Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TAMMIVAUVAT 2009**vko16**

14.04.2009 |

On ihan tajuttoman hiljasta ollut täällä parina viime viikkona, missä te kaikki ootte ollu? Tosin on multa iteltänikin jääny kirjottelut vähemmälle, kun en vain yksinkertaisesti ole jaksanut. :D

Oli muuten ihana ilma pääsiaisenä, aurinko paistoi ja oli tosi lämmin. :)

Niin ne hiustenpidennykset kävin lauantaina ottamassa ja kyllä kannatti, näistä tuli aivan ihanat!! (:

Tänään sitten Oonan kanssa neuvolaan, viime ajasta on kuukausi aikaa, joten jännä nähä paljon tullu neidille mittoja lisää sinä aikana, ja rokotuskin saadaan. Omasta mielestäni typy on ainakin pituutta kasvanut ihan kauheesti, ehkä painoakin jonkun verran, en osaa oikein sanoa.

Ainiin, Oona on alkanut ihan kauheesti jo liikkumaan, sänkyyn laitan sen illalla ihan normaalisti, niin aamulla neiti löytyy sieltä ihan poikittain. :D Ja kaikki se jo tunkis suuhunkin. Paperin kun laitan tytön kaulukseen aina syötön ajaksi, niin selkäni kun käännän ni johan löytyy paperi neidin suusta, samaten sideharsot, mun tai sen oma paita, mun käsi ja oma käsi. :D

Nyt vielä hetkeksi nukkumaan ennen neuvolaa. Tulen kyllä myöhemmin kertomaan neuvolakuulumiset.

Jadmiras ja Oona huomenna 2kk4vko

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelielle hyvää syntymäpäivää!

Hömppä: Meillä on käytössä pampers 2 koko. Meidän neidille on vaippa sopinut hyvin eikä ole mitään ihottumaa tullut. Liberoa kokeiltiin yhdessä vaiheessa, mutta se "falskasi.

Meidän neiti nukkuu vielä äitiyskopassa. Ehkä pitää jonkin ajan kuluttua siirtää pinnasänkyyn. Meil on vaan ongelma ettei pinnasänky mahdu meidän makkariin ja neiti kuitenkin syö vielä monta kertaa yössä. En haluis laittaa häntä omaan huoneeseen. Pitää miettiä et jos sen sais jotenkin ängettyä kuitenkin meidän makkariin...

Olikos se Amelie kun mietti rotarokotteen mahdollisia oireita..meillä otettiin se eikä meillä tullut mitään oireita siitä. Käsihygieniaan piti vaan kiinnittää erityishuomiota.

Mukavaa kun Jadmiraksen ja Oonan neuvolakäynti meni hyvin. Söpöjä kuvia olit laittanut tänne.

Tosiaan täällä on ollut melko hiljaista lähiaikoina. Mekin oltiin pääsiäisenä Satakunnassa käymässä niin ei ole ehtinyt kirjoitella tänne.

Moni laittoit että teidän lapsoset jo liikkuu jonkin verran.. meillä ei ole kyllä juuri mitään liikkumista havaittavissa.

Meillä on pieni ongelma kun olen nukuttanut neitiä syntymästä asti kyljellään kun aluksi pulautteli sen verran että se asento tuntui turvallisemmalta. Nyt välillä saattaa kääntyä sängyssään yöllä selälleen ja hän herää siihen. Ei siis osaa nukkua selällään tai nukahtaa. Onko kellään muulla tällaista ongelmaa vai nukuttaako kaikki selällään lapsiaan??

Meillä on pysynyt rytmit melko lailla samana. Nukkumaan menee 20-22 välillä. Nyt on syönyt varmaan 4 kertaa yöllä, joskus 2 kertaa. Heräilee 7:30-9 välillä. Aamun tunnin unet on pikku hiljaa ilmeisesti jäämässä pois. Päikkärit nukkuu 11-14, 12-16 välillä. Pienet unet saattaa illalla nukkua ja ne nukkuu yleensä silloin jos vaunut liikkuu. Pidemmät päikkärit nukkuu ulkona.

Mä taidan kanssa mennä laittamaan ruokaa..mukavaa viikkoa teille kaikille! Ihanaa kun tää viikko on lyhyempi..

Lila82 ja neiti 2kk2vko

Vierailija
42/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona katsoi tänään ekaa kertaa käsiään kun oltiin vaippaa vaihtamassa. :) Kuinkas monen muun vauva muuten jo katselee käsiään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelielle onnea!

Häälahjaideoita: Me vietiin kaverien hääpippaloihin, oli siis avioituneet ristiäisissä ja sit piti kavereille vaan bileet. Niin vietiin sinne rappakalja-peli.. sopi siis sille pariskunnalle, et riippuu parista kuinka huumorintajuisia tai minkälaisia on.. Mut mäkin voisin tykätä jostain tollasesta, kun kaikkee jo kotoa löytyy, kun kymmentä vuotta ollaan yhes. Tai sitten johkin lahjakorttia, kuten Marlene kirjotti.

Tää meidän toinen poika on kyl semmonen kakkaruitta, tänään vaihtanut neljä kertaa, huh. Esikoinen kun kakkas semmosen viikon välein.. Hyvä, ett suoli toimii! Mut on nää pojat nyt jo niin erilaisia :D

Meidän poika *nauroi ekaa kertaa* perjantaina isoveljelle, kun se tanssi ja hyppi :) Huisin aikasin mielestäni, 2 kk, mut aivan ihanaa <3 <3 parasta mitä elämässä tiedän!

Meillä ei myöskään vielä liikuta, mut tää on tää meidän pinon kuopus. Kättä ojentelee esineitä ja kasvoja kohti.

Toi syyllistäminen-syyllistyminen juttu ois mielenkiintoista lukea vauva-lehdestä. Mä oon kyl sitä mieltä, et kaikki tekee niinkuin parhaimmalta tuntuu.. nyt toisen myötä se ajatus on vahvistunut.. ja ei just välitä muiden sanomisista.. paitsi anopin jutut ;)

Nyt laitan poitsun vie partsille hetkeks iltaunille.. saa nähä nukkuuko sitten jo yöunia, joskus käy niinkin et vetelee vie illalla monta tuntia.. no hyvä että nukkuu!

*Mukavaa viikkoa!* Palailen loppuviikosta neuvolakuulumisilla.. tää on jo kuus kilonen, kun mies punnitsi kotona poitsun :D ..vertasin vaan Jadmiraksen tyttöseen ;)

Emmuli ja poitsu huomenna 2 kk

Vierailija
44/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi kiitoksia kaikille synttärionnitteluista! Ajattelin palkita itseni jollain hyvällä cd-levyllä huomenna, ku tänään palkitsin itseni neuvolareissusta suklaalla. :)

Painoa oli nyt 6500g (viimeksi 5915g) ja pituutta 62cm(viimeks 60,2). Kuulemma hyvin kasvaa. Tuntuu vaan pieneltä tuo painon lisäys ekaan kertaan ku kilo oli tullu sillon kuukaudessa. Mut käyrällä se näkyikin "notkahduksena". Nyt oltiin keskikäyrän päällä himpun. Sanoi, että ei tarvi vielä mitään lisäruokia miettiä...itse siitä kysyin.

Rokotuksesta tuli kauhee huuto ja itku. Kyyneleet virtas sekä pojalla, että minulla, mutta hengissä selvittiin. :) Rota-annoskin meni hienosti alas ja palkinnoksi tissiä.

Nyt ei oo huomattu mitään hirveen erikoisia oireita...tosi löysä kakka tuli pari tuntia rotan annon jälkeen, mut en tiedä sitte oisko tullu muutenkin ku aamulla aloitti tyhjentymisen viikon panttauksen jälkeen. :) Laitettiin yks suppo peppuun silti yöksi, ku sanoivat neuvolassa,että voi laittaa vähä niinku "hätävarana" jos kuume sattuu nouseen. Kalle kyllä ei tykänny suposta, enkä tykänny määkään sen laittamisesta...raukkaa kiusattu tänään jo muutenkin ihan tarpeeksi. Jos yöllä nousee kuume, niin annan kyllä mielummin oraaliliuosta panadolia. (oli hauska tuo suppo, ku en oo ikuna sellaista nähy, niin oon ajatellu sen sellaiseksi pienen tamponin kokoiseksi niin oli helpotus nähdä, että sehän oli ihan pikkiriikkinen. :D)

Oo, salkkarit alkoi ja sen jälkeen viikon kohokohta ja metsolat, joten mentävä on!

Toivottavasti ei tuu yöllä mitään oireita rokotteista...

Ai niin...

Jadmiras: meillä on kans nyt löydetty kädet myös ihan silmillä ettei vaan suulla. :)

Ja Lila: selällään nukutaan meillä. Eka kuukausi kyljellään ,mut ku rupes itse Kalle kääntyyn selälleen niin annettiin nukkua niin.

Meilläkään kalle ei vielä liiku...selällään ku pötköttää niin raajat kyllä vispaa mut ei mitään kääntymisen merkkejä. No, kaikki aikanaa. :)

Amelie ja Kalle

Vierailija
45/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen kun muilla on jo yli 6 kilosia vauveleita, ja tää vielä 5.7kg 3 kuisena, nooh perästä tullaan. :)

Selällään nukutaan täälläkin, aluksi laitoin kyljelleen, mutta alkoi itse kääntymään selälleen, niin nukkukoot sitten jos kerran niin on parempi. :)

Mä annoin Oonalle varuiksi panadolia yöksi, jos nousis kuume, toivon mukaan ei, ja toivottavasti yön yhtä hyvin kun kaikkina muinakin öinä. Nukkui kyllä jo päivälläkin ihmeen kauan, 2h kerrallaan, kun yleensä nukkuu korkeintaan tunnin. Ja tosi väsyneen olonen on neiti ollut koko päivän neuvolan jälkeen..

Häälahjasta: Mä ite tykkäisin kanssa jostain lahjakortista jonnekin, tai vaikka risteilylle olis kiva päästä. :)

Mutta nyt meen nukkumaan ihan vaan sen vuoksi, jollei Oona tänä yönä nukukkaan hyvin..

Jadmiras ja Oona taas ja jälleen kerran huomenna 2kk4vko ;D

Vierailija
46/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Oonan kun laittaa lattialle selälleen, niin on hetken päästä kylellään, eli ei varmaan kauaakaan mene, kun kääntyy jo masulleen ite. :) Mahalleen kun laittaa, niin saattaa vahingossa kupsahtaa selälleen, tai sitten se tekee sellasta heiluriliikettä niin kauan että kiepsahtaa ympäri. :D

Vierailija
47/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojun jos laittaa selälleen, menee pian kyljelleen ja siitä on kaks kertaa mennyt vatsalleen. Yöllä omassa sängyssä ja meidän sängyssä meni yks aamu eli pehmeällä alustalla. Nyrkit löytyvät viikko sitten. Poju on jo melkoista pidellä kun sen liikkeet on niin voimakkaat ja äkkinäiset.

Meillä on to neuvola. Minua kiinostaa pojun pituus kun tuntuu, että on niiiin pitkä. Nyt laitoin 70cm yöpuvun ja oli muka sopiva. Epäilen kyllä aika pieneksi kooksi (onko tuo edes sana....).

Pojuhan synty 1kk etuajassa ja hänen "pitäisi" tulla 1kk jäljessä näissä kehittymisissä ja viimeksi neuvolan käyrät osoitti, että poju olis 1kk (oli sillon 2kk)... Äh, vaikea selittää, mutta meinaan vaan, että ei minun mielesta poju tuu jälkijunassa.

Emu ja poju 3kk ja 1pvä