Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TAMMIVAUVAT 2009**vko16**

14.04.2009 |

On ihan tajuttoman hiljasta ollut täällä parina viime viikkona, missä te kaikki ootte ollu? Tosin on multa iteltänikin jääny kirjottelut vähemmälle, kun en vain yksinkertaisesti ole jaksanut. :D

Oli muuten ihana ilma pääsiaisenä, aurinko paistoi ja oli tosi lämmin. :)

Niin ne hiustenpidennykset kävin lauantaina ottamassa ja kyllä kannatti, näistä tuli aivan ihanat!! (:

Tänään sitten Oonan kanssa neuvolaan, viime ajasta on kuukausi aikaa, joten jännä nähä paljon tullu neidille mittoja lisää sinä aikana, ja rokotuskin saadaan. Omasta mielestäni typy on ainakin pituutta kasvanut ihan kauheesti, ehkä painoakin jonkun verran, en osaa oikein sanoa.

Ainiin, Oona on alkanut ihan kauheesti jo liikkumaan, sänkyyn laitan sen illalla ihan normaalisti, niin aamulla neiti löytyy sieltä ihan poikittain. :D Ja kaikki se jo tunkis suuhunkin. Paperin kun laitan tytön kaulukseen aina syötön ajaksi, niin selkäni kun käännän ni johan löytyy paperi neidin suusta, samaten sideharsot, mun tai sen oma paita, mun käsi ja oma käsi. :D

Nyt vielä hetkeksi nukkumaan ennen neuvolaa. Tulen kyllä myöhemmin kertomaan neuvolakuulumiset.

Jadmiras ja Oona huomenna 2kk4vko

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkaki vähä vilponen.

*Tervetuloa* akk joukkoon! En mä ainakaa herätä, nukkukoo nii kaua ku tahtoo. Tietty jos ihan pakko on, et pitää lähtee isompaa hoidost hakee enkä saa mitenkää muute. Onneks isovanhemmat yleens joku pääsee tähä siks aikaa tai hakee isomman. Meil ollaa parhaillaanki unilla ulkona... yleensä 11-15 joskus jopa 11-17 :)

*Negatiivista huomiota* kerjää meilläkin tuo 3,5 vuotias :( Mä jo eile ajattelin, et pitääkö siitä soittaa jonneki perheneuvolaa tai jotai ku mä oon nii loppu sen kanssa. Mitään se ei enää tottele tai kuuntele ja koko ajan pitää kiukutella vaan ja tehä pahojaa. Ehdotuksia/niksejä/vinkkejä otetaa vastaa... täällähän on monta jolla on paljon ja vanhempiaki lapsia. Apuanne siis kaivataan!

Eile oltii vähä laste kans reissus kummityttöö kattoos ja huame aamust ajattelin lähtee niitte kans kaveril käymää jolla kans 2 poikaa. Menee sitte päivä nopeemmi ku odottelee rakasta miästä :)

Jadmirasko se *kavereista* jutteli... On kyl totta et pari hyvää mieluummin ko kymmene keskinkertasta. Mul on kans paljo hyvii tuttui ja kaverei mut sellasii tosi ystävii taitaa löytyy vaa 2. Ärsyttää sellaset ihmiset joille täytyy aina varoo sanomisiaa ettei niit sit kuule muualta esim. Mut näillä eväillä mennää ja yritetää pärjätä :) Ja onhan meillä toisemme täällä virtuaalimailmassa :D

Joskus oli siitä *tapaamisesta* jotai juttua. Saataiskohan me sellane järkättyy jotenki jonneki?? Sopivasti kaikkien asuinpaikkojen keskelle... Jos kiinnostusta löytyy? Ite voisin ainaki osallistuu.

Taitaa olla se KainoElviki hylänny meiät? Ja Salsatarkin on jääny jonneki matkan varrella... Kirjotelkaahan nyt taustailijatki ahkeraan älkääkä siälä piilotelko :)

Muksaa päivää,

Marlene ja vähis sunnuntaina 3kk

ps. ajattelin tänää laittaa jo tipan velliä maidon joukkoo. Me kun totutellaa pikkuhiljaa. Selvästikkää se iltamaito ei riitä ja ei tuo pieni pysty juomaan niin paljon kun tarvisi. Halua olisi mutta masun tilavuutta ei :( Katotaa sit vkl jälkee kui on sujunu :)

Vierailija
22/47 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2v pikkusisko, joka on tajuton mustis aina kun Oona on äitini sylissä, yrittää väkisin tunkea samaan aikaan syliin, jos ei pääse, alkaa kauhea kiukuttelu. Samaten yrittää tunkea Oonan päälle, kun Oona istuu sitterissä, kun sitä kieltää menemästä, se alkaa huutamaan ja tekemään kiusaa.

Mulla ja mun pikkuveljellä on 3 vuoden ikäero, sillon kun oltiin pieniä, niin oltiin aina tiimi, aina kun äiti puhui puhelimessa, me tehtiin kaikenmaailman pahoja juttuja, kuten heitettiin meijän kaikki lelut parvekkeelta alas, äiti sulki meijät rangaistukseksi omaan huoneeseemme, noh, heitimme sitten lelut sieltä tuuletusikkunan kautta, teimme ensin reijän hyttysverkkoon. Me oltiin ihan kauheita tekemään pahoja, ja aina yhdessä joka jutussa. ;DD Voitte vaan arvata kuka ne lelut joutui pihalta keräämään. :P

Taas alkaa joo viikonloppu, justhan se oli. :) Nyt paistaa jopa aurinko, kun aamulla oli ihan sen näköstä, että alkais sataa.

Tosi kurja juttu, mun äiti joutuu tänään viemään lopetettavaksi toisen koiristaan, sillä on mäyräkoirahalvaus, jota ei pysty korjaamaan mitenkään..:( Mua surettaa ihan sikana, koska se koira oli maailman ihanin, rakasti yli kaiken lapsia ja oikeen nautti siitä, jos pikkumuksut repi sitä karvoista. :)<3 Ei se oo kun vasta 8v..Äiti kysy, että jos mä haluaisin nähä sen tänään viimestä kertaa, mutta en mä halua, kun haluun muistaa sen sellasena kun se oli, maailman kiltein ja ihanin, tosi rakas mulle, nyt se on niin kipee, että murisee jos joku menee lähelle ja on kauheen vihanen koko ajan...:((( Mutta ei sille mitään voi, mäyräkoirahalvaus on aika yleinen mäykyillä, äitin entiselläkin mäyräkoiralla oli se, mutta se oli niin alhaalla selässä, ettei vaikuttanut muutakun hännän toimintaan, häntä sillä ei siis toiminut lainkaan, eikä siinä ollut mitään kipujakaan. Mutta tällä on koko takapää ihan halvaantunut ja kauheat kivut, se oli kuulemma vinkunut koko viime yön..;((

Tää on nyt kyllä ihan ohi aiheen, mutta tahdoin vaan purkaa pahaa oloani jonnekin..

Jadmiras ja Oona huomenna 3kk..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin eilen maidottoman ja munattoman dieetin. Pitäisköhän jättää vielä kahvi ja jokapaikkaan tunkemani sipulikin pois.. Meijän yöt on menny ihan mahottomiks. Vauvalla on tosi kovaa ähinää, örinää, kiemurtelua, noin 200 pierua yön aikana. Tää vaan pahenee yö yöltä. Ajattelin nyt sit ihan vaan varmistukseks ton maidottoman dieetin tehdä. Ei varmaan tuosta johdu, mutta ensimmäistä kertaa n. kuukauteen vauva nukkuu jo 3,5h putkeen ja VAAN yhdellä hyssytyksellä koska ne muutamat kerrat ku on noin pitkään tässä kuukauden aikana nukkunut, niin oon n.10 kertaa käyny hyssyttämässä ja kävelemässä. Voi mamman pientä nuppua. Jos äidillä on öissä kestämistä niin on kyllä vauvallakin!!

Katjalah, sulla on moniallergikko lapsi niin jotain tiedät noista allergioista niin olisko joku muu mikä saattaa aiheuttaa vauvalle keljut oltavat? Mä syön joka päivä siis ruoan seassa sipulia ja valkosipulia, juon monta kupillista kahvia päivässä. Onks kellään tietoa kuin kovasti nuo sipulit aiheuttaa vatsanväänteitä?

Ihanaa ku vauva on nukkunut ton päälle kolme tuntia niin me ollaan miehen kanssa koko toi aika oltu pihahommissa! Kuusiaidan leikkausta, haravointia yms. IHANAA, että on kevät ja kesä tulee!!!

Jees, nauttikaahan itsenne ja lastenne puolesta missä perheissä nukutaan hyvin =). Niistä haaveillen,

Pantsa

Vierailija
24/47 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmirakselle voimia tiedän millaista on menettää hyvä ystävä vaikka onkin karvasta sorttia....

Mulla näppis vetää viimesiä et sorry jos puuttuu kirjaimia tai jotain, huomasin viime viestissä sen.

Mä oon leiponut ja pyykännyt koko päivän ja yrittänyt siivoilla hulluna ku huomenna vietetään esikoisen 4v synttäreitä... hermo on menny varmaan sata kertaa tänään...

Tyttö ollut sitterissä ja katsellut siitä mitä mamma puuhaa aina välillä väläyttänyt ihanan hymyn joka sulattaa mut ihan kokonaan.

Meillä kanssa pojat 2 ja 4v on olleet ihan kamalia ei kuunele mitään, siis ihan mahdottomia, meillä on eteisessä toiminassa sellanen miettimispenkki mihin mennään kun ollaan tehty tuhmia...välillä se auttaa ja välillä ei. Poja tappelee koko ajan keskenään ja tänään just sellanen päivä eei oo kukaan nukkunu päikkäreitä ja sen huomaa... Kauhee hälinä...

Mutta mutta hyvää viikonloppua kaikille

Me saadaan maanantaina se 3kk rokote ja ukko lähtee saksaan :(

Vierailija
25/47 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä *sipuli* aiheuttaa vatsanväänteitä! Oon yrittänyt välttää, kuten myös tota maitoo jättää vähän vähemmälle.. yks ilta join pari kuppia kaakaoo, en yleensä juo maitoo ja oli ihan hirvee iltahuuto, mut ei onneks kyl kestänyt kovin kauaa verrattuna esikoisen koliikkihuutoihin.

Mies ehdotti yks päivä hernekeittoo ruuoaks, mut en taidan lähtee siihen ;D

Ja *Pantsalle* jaksuja öihin, kuten muillekin jotka valvoo!

Mitäs muuten, kun meillä kakataan tosi usein päivässä ja on ihan löysää.. pitkin selkää menee :D Niin voiko olla just jotain maitoallergiaa vai *onko ihan normaalia* äidinmaitokakkaa??

*Lootuskukkasen* poitsulle 4 vee onnittelut!

Meilläkin *esikoinen uhmaa* , kuullosti siis tutulta teidän kertomukset vanhemmista muksuista. Meillä vanhempi poika on suht rauhallinen, mut sit kun vauva herää, niin on ihan levoton.. menee usein kyl äitillä hermo vanhempaan, vauva on niin ihana <3 On se esikoinenkin, mut täytyis välillä saada siitä omaa aikaa isommasta ;)

Meillä neuvola siirtyi ensviikolle, joten sitten sitä asiaa..

Nyt päiväkahvin keittoon ja sitten uudestaan ulkoileen.

*Mukavaa viikonloppua!*

Emmuli + poitsuliinit 3,5 v ja 2 kk

Vierailija
26/47 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomenta... :) Puoli seiskaan asti antoi Kalle tänään nukkua. Ja joku ihme vaihe on nyt menossa ku kahden tunnin välein herää yöllä syömään. (oisko tiheän imun kausi tai sitte joku 3kk-villitys, tai rokotteista) Menen kyllä heti itsekkin nukkumaan,ku Kalle menee pitkille päikyille (jotka toivottavasti nyt sitte on pitkät).

Nyt alkaa näkymään jotain oireita rotavirusrokotteesta...pieruja itkee ja kitisee, hirveen kärttynen ja rauhaton ja näkee, että maha on kipeä ku nostelee jalkoja mahaa vasten ja kiemurtelee. No jospa menisivät pian ohi. Annoin mallasta, jotta kakka tulisi, ettei ihan viikkoa olis taas väliä. Ja eilen annoin supon päikkäreille, ku ei millään alkanu rauhottuun ja sitte sillä se rauhottui unille. Ohjeessa luki, että roktteen jälkimaininkeihinkin voi panadolia antaa, vaikkei varsinaista kuumetta oliskaan.

Kalle kääntyi tänään sängyllä monta kertaa selältä mahalleen. :) Oikein innostui hommasta ja aina vaan uudestaan ja uudestaan. Nyt vaan mietin, ku meillä on patja vähä sellainen pehmoinen,ei mikään kauheen pehmee kuitenkaa, ja ku Kalle nukkuu aamuisin välissä, niin mitenköhän sitä uskaltaa antaa siinä olla nyt ku mahalleen saattaa kääntyä... Mut ei Kalle varmaan unissaan mahalleen kääntyisi ja herään kyllä ku hän alkaa heräileen ku hirvee ähinä ja puhke alkaa kuuluun vierestä. :) Ja käänsi kyllä tänäänkin kasvot sivulleen siinä sängyllä ku naama oli patjaa vasten...

Mää oon kans alkanu miettiin, jos aloittaiskin kiinteitä vähä aiemmin ku 6kk iässä...ehkä 4kk-5kk. Kalle on kyllä kasvanu tähän mennessä hyvin pelkällä rintamaidolla, mut jotenkin tuntuu, että saako se masua täyteen...ku just yölläkin syödään niin tiheesti. Mut mun veljen lapsi (öö...7kk) herää yhä 3 tunnin välein tissille (Vaikka syökin jo soseita ja velliäkin 4kk iästä) ja onhan se ihan normaalia. Itse vaan niin kaipais jo unta, mut eiköhän sitä vielä jaksais kolmisen kuukautta...ku ehkä sitte kiinteiden aloituksen jälkeen unet vähä pitenis...tai sitte ei. :)

Te jotka velliä alatte ottaan ruokavalioon niin annatteko jotain kaupan ostovelliä vai itsetehtyä??

Oho, tästähän tuli romaani taas....anteeksi! :) ja sori myös omanapaisuus...ja Kallen napaisuus. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Amelie ja Kalle

Vierailija
27/47 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alotettii eile sitä vellii maistamaa. 20ml laitin maidon joukkoo vast, mut eipä se ainakaa unii viä pidentäny mut emmä uskalla paljoo laittaa heti. Laitin sitte siihen seuraavaanki pullollisee jonka yöllä neljän maissa söi, ni 20ml vellii. Ihan kaupan velliä on, maissivellii. Ei ainakaa mitää masuvaivoi tullu :) Tänää sitte voi laittaa jo pikkase enempi.

Vähis tais herätä seittemä mais, mut mies nousi lasten kanssa ja mä sain jatkaa uneiluu. Tosin siit ei oo mitää hyötyy, ku mä en osaa nukkuu jos muita on hereillä.

Isäntä meni käymää Rautias, kattelee jotai terassitavaraa ku eile sitä jo alko paaluttaa. Mun pitäs koht lähtee esikoisen kans kylää kaverille, vähis jää vaunupäikkäreille iskän kanssa kotii.

Mietin tos velli jutus just, et pitäsköhä ite tehä... jos se säilyis enempi ko 1vrk. En tiä, katota jos viiteis.

Muksat viikoloput!

Marlene ja vähis huame 3kk

Vierailija
28/47 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin tuossa juuri siivottua ja pitäisi lähteä kaupalle. Muutama rivi kuitenkin...

Pantsa: Ilmvaivoja voi aiheuttaa kaikki ilmaa keräävät ruoat: sipuli, kaalit, paprika, palkokasvit... Välttämättä ei ole ollenkaan allergiasta kyse. Pikkulapsillahan yleisimmät allergiat on just tuo maito ja kananmuna sekä viljat (etenkin vehnä). Vaikea lähteä arvailemaan, kun oma kokemus on se, että mikä tahansa voi aiheuttaa oireita, mutta jos tuo munaton ja maidoton dieettisi selvästi helpottaa vauvan oloa niin luultavasti on niistä saanut noita oireita. Sipulia voit kokeilla seuraavaksi pois ruokavaliosta, JOS munan ja maidon poisjättäminen ei riitä. Jos puolestaan vauvan oireet nyt selvästi helpottavat ruokavaliollasi, niin puhupa neuvolassa ja pyydä lähete sairaalaan maitoaltistukseen niin allergia varmiustetaan ja saatte sopivat korvikkeet (nuo allergiakorvikkeet ovatKELA- korvattavia kahden vuoden ikään asti).

Ei, nyt on mentävä, lupasin anopille, että lähdetään kaupalle kymmeneen mennessä.

Vierailija
29/47 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mä pelästyin aamulla kun katoin ikkunasta ulos, maa ihan valkonen, lunta oli tullu ihan sikana yön aikana. :( Ja eilen illalla yhtäkkiä ihan kauhea myrsky, joka loppui yhtä nopeasti kun alkoi. Tuuli ihan sikana, tuli lunta/räntää/vettä, näytti kun olisi ollut pyörremyrskyn keskellä..

Aamulla oli kiva herätys, kun Oona oli kääntynyt sängyssään ihan kokonaan ympäri, pää jalkopäädyssä. :)) Alkaa siis päivä päivältä liikkumaan enemmän. Tänään tuijotteli jo kovasti käsiään, eikä syömisestäkään meinaa tulla mitään. Koittaa myös leluihin tarttua, mutta kädet päätyykin matkalla suuhun, toinen käsi silmään. :D

Eilen myöskin nauroi oikein kunnolla ensimmäistä kertaa, ihmetteli itsekin, että mistä se ääni oikein tuli. :)) Tänään on sitten taas yhden kerran nauranut kunnolla. :)

Nukkumisesta puhuitte aikasemmin, että rätti pitää olla naamalla, niin meillä on neidille tullut samanlainen tapa, ei nukahda, ellei ole rätti naamalla, tai silmillä ainakin. :) Söötti se on kyllä. <3

Sain tänään taas mukavasti omaa aikaa, kun kävin kampaajalla laittamassa lisää pidennyksiä hiuksiin, kun viime kerralla loppui ne hiukset kesken ja sivulta jäi kokonaan laittamatta, kun kampaaja kuvitteli hiukseni ohuemmaksi kuin mitä ne ovat. :D Mä niin rakastan näitä pidennyksiä, kun omat hiukseni ovat sellaset tylsän lyhyet, polkkatukka, ni nää on aivan mahtavat. Sitten kun oppii vaan paremmin käsittelemään näitä pitkiä, suihkussa on ainakin ihan hassua käydä. :)

Velleistä sen verran, että ite aloitan kanssa kaupan maissivellillä ja 20ml ajattelin aluksi laittaa maidon sekaan, mutta mietin sitä, että yhdessä purkissa kun kuitenkin on 200ml, niin menee 180ml ihan hukkaan..:/ Tai sitten laitan 40ml ja yöllä kun herää syömään, niin toiset 40ml, niin ei mee niin paljoa hukkaan. Tyttö kun syö kuitenkin vähintään sen 160ml yöllä. Ja voihan sen kyllä ehkä säilyttää sen vellin vielä seuraavaan iltaan..?

Onkos kukaan miettinyt perunaporkkana(?)vellin antamista? Siinähän olisi kanssa 4kk aloitusikä.

Njääh, kyllä mun nyt pitää alkaa vähän siivoilemaan, kämppä ku sikolätti. ;D

Jadmiras ja Oona 3kk

Ja onnea muuten kaikille muillekin 3kk täyttäneille. :)

Vierailija
30/47 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mä pelästyin aamulla kun katoin ikkunasta ulos, maa ihan valkonen, lunta oli tullu ihan sikana yön aikana. :( Ja eilen illalla yhtäkkiä ihan kauhea myrsky, joka loppui yhtä nopeasti kun alkoi. Tuuli ihan sikana, tuli lunta/räntää/vettä, näytti kun olisi ollut pyörremyrskyn keskellä..

Aamulla oli kiva herätys, kun Oona oli kääntynyt sängyssään ihan kokonaan ympäri, pää jalkopäädyssä. :)) Alkaa siis päivä päivältä liikkumaan enemmän. Tänään tuijotteli jo kovasti käsiään, eikä syömisestäkään meinaa tulla mitään. Koittaa myös leluihin tarttua, mutta kädet päätyykin matkalla suuhun, toinen käsi silmään. :D

Eilen myöskin nauroi oikein kunnolla ensimmäistä kertaa, ihmetteli itsekin, että mistä se ääni oikein tuli. :)) Tänään on sitten taas yhden kerran nauranut kunnolla. :)

Nukkumisesta puhuitte aikasemmin, että rätti pitää olla naamalla, niin meillä on neidille tullut samanlainen tapa, ei nukahda, ellei ole rätti naamalla, tai silmillä ainakin. :) Söötti se on kyllä. <3

Sain tänään taas mukavasti omaa aikaa, kun kävin kampaajalla laittamassa lisää pidennyksiä hiuksiin, kun viime kerralla loppui ne hiukset kesken ja sivulta jäi kokonaan laittamatta, kun kampaaja kuvitteli hiukseni ohuemmaksi kuin mitä ne ovat. :D Mä niin rakastan näitä pidennyksiä, kun omat hiukseni ovat sellaset tylsän lyhyet, polkkatukka, ni nää on aivan mahtavat. Sitten kun oppii vaan paremmin käsittelemään näitä pitkiä, suihkussa on ainakin ihan hassua käydä. :)

Velleistä sen verran, että ite aloitan kanssa kaupan maissivellillä ja 20ml ajattelin aluksi laittaa maidon sekaan, mutta mietin sitä, että yhdessä purkissa kun kuitenkin on 200ml, niin menee 180ml ihan hukkaan..:/ Tai sitten laitan 40ml ja yöllä kun herää syömään, niin toiset 40ml, niin ei mee niin paljoa hukkaan. Tyttö kun syö kuitenkin vähintään sen 160ml yöllä. Ja voihan sen kyllä ehkä säilyttää sen vellin vielä seuraavaan iltaan..?

Onkos kukaan miettinyt perunaporkkana(?)vellin antamista? Siinähän olisi kanssa 4kk aloitusikä.

Njääh, kyllä mun nyt pitää alkaa vähän siivoilemaan, kämppä ku sikolätti. ;D

Jadmiras ja Oona 3kk

Ja onnea muuten kaikille muillekin 3kk täyttäneille. :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=69f1ab08-2c1e-11de-af47-…!

Vierailija
31/47 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ei lähe viesti ollenkaan, sitten tulee kaksinkappalein, mutta jättää kuvan pois. Murr >:(
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7d8a3a6c-2c20-11de-af47-…!

Vierailija
32/47 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/47 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille...piti alkaa rustaamaan tänne jotain kun on niin kovin hiljaista!

Tervetuloa akk83 tammivauvoihin :) Täällä on aina tilaa uusille!

Jadmiras: Nummelassa on vauvauintia. Pikkudelfiinit pitää Nummelan uimahallissa sitä. Tosin ryhmät on täynnä, mutta kannattaa ilmoittautua jonoon jos pääset Karkkilasta kulkemaan sinne. Me ollaan menossa vauvauintiin, mutta saa nähdä mitä siitä tulee. Neiti alkaa melkein joka kerta itkemään kun laitan kylpyammeeseen. Suihkussa on hiljaa, mutta heti kun mennään sieltä pois alkaa itku. Tosin kun ollaan kylvetetty aikakaan ei ole aina ollut paras, neiti on ollut melko väsynyt. Mites te jotka olette käyneet vauvauinnissa nyt tai vanhempien lasten kanssa niin onko teidän vauvat viihtynyt aina kylvyssä vai onko siinä olleet itkuisia... Ajattelin että tuleeko koko reissusta katastrofi..

Pantsa, marlene ja jadmiras olette antaneet velliä vauvoillenne..mites onko pidentänyt yhtään öitä? Meillä mennään edelleen pelkällä rintamaidolla kun pulloa ei huoli edelleenkään. Viimeyönä oli vaan kaksi syöttöä ja ekan kerran nukkui 6h ennen ensimmäistä syöttöä!! Jee...tosin se oli 21-03 ja itse menin 22:30 nukkuu niin ei tullut mulle tuota 6h pätkää, mutta 4,5h tuntuu tosi paljolta kun muutamat edelliset yöt olivat tosi rikkonaisia kun söi varmaan neljä kertaa.

Pantsa taisi pohtia masuvaivoja vauvallaan. Joku jo mainitsikin noita sipuli, herneet, ruisleipä, kaalit, suklaa, kahvi...jotka voi aiheuttaa masuvaivaa. Toivottavasti tilanne paranee pian. Jaksamista teille!

Mulla on aina nää nickit hukassa, mutta olikos se Lootuskukkasen pojalla synttärit :) Onnea sinnekin.

Meillä neiti nyrkkeilee kovasti sitterissä ja leikkimatolla olevia leluja. Välillä kädet on jo enemmän auki, että hetkeksi tarttuu niihin. Tänään hän oli ihana kun jutteli omalle peilikuvalleen...kovasti hymyili myös :) sängyssään kääntyy kyljeltä selälleen tai vatsalleen. Päätä kannattaa tosi hyvin. Meidän neiti ei ole suostunut enää pitkään aikaan olemaan "vauva-asennossa" makuulteen sylissä. koittaa punkea siitä kokoajan pois. Pystyssä pitäis olla kokoajan.

No eipä mulla ihmeempää asiaa ollutkaan...ensi viikolla on neuvola pitkästä aikaa. Ryhdistäydytäänpä naiset kirjoittelemaan tänne vähän aktiivisemmin ;) Koitan itsekin vähän tsempata ja kirjoittaa useammin.

Lila82 ja neiti 2kk3vk

Vierailija
34/47 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila82: Minäkin täällä pähkäilen samoja juttuja, että ku täysimetyksellä mennään, että miten sais uniin vähä pituutta. En niinkään itseni takia, vaan ku vielä hetki sitten meilläkin oli se pitempi unipätkä siinä illalla (klo 19-02 parhaimmillaan), mut nyt niitä ei enää oo. Nytkin Kalle söi 19.15 ja sitte heräs syömään jo 20.30. Oonki miettiny sitä velliä tänne iltaan...jos alottais sen.

Muaki kiinnostaa Pantsan, Marlenen ja Jadmiraksen vellikokeilujen tulokset?

Kävin imetystukisivuilla lukeen, että 3kk iässä on hyvin yleistä, että imetysvälit pitenee yhtäkkiä. Ja näin meillä on käyny...ku ennen syötiin 1-2 tunnin välein (unien aikaan tuli 3h) mut nyt sitte yhtäkkiä väli alkaa venyyn 2-3 tuntiin päivällä. Rokotusten aiheuttamien kitinöiden takia oon välillä luullu, että Kallella on nälkä ja tarjonnu rintaa ja saanu aikaiseksi rintaraivarin. Ja siitä tullee niin paha mieli...tuntuu ku vauva torjuis minut...tiedän ettei se niin oo, mut jotenkin ku se oli ennen se tissi apu melkein kaikkeen. Ja ku heti tulee pelko että vauva kuolee justiinsa nälkään ku ei syö...vaikkeihan se toki niin oo. Muutenkin ku aloin miettiin, että nyt on tullu useammin sellasta rintaraivarin poikasta(nää on kyllä varmaan johtunu siitä, ku oon tulkinnu kitinät väärin ja tarjonnu rintaa vaikkei nälkä oo ees pojalla ollu)...ja just ku välillä tuntuu,että tuleeko niistä rinnoista ees mitään ku on vaan tyhjät pussit. Mut kai niistä tulee ku oli painoa tullu 600g lisää...nyt siis Kalle painoi tiistaina neuvolassa sen 6,5kg.

Sitte ku oon yrittäny välillä lypsää vähä varastoa, että pääsee välillä käymään just vaikka lenkillä tai nyt oon menossa kampaajalle tiistaina, niin siitäkin mennee tissit niin sekasi,ku niitä yhtäkkiä lypsää... Siksi kokeilinkin tänään vähä korviketta pullosta, että tuleeko mahakipua siitä tai että suostuuko edes juomaan. Ja ei tullu mitään kipuja ja suostui syömään. :) Eli voin lähteä huoletta kampaajalle, että Kalle kyllä pärjää isänsä kanssa sen aikaa.

