Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huonosti käyttäytyvä lapsi..ei oma...apuja!

Vierailija
14.04.2009 |

kauhulla odotan aina lapseni ystävää kylään.kaikki mahdollinen ilkeys tehdään, käydään kaapit läpi, jääkaapista katsotaan syötävää, sohvat tuhritaan, leluja rikotaan, jne.

Älkää kysykö mitä vanhemmat tähän sanovat....sillä eivät mitään, vaikka näkevät...

Olen rikki siitä siivousmäärästä minkä lapsi meillä aiheuttaa.

Mitä voin tehdä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapselle kuin hänen äidilleenkin, että homma ei toimi ja kyläilyt on loppu jos tahti ei muutu. Tietysti mahdollisimman ystävällisesti.

Vierailija
2/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se lapsi tahallaan ole ilkeä, voit itse opettaa käytöstapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli valitettavasti myös tehtävä kyseinen päätös erään kaverin lapsien takia. Mä en enää kutsu niitä kylään, kaverin voin kutsua mutta varmistan aina että se on yksin. Edelleen näen hänen lapsiaankin, mutta en meillä, vaan ulkona jossain tai sitten kaverilla. Omat lapset tulevat joskus mukaan, ei aina, eivät tykkää itsekään kaverin muksuista, ja mä en viitsi vastentahtoisesti heitä raahata kaverin luo.

Vierailija
4/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan tehoa, heti ollaan seuraavan nurkan takana tuhoamassa jotakin.

Viimeisimmän metelin nostin, kun lapsi meni ja löi teräslelulla suoraan päin taulutv:tä! Onneksi ei hajonnut...lapsi juoksi vaan pois ja nauroi.

ap

Vierailija
5/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niiden vilkkaampien perään vaan joutuu katsomaan enemmän. Tietty jos vanhemmat on mukana, niin se olis niiden homma, mutta jos vanhemmat ei tee mitään, niin kyllä sinä saat komentaa, ettei teidän kotia tuhota.

Vierailija
6/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään tuollaista kyläilijää katseltaisi.

Vierailija
7/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että vanhemmat edes uskaltaa jättää lapsen sun hoitoon, jos et tuu sen kanssa ton paremmin toimeen.

Kai tiedät, että kaikki lapset ei pelkästä komentamisesta hätkähdä, vaan sun pitää myös liikahtaa fyysisesti sen lapsen luo, ottaa kädestä kiinni ja estää pahanteko. Ja rangaistakin saa esim. jäähyllä tai muulla vaarattomalla tavalla.

Ootko sanonut lapselle säännöt miten teillä ollaan? Onko lapsi teillä pitkästynyt tai tekeminen hänelle sopimatonta, kun jää aikaa tuollaiseen riehumiseen?

Täytyyhän sun aikuisena ihmisenä saada yksi lapsi aloilleen.

Vierailija
8/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että vanhemmat edes uskaltaa jättää lapsen sun hoitoon, jos et tuu sen kanssa ton paremmin toimeen.

vaan vanhemmat ovat itsekin meillä kun tätä tapahtuu. Eivät vaan reagoi.

ap

Vierailija
9/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että kenelläkään ei ole oikeutta terrorisoida toisen kotia, omaisuutta tms.

Jos ei lasta voi komentaa eikä saa häneen kontaktia (miksi saisi, jos omat vanhemmat paikalla ja eivät reagoi, jolloin lapsi tietää että saa tehdä mitä vain kerran ei vanhemmat puutu)

Sanoisin suoraan vanhemmille ja lapselle että ei käy.

Asian voi muotoilla korrektisti: "meillä ei juosta/meillä leluja ei heitetä/meillä ei hakata!" tyyliin. Tehkööt muualla mitä huvittaa ei se ole sinun ongelma mutta sinulla on oikeus puuttua siihen että teillä on teidän säännöt.

Jos ei kelpaa, niin sitten ei ehkä kannata tulla teille.

Käsittämätöntä että vanhemmat eivät puutu, edes, jos sinä emäntänä puutut käytökseen-luulisi kenen tahansa hälytyskellot sinä vaiheessa likattavan, että ehkä jotain pitäis tehdä.

Vierailija
10/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tilanne on kiusallisempi, koska kasvattaminenhan kuuluu tietysti vanhemmille, kun ovat läsnäkin.

