Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mun lapset käyttäytyvät rumasti niin tulkaa sanomaan niille!

Vierailija
12.07.2009 |

Siis ihan oikeasti. Mua ärsyttää välillä kun lapset on ihan riiviöitä, vaikka ovatkin yleisesti ottaen mukavia ja kauniin käytöksen omaavia. Mutta joskus mopo karkaa käsistä eikä kiukusta tai huudosta, potkimisesta tai sylkemisestä tule loppua. Monet kyllä tuijottavat pitkään tai tuhahtelevat kun luen lakia lapselle ja räksytän kuin mikäkin rakki naama häpeästä punoittaen. Tulkaa perhana joku sanomaan sille pennulle, että "kuule nyt olet hiljaa. Täällä ei käyttäydytä noin!" Kummasti nimittäin se vieraan sana tehoaa aina paremmin kuin tutun äidin uhkailut (jotka kyllä toutetaankin jopa lintsillä julmimman kautta jos ei mene viesti muuten perille).

Ehkä pidätte mua sekona, mutta kyllä mäkin joskus sanon vieralle lapselle ettei sovi käyttäytyä ihan noin jne jne.

Että mitäs mieltä olette?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. puistossa on vähän isompia lapsia ilman vanhempia ja tekevät jotain kurjaa, varaavat vaikka kaikki keinut istuskeluun tyyliin puoleksi tunniksi tai kiusaavat pienmpiään, sanon lempeästi mutta tiukasti että oliskohan nyt näiden pienempien vuoro keinua tms. Tehoaa yleensä aina.

Mutta jos lapsen oma vanhempi on jo tilanteessa jo komentaa lastaan toimimaan toisin, tuntuisi minusta jotenkin aiheettomalta puuttumiselta mennä siihen väliin jotakin kommenmtoimaan - tavallaan siinähän vähän alentaisi sen vanhemman auktoriteettia menemällä soppaan mukaan.

Minusta ongelma ei yleensä ole riehuvat lapset, joiden vanhemmat puuttuvat riehumiseen ja väärin tekemiseen. lapset ovat lapsia ja jossain ikävaiheessa käytännössä ihan mahdottomia. Pääasia on että opetetaan ja välitetään. Onglema sen sijaan ovat riehuvat ja toisia kiusaavat lapset, joiden vanhemmat vaan istuvat tyynenä vieressä tekemättä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla