen mikä minulla toimi oli paluu harvempiin aterioihin. Parhaiten minulle toimii yhdistelmä aamiainen + lounas + päivällinen +väli/iltapala. Jos yritän syödä 5-6 pientä ateriaa päivässä tulen mussuttaneeksi liikaa leipää ja liian vähän kasviksia ja lisäksi tuntuu että koko ajan on nälkä. Monille pienet ateriat usein tietty sopii, mutta ei kaikille.

Opettele myös erottamaan oikea nälkä ja pelkkä mielihalu, tämä oli minulle vaikeaa. Eli kun alkaa tehdä mieli syödä, kuulostele onko oikeasti nälkä vai oletko vaan esim. pitkästynyt, väsynyt, surullinen tms. Jos ei ole oikea nälkä, etsi jotain muuta tekemistä. Samoin syömiseen keskittyminen auttoi, eli lopetin täysin esim. tietokoneen, telkkarin ja kirjan ääressä syömisen ja kiinnitin enemmän huomiota siihen että ruoka on oiekasti hyvää.

Ja vastuun otto omista syömisistä. Itselle toimi ainakin se, että sanoin itselleni että okei, syö vaan jättiannos ruokaa tai pulla päivässä, mutta _älä_sitten_valita_läskejäsi_ . Itse sinä olet sen syömisesi valinnut, kukaan ei ahtanut niitä väkisin naamaasi. En tosin kieltänyt itseltäni kokonaan mitään, mutta kotiin en osta sellaisia ruokia joita tapaan syödä liikaa, esim. sipsejä. Korvasin myös epäterveellisiä mielitekoja terveellisemmillä, esim. pizzan ostamisen sijaan tein uunissa kaksi leipää joissa oli päällä tomaattia, kinkkua, basilikaa ja vähän parmesania.

Vierailija
14/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin 10kg ed. raskaudesta jääneitä kiloja "osittaisella" karppauksella eli en noudattanut ohjeita ihan 100% (mm. päivittäisien hiilarimäärän ja rasvojen suhteen). Jätin pois sokerin ja valkoisen viljan, korvasin perunan, pastan ja riisin kasviksilla ja salaateilla (käytä ainakin täysjyvä riisiä tai pastaa, jos alkaa kasvikset tökkiä). Juo tosi paljon vettä. Paino alkoi pudota ihan itsestään ja mikä parasta makeanhimo häipyi ihan totaalisesti!! Onnea matkaan!

Vierailija
15/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin tapa epäonnistua laihdutuskuurissa on ryhtyä laihdutuskuurille. Siis aloittaa jokin rankka dietti ja/tai kunto-ohjelma, joka poikkeaa rajusti aikaisemmista elämäntavoista ja jo etukäteen asennoitua, että hommaa kestää tasan tarkkaan niin pitkään, kunnes kilot ovat tippuneet. Jos sellainen ihme tapahtuukin, että jaksaa sparrata dietin ajan, tulee repsanhdus viimeistään ihannepainoon päästyä ja sitten sitä kilot singahtavat hetkessä takaisin.

Itse päätin helmikuun alussa, että alan muutamaan hissukseen elämäntapojani. Jätin kaikki herkut pois (paitsi perjantaisin, jolloin jokaisella suomalaisella on mielestäni oikeus rentoutua rankan työviikon jälkeen ja nauttia oma perjantaipullansa ;-) ja lisäsin vihannesten syömistä (lautasmalli kunniaan). Kuukaudessa tipahti sillä menetelmällä jo neljä kiloa.

Nyt olen hissukseen lisännyt liikuntaa. Ei mitään kauheita rääkkilenkkejä, vaan ihan mukavaa reipasta kävelyä. Sellaista, josta tulee mukava olo. Maaliskuun aikana sain tippumaan toiset neljä kiloa. Tärkeintä itselleni on ollut se, että koitan keskittyä positiivisiin asioihin, enkä masennu (No, ainakaan kauhean usein.) siitä, kuinka paljon olisi vielä tiputettavaa.

Vierailija
16/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii parhaiten lenkkeily, koska en pysty syömään vain esim. 1200 kcal päivässä ilman nälän tunnetta. Jotta voisin syödä 1500 kcal ja silti laihtua, minun on liikuttava noin tunti päivässä. Joka toinen päivä käyn lenkillä, joka päivä joogaan. Juoksun välipäivinä teen joogaohjelman, jossa on paljon lihaskuntoon vaikuttavia liikkeitä, muuten lähinnä venyttelyä.

Olen päätynyt ohjelmaani kalorilaskuri-nettisivuilla, joissa saa tarkat tilastot kaikesta ja pystyy itse päättelemään, mikä toimii. Tämä on terveellinen elämäntapa, ei kidutusta, ja sen takia jokaisen on löydettävä ohjelma, joka toimii itselle. Minä esim. sallin itselleni jotakin herkkua joka päivä, mutta moni muu pitää "karkkipäiviä".

Kun paino on normaalipainon rajoissa ja elämäntavat jo alunperinkin terveelliset, laihdutus ja jopa painon ylläpitokin on aika tarkkaa "tiedettä" - muutama sata kaloria sinne tänne päivittäin johtaa pitkän päälle joko painon kertymiseen tai sitten laihtumiseen. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään syömishäiriöihin viittaavaa ja minulla on hyvä itsekuri, esim. pystyn hyvin syömään suklaalevyn rivi päivässä eikä minulla ole mitään ruokaa, jota olisi pakko ahmia. Silti ihannepainossa pysyminen on vuosi vuodelta vaikeampaa, kun ikä hidastuttaa aineenvaihduntaa. Tällä hetkellä perusaineenvaihduntani vaikuttaisi olevan noin 175 kcal/vrk pienempi kuin mitä laihdutusohjelmat olettavat (kilpirauhasarvot ovat kunnossa). Siksi joudun tikistämään (tai liikkumaan) vielä hiukan lisää, jos haluan laihtua ohjelmien olettamassa tahdissa, tai sitten tyytymään hitaaseen vauhtiin.

Vierailija
17/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitse parilla sadalla vaatteita kuvastosta. Laita aina kun tekee mieli herkkuja 2e säästöön possuun. Muutamien kuukausien kuluttua siellä possussa on rahat uusiin pienempää kokoa oleviin vaatteisiin, jotka voit hyvin ostaa! :)

Vierailija
18/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viime syksystä laihduttanut 31 kiloa pelkästään annoksia pienentämällä ja syömällä hyvin. Herkut pois mutta niitäkin sitten kohtuudella silloin tällöin.

Ateriarytmi ja juuri noi pienet siedettävät muutokset on kaiken a ja o.

Lähemmäs 30 kiloa laihdutin pelkällä ruoalla, nyt kun viimeisiä kiloja on enää jäljellä niin lisäsin liikunnan mukaan. Ja nyt liikunta onkin mukavaa, ei ollut vielä 30 kiloa sitten.

Eli terveellistä, kevyttä ruokaa 2 kertaa päivässä, siihen muut välipalat lisäksi. Pidä rytmistä kiinni. Vaatii pitkäjänteisyyttä mutta erittäin palkitsevaa. Eikä auta vähätellä koska tällä tavoin mustakin on lähtenyt keskimäärin kilo viikossa, eikä siihen tosiaankaan tarvitse mitään rääkkiä. Älä muuta liikaa kerralla!

Musta noi juokse 5-6 kertaa viikossa tunti neuvot menee ihan överiksi....

Ja itsekkin juoksua harrastava olen mutta sitäkin kohtuudella.

Vierailija
19/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Liikun joka päivä tunnin, mutta juoksulenkkini ovat yleensä vain puoli tuntia, kerran viikossa pidempiä. Toinen puolituntinen on joogaa ja venyttelyä.

Vierailija
20/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ja toisen lapsen välissä kiloja tippui 15, nyt toisen ja kolmannen odotuksen välissä tippui 10, enempää en ehtinyt kun uusi tulokas ilmoitti tulostaan;)

Karpeilta on julkaistu kans tosi hyvä keittokirja, jossa on tooooosi herkullisia ruokaohjeita, koottu karppisivuston kirjoittajien lempiohjeista, eli moneen kertaan koiteltu ja maisteltu. Meidän perheen yksi suosikki on kebab:)

Nyt raskausaikana olen ns. hyväkarppi, joten täysjyväpasta ja riisi kuuluvat ruokavalioon. Herkutteluhetkinä (1 krt /kk) syön vähän sokeria, koska makeutusaineet ovat sallittuja karpeille, mutta ei raskaana oleville. Toisaalta sokerista tulee nyt outo olo kun on karpannut kauan, joskus herkkuhetki jää poiskin!

Oikein paljon onnea matkaan, tää on helppo tie, ei tartte laskea mitään ja kun tähän ryhtyy, on helppo pitää yllä. Aina ravintoloissakin voi pyytää korvaamaan perunan kasviksilla.