Nyt OIKEASTI parhaat laihdutuskeinot kertokaahan, pyydän!!
Nyt tuli mitat täyteen ja otan itseäni niskasta kiinni mutta kertokaa teille parhaat keinot millä olette saaneet kiloja pois kiduttamatta itseänne.
Kommentit (54)
Oikein paljon onnea matkaan, tää on helppo tie, ei tartte laskea mitään ja kun tähän ryhtyy, on helppo pitää yllä. Aina ravintoloissakin voi pyytää korvaamaan perunan kasviksilla.
klo 8 syö hedelmä tai pari
klo 11 syö lounas, pidä se yhden lautasen "kokoisena", ei kukkuroilleen eikä santsausta. Syö AIVAN TAVALLISTA ruoka: 1/4 perunaa, 1/4 lihaa ja kastiketta, 2/4 eli puolet salaattia
klo 14 juo kahvia ja syö pulla
klo 17 syö lounaan tapainen päivällinen
klo 20 juo kuppi teetä ja syö maukas leipä (päällysteinä tomaattia, kurkkua, juustoviipale, omppuviipale...)
Syö aina täsmälleen samaan kellonaikaan. Silloin kroppasi tottuu siihen että aina tulee ruokaa tiettyyn aikaan ja suoli toimii hyvin :)
Harrasta hyötyliikuntaa.
Ja muista karkkipäivä kerran viikossa. Älä kuitenkaan vedä överiksi sen kanssa.
klo 8 syö hedelmä tai pari
klo 11 syö lounas, pidä se yhden lautasen "kokoisena", ei kukkuroilleen eikä santsausta. Syö AIVAN TAVALLISTA ruoka: 1/4 perunaa, 1/4 lihaa ja kastiketta, 2/4 eli puolet salaattia
klo 14 juo kahvia ja syö pulla
klo 17 syö lounaan tapainen päivällinen
klo 20 juo kuppi teetä ja syö maukas leipä (päällysteinä tomaattia, kurkkua, juustoviipale, omppuviipale...)Syö aina täsmälleen samaan kellonaikaan. Silloin kroppasi tottuu siihen että aina tulee ruokaa tiettyyn aikaan ja suoli toimii hyvin :)
Harrasta hyötyliikuntaa.
Ja muista karkkipäivä kerran viikossa. Älä kuitenkaan vedä överiksi sen kanssa.
kuurilla ja lisäksi tuossa ei nole kyllä terveellisiä ruoka-aineita jjurikaan, eplkkää hiilarimössöä kaikki pullat ja leivät.
Ei juurikaan terveellistä? Entäs aamiaisen hedelmät, lautasmallin 3/4 muuta kuin perunaa/pastaa/riisiä ja leivän pääliset? Se yksi leipä ja pullako romuttaa ihan kaikean, koska jos lautasmallin mukaan syö eikä lautanen ole kukkuroillaan niin ei siinä ole kuin pari perunaa.
No, itsekin jättäisin pullan pois ja lisäisin aamiaiseen esim. jogurttia mutta muuten tuo vaikuttaa minusta ihan hyvältä.
Mä kuolisin nälkään tällä
kuurilla ja lisäksi tuossa ei nole kyllä terveellisiä ruoka-aineita jjurikaan, eplkkää hiilarimössöä kaikki pullat ja leivät.
Ei juurikaan terveellistä? Entäs aamiaisen hedelmät, lautasmallin 3/4 muuta kuin perunaa/pastaa/riisiä ja leivän pääliset? Se yksi leipä ja pullako romuttaa ihan kaikean, koska jos lautasmallin mukaan syö eikä lautanen ole kukkuroillaan niin ei siinä ole kuin pari perunaa.
No, itsekin jättäisin pullan pois ja lisäisin aamiaiseen esim. jogurttia mutta muuten tuo vaikuttaa minusta ihan hyvältä.
Mä kuolisin nälkään tällä
miksi pitäisi syödä sitä pullaa ja leipää, kun voi syödä järkevämminkin. Ja muutenkin tuossa on ihan liian vähän ruokaa mulle, joka treenaan aktiivisesti sen 4-6krt/vkossa. Missä on ruokavaliosta proteiini, joka pitää nälänkin paremmin poissa?
aamupalasta, se on päivän runsain ateria, ja illalla älä missään nimessä syö kuuden jälkeen. Makeat ja vehnäset pois kokonaan.
Tolle kelloajalle ei ole mitään järkevää perustetta. On aivan sama mihin kelloaikaan syöt kalorit. Se kokonaiskalori määrä vuorokaudessa ratkaisee.
6 viikkoa karppausta takana. Olen jättänyt sokerit, valkoiset jauhot, leivät, pullat, perunan, riisin, pastan. Syön lihaa, munia, kasviksia, kermaa, partaäijää. Iho voi hyvin, olo on todella pirteä, ei ole sellaista pohöä kuin hiilareita vetämällä ja ennenkaikkea kiloja lähetenyt yli 5 kg.
Olivatpa nuo ruoka-aineet hiilareita tai mitä muuta tahansa. Karppauksessa on hyvää runsas proteiinin saanti, koska se pitää nälkää hyvin poissa. En kuitenkaan ole kuullut vielä kenestäkään, joka olisi karpannut esim. 30 vuoden ajan ja pysynyt siten hoikkana.
sillä kun karsii kaikkea turhaa syömisistään niin useinhan ne on just niitä hiilaripommeja: karkkeja, pullaa, vaaleaa leipää, sokereita... Itse järkeistin ruokavaliotani ja kun puhuin tuosta ystäväni (karppaa kovasti vuodesta toiseen) kanssa niin hän sanoi heti että sinähän olet karppaaja. No en kyllä tietoisesti ole... :)
Olen laihtunut sillä, että olen ottanut lautasmallin käyttöön. Ei varmasti jää nälkä, kun on lautasella monipuolisesti ruokaa. Lisäks oon aina syöny ruuan kanssa palan 100% ruisleipää(pitää nälän pitkään poissa). Kaikki vaaleat tuotteet vaihtunut tummiks. Leivän päältä juusto pois. Ja tärkeimpänä tietty se, että kaikki herkut ja erityisesti sokeriset juomat pois käytöstä. Tekee paljon! Herkuttelupäivä kerran viikossa. Kaikista mahdollisista tuotteista siirtyminen rasvattomampiin versioihin.
Se kiloklubi on kans hyvä apuväline!
Olen itsekkin laihduttaja mutta en koe tarvitsevani karkkipäivää. Syön herkkuja silloin tällöin mutta en osaa ajatella että joka viikko olisi yksi päivä karkin syöntiä varten. Se on nimittäin aika usein.
Monillahan karkit ja sipsit tekee tuvotusta joiden poistossa menee useita päiviä, miksi heti perään kuitenkin pitää vetää niitä herkkuja?
En vain käsitä miksi aikuinen tarvitsee vielä sen karkkipäivän. Helpompaa olla olematta riippuvainen sokerista.
että se 1/4, 1/4 ja 1/2 ON lautasmalli. En tarkoittanut että syö 1/4 osa perunasta! :D
Lautanen siis kunnolla täyteet, mutta ei mitään kukkuroilleen.
Ja se on kuulkaas se kultainen keskitie mikä on paras. Kaikkea tarvitaan. Leipä mielellään tummana ja pulla meille herkkupepuille mieltä parantamaan muuten kontrolloidun ruokailun lomassa.
Te, joille karkki on kirosana niin pysykää te pois tästä dieetistä ja sulle, joka olet himourheilija niin laihikset tuskin ovat edes tarkoitettu!!
että se 1/4, 1/4 ja 1/2 ON lautasmalli. En tarkoittanut että syö 1/4 osa perunasta! :D
Lautanen siis kunnolla täyteet, mutta ei mitään kukkuroilleen.
Ja se on kuulkaas se kultainen keskitie mikä on paras. Kaikkea tarvitaan. Leipä mielellään tummana ja pulla meille herkkupepuille mieltä parantamaan muuten kontrolloidun ruokailun lomassa.Te, joille karkki on kirosana niin pysykää te pois tästä dieetistä ja sulle, joka olet himourheilija niin laihikset tuskin ovat edes tarkoitettu!!
on entinen pullanmutustaja, joka on saanut painoa pois 15kg. Pullaa en todellakaan enää tarvitse, eikä sitä njokapäiväiseen ruokavalioon pitäisi kuuluakaan. Mä saan sen mielenparannuksen nykyään muusta kuin syömisestä.
kans suosittelen kiloklubia! Ja tosiaan se auttaa jaksamaan kun ei pidä liian ankaraa kuria itselleen. Mun heikko kohta on aina ollut hesburgerin ruuat, mutta niitä syön yhä noin kerran viikossa. Olen vain vaihtanut mega-aterian kerroshampurilaiseen eli en enää syö ranskalaisia ja majoneesia. Suklaata myös voisin vetää loputtomiin, mutta ostankin levyn sijasta pienen patukan. Se maistuukin paljon paremmalta kun tietää että sitä on vain se 5 palaa ja jokaisen niistä syö "ajatuksella".
Varmin tapa saada "homa kusemaan" on päätös syödä pelkkiä ituja kunnes 25kg on kadonnut...
on sairaanhoitajan minulle suosittelema juttu!
Ja minulle ruoka on nautinto, eikä siinä ole mitään pahaa. Nautin myös muista asioista, joten jos aiot seuraavaksi hyökätä sitä asiaa vastaan...
mutta mustakin on hassua, että aikuinen ihminen "tarvitsee" jotain pullaa tai karkkia. Kyllähän siinä on kyse itsekurin puutteesta, eikä tarpeesta. Mutta syö sinä pullaasi vaan :)
Mitähän se sairaanhoitaja ajatteli sinun siitä pullasta saavan? Kuituja? Vitamiineja?
Monille suomalaisille pulla on jokapäiväinen elintarvike, ja sitten ihmetellään kun vatsa on pömpöllään.
Ap kysyi tehokkainta laihdutusmuotoa ja se on ehdottomasti huonojen hiilihydraattien (valkoiset jauhot ja sokeri) välttäminen. Niissä ei ole mitään mitä elimistösi tarvitsisi.
Ja jos alkaa nautintojaan puolustella, miksi sitten ylipäätään osallistuu tällaiseen keskusteluun. Syö vain pullaa ja karkkia jos haluat, sinä itsehän ne tulokset näet parhaiten! Se ei silti ole paras mahdollinen neuvo sille joka haluaisi oikeasti pudottaa painoa.
minäkään ymmärrä miksi pitää varata yksi päivä karkin mussuttamiselle tai miten muka pulla päivässä on jollekin tarpeen.
Itse söin karkkia ja pullaa aikasemmin aivan liikaa, mutta karppaamisen myötä ei tee edes mieli enää karkkia eikä pullaa. En ole karkkia enkä pullaa syönnyt 6 viikkoon eikä ole tullut mitään järjettömiä himoja.
Lautasmallikin on aivan perseestä, miksi pitäisi perunaa syödä ? Miksi sitä ei voisi korvata salaatilla tai vihanneksilla ?
jos sitä vertaa esim viinereihin, pasteijoihin, suklaaseen... Kaikki ihmiset ei vaan pysty siihen että ei syö MITÄÄN herkkuja, koskaan. Itse pystyn kyllä pidättäytymään, mutta kaikilla ei ole yhtä rautainen itsekuri. Jos se pulla viikossa kaataa laihdutuskuurin, niin sitten on kyllä kokonisuudessakin jotain pielessä.
Se onnistuu esim. www.kalorilaskuri.fi palvelussa kun maksat sen 1,90e/15pv. Anna blogisi osoite muutamille tutuille niin se antaa kummasti lisää tsemppiä. Voit valita näkyykö blogissa painosi vai vain pudottu kilomäärä.
Mä oon laihduttanut varmaan sata kertaa mut aina motivaatio loppui ja lihoin kaiken takas. Vasta ton kalorilaskurin blogin kanssa tulosta alkoi syntymään niin että tiputin 18kg.
Ja sitten aina hyvä vinkki se annoskoon muuttaminen, syö tosiaan leipälautaselta, tai jos senkin meinaat kukkuroilleen täyttää niin sitten vaikka kahvilautasilta. Silloin tulee syötyä hitaamminkin. Omat niksit on viel syömiseen on se että etukäteen suunniteltu onpuoli voittoa. Suunnittelin siis laskuriin heti aamulla kaiken mitä syön (5-6 ateriaa) ja mihin aikaan niin helpotti paljon. Jos tuntui ettei pysty odottaa ruoka-aikaan niin sit söin omenan joka tasoittaa insuliinivaihteluita ja säätää ruokahalua.
Tsemppiä :)!