Lapsi on varmaan aina vilkas, ja vanhemmat jo hieman väsähtäneitä. Jos lapsi on hyvin sinnikäs ja itsepintainen yrittäjä, niin sellaisen kasvattaminen vaatii oikeasti jo kovaa fyysistä kuntoa. Lapsi kun saattaa lyödä sitä telkkaria satoja kertoja, vaikka aina kiellettäisiin + haettaisiin pois tilanteesta. Tai kuten meillä, juoksi yli kolme kuukautta joka kerran suoraan ulko-ovelta autotielle, vaikka joka kerran tietenkin ryntäsin perään ja vedin lapsen takaisin pihalle. Siinä sai äiti lenkkiä ja usein ulkoilu loppui heti alkuunsa, kun lapsi vain meni tielle uudestaan ja uudestaa. Itseänikin harmitti, että miksi ihmeessä se ei voi uskoa vähemmällä.

Mutta jos vanhemmat eivät väsymykseltään jaksa enää välittää, niin voit toki puhua heille asiasta, mutta he tuskin ovat kovin vastaanottavaisia. Sen lisäksi voit näyttää esimerkkiä, eli ota lapsen kasvatus omassa kodissasi omiin käsiisi. Näin vanhemmat huomaavat, että sinä et salli kaikkea mitä lapsi tekee. Samalla he saavat itse mallia miten voisivat lasta kotonaankin kasvattaa. Väsyneen aivot kun eivät ehkä edes jaksa miettiä miten epätoivotusta käytöksestä pääsisi eroon.

Tsemppiä. Ajattele vaikka niin, että jos lapsi on sinustakin rasittava, vaikka näet häntä vain pari tuntia kerrallaan, niin kuinka rasittuneita vanhemmat ovatkaan, kun ovat lapsen kanssa koko ajan!

Vierailija
11/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin tuo "huonosti käyttäytyvä" isompi lapsi hyökkäsi vastasyntynyttä vauvaame kohti. Vanhemmat repivät lapsen irti mutta ainakaan meidän kuullen puhutteluja ei pidetty. Toisen tapahtumakerran jälkeen ilmoitin ettei tällainen voi jatkua, puin vauvan ja lähdin ulos (ekalla kerralla heitettin ulos meiltä, vauva oli tuolloin 5 pv vanha). Vanhemmat vetivät todellakin herneet neniinsä ja riidoissa ollaan.

Edelleenkään en tajua, miksi minun pitäisi antaa tuon isomman kirkua ja hyökätä kuin eläin vauvaamme kohti ja odottaa, josko joku kerta jotain tapahtuisi. Kun ei kuulemma ikinä mitään oikeesti ole niille pienemmille sattunut, joihin aikaisemmin on kohdistanut samanlaisen käytöksen.

Pistää todella miettimään mikä asia vinksallaan ja ettei vanhemmat oikeesti tee mitään .

Vierailija
12/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ainut paikka mihin lapsen vein, niin oli mummola. Olin itsekkin aivan loppu lapsen kasvattamiseen ja kieltämiseen. Suullinen kielto oli tosiaan turha.

Nyt poika 5v. ja osaa olla jo kunnolla.

Vilkkat pojat on aina jokapaikassa. Poika vein multa mehut, joten en ainakaan minä jaksa kasvattaa muitten lapsia, kun omissa ollut tarpeeksi hommaa.

Ei ehkä kannata ottaa kylään lasta enään. Anna lapsen kasvaa ja kyllä se ikä rauhoittaa.

Vierailija
13/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meidän poika tökki naapurin pari kuukautta nuorempaa naamaan. Lapset oli reilun vuoden ikäisiä, ja meidän poika ei ollut varmaan eläissään nähnyt toista pikkulasta, joten oli naapurin pojasta haltioissaan. Ja tutuistui siihen tökkimällä naamaan. Tietenkin mun olisi pitänyt heti puuttua asiaan, mutta minä olin jotenkin itsekin niin ihmeissäni, kun lapsi sillä tavalla reagoi toiseeen, etten edes tajunnut heti puuttua siihen tökkimiseen. Ja tuo kuulostaa nyt jälkeenpäin ihan naurettavalta, mutta jotenkin minä tosiaan menin aivan ymmälleni, että miksei tuo lapsi lopeta, enkä osannut toimia tarpeeksi tehokkaasti.

Naapurin äiti sitten kyllästyi siihen tökkimiseen ja otti lapsensa lattialta syliin, ettei mun kauhukakara päässyt tökkimään sitä enää. Ja silloin vasta minäkin heräsin tajuamaan, että se ihan tosiaan oli epämääräistä käytöstä mun lapselta.

Eli kyllä sitä oikeesti voi käydä, kun äiti on vähän hidas heräämään tilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme