Siis miksi koko ajan tivataan, joko olen aloittanut kiinteät?? Vauva 3,5kk!!
Menenpä mihin tahansa, sukulaisten tai ystävien luo, kerhoon tai mihin tahansa, niin AINA joku kysyy, että joko olen aloittanut vauvallani kiinteiden maistelun.
Miksi ihmeessä 3,5kuukautiselle vauvalle pitäisi olla tuputtamassa rintamaidon lisäksi jotain muuta, kun vauva kasvaa aivan normaalisti tasaista käyrää rintamaidolla. Mikä ihmisiä vaivaa??
Kommentit (7)
niin eihän se mitenkään viittaa siihen että mössöjä pitäisi jo syödä. Sitä paitsi "ennen vanhaan" kiinteät aloitettiin viimeistään 3 kk iässä ja näin tekee nykypäivänäkin yllättävän moni. Minä ainakaan en ole edes täydellisen selvillä onko joku harvoin näkemäni vauva 3 kk vai 5 kk. Ruosta puhuminen on yleensä helppoa. Voi kysellä syömisestä jos ei muutakaan keskusteltavaa keksi. Voin myös kysyä nukkuuko vauva hyvin, enkä tarkoita että hänen pitäisi nukkua 10 t putkeen.
Aina itse tuollaisiin kyselyihin vastasin että ei vielä ole mössöjä maisteltu koska maitoa tulee hyvin ja etenemme nykysuositusten mukaan. (Olen itse aloittanut kiinteät 5,5 kk iässä molemmille lapsilleni.)
noo, vanhempi väki on ainakin oppinut siihen, että kiinteät aloitetaan jo varhain, eivätkä välttämättä ole perillä tämän päivän suosituksista.
ja sitten taas aika moni ei imetä, ja helposti aloittaa myös kiinteät aikaisemmin kuin se 6kk. ja sitten ihmettelee, kuinka joku vaan imettää niin kauhean kauan..! ; )
"Suositus on että puolivuotiaaksi pelkällä maitolinjalla, joten siihen pyritään."
söivät jauhettua maksaa ja appelsiinimehua.
Toisekseen kun ei ole hyväksyttävää kysyä myöskään, että "imetätkö" (sehän on syyllistämistä!) niin mistä ihmeestä sitä voi puhua?
Sujuuko vaipanvaihto? (apua, se syyllistää kertakäyttövaippojen käytöstä)
Miten teillä arki sujuu? (apua, näytänkö noin nuutuneelta)
jne...
Ja vanhempi sukupolvi ei tosiaan välttämättä ole tietoinen nykysuosituksista. Älä ota vakavasti.
vaan haluaa vain keskustella.
p.s. Minä oloitin tuon ikäiselle kiinteät, vaikka vauva kasvoi hyvin ja oli ihan hyväk kokoinen. Iltaisin tuntui, että reppana vain joi ja joi maitoa, eikä saanut mahaa täyteen. Heti kun annoin vähän kiinteää ruokaa, alettiin nukkua paremmin ja jätettiin toinen yösyönti pois.
eikä muista sun vauvan ikää/kiinteiden aloitusikää kovin tarkkaan...
Small talkia?