Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt OIKEASTI parhaat laihdutuskeinot kertokaahan, pyydän!!

Vierailija
14.04.2009 |

Nyt tuli mitat täyteen ja otan itseäni niskasta kiinni mutta kertokaa teille parhaat keinot millä olette saaneet kiloja pois kiduttamatta itseänne.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tunnu ymmärtävän, että se pullan syönti nimenomaan lisää sitä pullan himoa. Itsekuria ei tarvita kovinkaan paljon kun syö vähän aikaa kunnolla. Himot turhiin mössöihin häviävät useimmilta terveellisesti syöviltä lähes kokonaan. Makean himo voi olla merkki joidenkin ravintoaineiden puutteesta. Sitä ei silloin kannata lääkitä pullalla, jossa mitään hyödyllisiä ravintoaineita ei ole.

Vierailija
42/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä vertaa esim viinereihin, pasteijoihin, suklaaseen... Kaikki ihmiset ei vaan pysty siihen että ei syö MITÄÄN herkkuja, koskaan. Itse pystyn kyllä pidättäytymään, mutta kaikilla ei ole yhtä rautainen itsekuri. Jos se pulla viikossa kaataa laihdutuskuurin, niin sitten on kyllä kokonisuudessakin jotain pielessä.

saada pullaa, niin eikö silloin ole jotain pielessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellää siirtymistä terveellisempään ruokaan.

Seuraavalla kauppareissulla vaihdat valkoiset jauhot rukiiseen ja valkoisen riisin ja pastan kokojyvään. Jos tekee mieli suklaata niin ostat fazerin sinisen sijaan pienen levyn tummaa. Wienerin tilalle otat ihan tavallisen vehnäpullan.

Lopeta einesten syöminen ja käytä vain paistijauhelihaa. Opettele syömään aamupalaksi esim. partajogurttia myslillä ja marjoilla, pysyt paremmin kylläisenä kuin pelkkää leipää syömällä. Pelkän perunan syömisen sijaan keitä lisäksi porkkanoita, kukkakaalia, parsakaalia ym. kasviksia.

Liikunta on myös hyväksi. Hormonitoiminta on tasaisempaa ja kroppa näyttää paremmalta kun se saa vähän lihasta. Suosittelen lenkkeilyä ja venyttelyä (joogaa ja pilatesta). Käy vaikka 4krt viikossa 30min reippaalla kävelyllä. Sitten kun se tuntuu hyvältä niin kokeile lönkytellä hiljaa muutama minuutti ja lisää vähitellen juoksunopeutta ja siihen käytettyä aikaa + lenkin pituutta.

Repsahduksetkaan eivät tunnu niin kamalilta kun on liikkunut paljon ;)

Vierailija
44/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada pullaa, ei minulla ainakaan.

Mutta jos jollekin on tärkeä se viikottainen herkkuhetki, niin pulla on varmaan siinä ihan hyvä vaihtoehto. Monia kypsyttää laihduttamisessa ja terveellisissä elämäntavoissa nimenomaan se ehdottomuus, ikinä et saa syödä mitään "pahaa" koska välittömästi on sitten joku pielessä. Ei ihme että ihmiset repsahtaa totaalisesti jossain vaiheessa tai tulee ahmimishäiriö koska kaikki on kiellettyä. kaikille ei sovi joku jyvien syöminen kun tekee mieli karkkia ;)

Vierailija
45/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se, mikä toimi mulla. Joskus voin syödä/juoda hiton epäterveellisestikin eli käyttää vaikka koko päivän pisteet karkkiin. Sellasta ei vaan tee mieli usein tehdä, koska sen verran kovaa nälkää joutuu loppupäivän kestämään... Meni miten meni, mutta ylimääräistä ei suuhun laiteta.

Vierailija
46/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leivästä voi saada myös kuituja ihan kivasti (ei tietenkään kaikista). Ja jos painonhallinta, kunto, ruuansulatus ym. ei kärsi siitä _yhdestä_ leipäpalasta ja _yhdestä_ pullasta niin mitä pahaa siinä on? Ja mikä olisi kuitupitoinen leivänkorvike? Ja jos et ole huomannut, niin useimmat eivät treenaa 4-6 kertaa viikossa, vaan liikuntamäärät ovat paljon vähäisempiä. Kevyttä sisätyötä tekevä nainen joka harrastaa pari kertaa viikossa liikuntaa (eikä silloinkaan treenimielessä) ei todellakaan tarvitse mitään hevosen annoksia (tai karppaajan tapauksessa leijonan).

En ole koskaan käsittänyt näitä karppausnatseja, joiden mielestä _heidän_ ruokavalionsa on se absoluuttisesti paras kaikille maailman yli 6 miljjardille ihmiselle ja kaikki ihmisten terveysongelmat johtuvat vain ja ainoastaan leivästä ja perunoista. Huhuu, anyone home? Ihmiset eroavat myös sen suhteen millainen ruokavalio on heille paras, karppaus ei ole sitä kaikille.

Itse kokeilin karppausta eri muodoissaan vuoden ajan ja paino kyllä putosi mutta seurauksena oli kauhea ummetus ja hirveä makeanhimo. Sen vuoden kuluttua repesin täysin ja lihoin takaisin entisiin mittoihin. Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja siirryins yömään tylsän perinteisen lautasmallin mukaan ja muutenkin tyyliin kaikkea kohtuudella. Kilot putosivat eivätkä ole tulleet takaisin, vaikka syönkin päivittäin pari palaa leipää ja muutaman kerran viikossa jopa jotain sokerisempaa. Ja koskaan en ole tuntenut oloani niin hyväksi kuin nyt, en edes silloin karppausaikoina, sori vaan. Karppaus ei vaan sovi kaikille.

miksi pitäisi syödä sitä pullaa ja leipää, kun voi syödä järkevämminkin. Ja muutenkin tuossa on ihan liian vähän ruokaa mulle, joka treenaan aktiivisesti sen 4-6krt/vkossa. Missä on ruokavaliosta proteiini, joka pitää nälänkin paremmin poissa?

Vierailija
47/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan sen ehdottomuuden takia. Minä tunnen yhden karpin, joka on hössöttänyt siitä vuosia ja painaa silti 120 kg. Mikä siinä menee pieleen, miksi se on niin älyttömän hyvä juttu muta tuloksia ei silti näy? Oma painoindeksi on 23 joten minusta ei tarvitsisi tulla minulle irvistelemään jos syön leipäpalan ja hän on karppi, hyvä ihminen.

Vierailija
48/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömällä

*aamulla puuron 2dl(kaurapuuro jossa osa kaura/ruisleseitä) ,lasi rasvatonta maitoa tai sokeritonta mehua,pieni nokare kasvisrasvalevitettä puuroon taikka sokeritonta mehusoppaa

*päivällä puol 11-11 lämpimän ruuan,lautas mallin mukaan

*3-4 h päästä ruokailusta välipalaksi hedelmää,marja smoothieta(itse tehty),ruisleipää päällisineen(ohuen ohut kinkku,kasvisrasvalevite,kasviksia,joskus juustoa vähä rasvaista),vihannes tikkuja(porkkanaa,kurkkua) tms.ei tietenkään kaikkea näistä vaan jotain

* 3-4 h päästä välipalasta toinen lämminruoka taikka toinen välipala,riippuu vähän nälästä ja mitä tekee mieli

*illalla vielä iltapala.

väli ja iltapaloilla syön juuri maitotuotteita,vihanneksia,hedelmää,marjoja tms pientä ja kevyttä

käyn lisäksi vähintään jokatoinen pv vaunujen kanssa lenkillä,n 1h kohtuullisen reipasta kävelyä,venyttelen ja jumppaan kotona silloin tällöin,pari kertaa viikossa. karkkia/herkkuja syön kohtuudella pari kertaa viikossa. käytän sydänmerkkituotteita ja täysjyvää pastoissa ja leivissä.

Vierailija
49/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt paljon karppaus-foorumilla (koska itsekin karppasin pari kuukautta) ja siellä on paljon näitä, jotka ovat noudattaneet ruokavaliota pitkään - yli vuodenkin - mutta paino ei ole tippunut kiloakaan, vaikka ovat oikeasti ylipainoisia.

Mulla tiputettavaa oli vähän ja karppaaminen oli älyttömän vaikeata; proteiinit piti pitää 50:ssä, mutta rasvaa oli silti saatava reilut 100, enkä sitten keksinyt muuta ratkaisua kuin vedellä oliiviöljyä lusikalla.. Yök. Eikä paino tippunut siltikään. Hyvä puoli on sitten se, että makeanhimoa ei ollut tippaakaan, eikä nälkää muutenkaan sen puoleen. Mutta se ehdottomuus teki elämän jotenkin vaikeaksi..

Painonvartijoiden pisteillä 10 kiloa lähti helposti, vaikkakin miinuspuolena oli se kituuttamisen tunne. Mutta so what, kun tuloksia tuli ja kilot on myös pysyneet poissa.

Vierailija
50/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n mitä ilmeisimmin ei, suosittelisitko silti hänelle pullaa?

Silläkö se paino putoaa?

Jos kysytään, millä _oikeasti_ laihtuu, 9 ihmistä kymmenestä vastaa varmasti että parhaan tuloksen saa jättämällä turhan tärkkelyksen pois ruokavaliosta. Meitä on tietysti erilaisia.

Ja olet varmasti ymmärtänyt ystäväsi ruokavalion väärin: ei kukaan paina 120 kiloa jos syö oikein. Paitsi jos on jotenkin sairas.

Eikä kukaan kärsi ummetuksesta pelkän karppiruoan ansiosta. Itse syön vähän karppaajien tapaan, ja ruokavaliooni kuuluu paljon marjoja, niin aamulla kuin illallakin. Samoin salaatteja ja kasviksia. Voin vakuuttaa että ne kyllä pitävät suolen toiminnassa...

Jos lihava ystäväsi on sinusta liian ehdoton, ei se tarkoita että kaikki karppauksessa olisi pielessä... Ehkä hän itse onkin ymmärtänyt jotakin vähän väärin...

mä olen saanut negatiivisen kuvan tuosta karppauksesta nimenomaan sen ehdottomuuden takia. Minä tunnen yhden karpin, joka on hössöttänyt siitä vuosia ja painaa silti 120 kg. Mikä siinä menee pieleen, miksi se on niin älyttömän hyvä juttu muta tuloksia ei silti näy? Oma painoindeksi on 23 joten minusta ei tarvitsisi tulla minulle irvistelemään jos syön leipäpalan ja hän on karppi, hyvä ihminen.

Vierailija
51/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vaikka kerätä niitä pisteitä jotakin tiettyä päivää varten loppuviikolle. Jos tietää että on jotku juhlat/illanistujaiset niin ei ainakaan ihan överiksi mene. Voi silloin vähän herkutellakin.

Tämä on se, mikä toimi mulla. Joskus voin syödä/juoda hiton epäterveellisestikin eli käyttää vaikka koko päivän pisteet karkkiin. Sellasta ei vaan tee mieli usein tehdä, koska sen verran kovaa nälkää joutuu loppupäivän kestämään... Meni miten meni, mutta ylimääräistä ei suuhun laiteta.

Vierailija
52/54 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se yksi pulla viikossa ei edelleenkään ole mikään paha juttu. Jos ei itsekuri kestä sitä vaan sortuu enempään, niin ei se sen pullan vika ole. Hassu :-D Ei kukaan ole väittänyt että pullalla laihtuu, mutta kohtuudella voi syödä kaikkea.

En näe mitä tuo tuttuni syö kotona ja muutenkin yritän välttää näitä ruokavaliokeskusteluja hänen kanssaan, sillä siitä seuraa se ylemmyydentuntoinen kommentti "noh, nää on näitä karppien juttuja". Hän ei siis ole YSTÄVÄNI vaan työkaveri jota on vaan siedettävä.

Vierailija
53/54 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista ja helppoa, alun jälkeen. Alkuun voit laskea pisteitä, kaloreita, ihan mitä vaan, jotta opit tietämään, mitä voit syödä ja sen jälkeen paino laskee. Ota pitkän ajan tähtäin, yksi huonompi viikko ei silloin tunnu missään. Tällä tavoin lähtenyt 25 kiloa ilman kidutusta.

Vierailija
54/54 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kiduttamatta onnistu laihtumaan. 4-5 kertaa juoksulenkki viikossa, kaikki sokeri ja herkut pois, paljon kasviksia ja vähärasvaista lihaa, kalaa... kohtuudella täysjyväviljaa ja hedelmiä. Valkoinen leipä pois ja sitä rataa... Tahdonlujuudella ja sitkeydellä, hyvällä itsekurilla ja pienellä itsensä kidutuksella se onnistuu!