Huolehdin taas kyllä ihan turhaa...ku kyllä meillä sujuu imetykset hyvin, kuhan vaan maltan mennä vauvantahtisesti, enkä tyrkytä tissiä sen takia vaan,että ku ennen on syöty tunnin tai kahden välein. Tuli vaan siksi niin paha mieli, ku pari kertaa oltu anoppilassa ja anoppi vieressä kyylänny ku oon tarjonnu rintaa jonka Kalle on sitte torjunu äänekkäästi ku on ollu väsyny ja halus vaan tuttia, niin anoppi heti ollu kaikkee neuvomassa ja vauhkoomassa vieressä, että voi voi kun vauva itkee ja hirvee paniikki hänellä.

Itseä ärsyttää ku mulla on heti huono omatunto ku annoin testiksi sitä korviketta...ku kerta maitoakin tulis itsellä, niin on sellanen olo, että pitäs vaan omistautua vauvalle ja olla kotona ja imettää... Ja ku oon miettiny sitä velliä, niin siitäkin sain huonon omantunnon,että ku en jaksa yrittää imetystä vaan lisätä,että poju ois tyytyväinen ja jaksais nukkua. Mut yks mun kaveri kyllä lohdutteli, että on kova sana 6kk täysimettää jo nyt yli 6kiloista poikaa.

Pitäis olla itselle armollinen, eikä koko ajan vaan mennä joidenkin muottien ja tavotteiden mukaan....

Anteeksi ku tulee nyt kyllä niin sekava teksti...oli vaan pakko päästä purkaan, ku ihan itketti äsken koko asia, ku niin aloin ressaan koko imetystä...se ei kyllä oo mikään helppo nakki. Nyt nukkuun...

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Amelie ja Kalle

Vierailija
35/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 27v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani

Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki

UlMa 21v p01/09 Vantaa

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Vierailija
36/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se yksi pääsiäinen meni taas suklaamunia syödessä :)

Ei ole tullut juurikaan kirjoiteltua, kun tuntuu ettei tässä nyt oikein mitään uutta ihmeellistä ole tapahtunut. Emma nukkuu edelleen yöt mainiosti, kerran syö klo 5-7 välillä. Eilen nukahti taas jo klo 21 ja heräsi syömään klo 7 ja tuolla nukkuu edelleen. Ysin aikoihin aamulla yleensä heräilee. Mulla on kyllä rinnat ihan räjähtämispisteessä aamuisin ja sen takia nousenkin jo aiemmin ylös, välillä joutuu pumppaamaankin.

Jadmiraksen Oonan tavoin myös Emma löytyy pinniksestä usein aamulla poikittain ja puolesta välistä pinnistä ;) Myös lattialle kun jättää, niin kummasti neiti on metrin aina liikkunut, oli sitten mahallaan tai selällään. Yöthän Emma on nukkunut masullaan 1kk ikäisestä. Eilen ekaa kertaa väänsi itsensä väkisin kitinän kanssa kyljeltä masulleen päikkäriaikaan, kun vein puolihorroksessa omaan sänkyyn. Tähän asti ei ole oikein halunnut päivällä nukkua masullaan. Kylläpä sitä unta sitten riittikin 2h ja vielä sisällä, max 30min yleensä vaan sisällä nukkuu!!!!

Emma on kyllä oikein äidin unelma, on niin kiltisti (kopkop puuta) ostoskeskuksissa ja eilenkin käytiin ravintolassa syömässä niin neiti se vaan olla nökötti turvakaukalossa ja väläytteli kaikille hymyjä :)

Jaahas, Ida sählää tuolla jotain omassa sängyssä....

Vierailija
37/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen meni tosi nopeaa.. Oli ihana, kun oli pitkä viikonloppu, mutta mukava palata taas arkeenkin. Onneksi Ainon rytmi ei kärsiny kovin reissailusta ja myöhäsemmistä kotiintuloista. Nukkumaan meni joka ilta viim kl 22 ihan sama miten ilta oli menny. Eilen nukahti kl 21.30 ja aamulle heräsi kl 7.30. Äsken pistin pihalle nukkumaan, kun ei enää väkisinkään hereillä pysyny. Toisinaan nukkuu kivat päikkärit ja toisinaan ei ollenkaan. Tähän on jo totuttu enkä sitten väkisinkään yritä enää nukuttaa kun siitä ei mitään hyötyä ole.

Eilen käytiin Ainon kanssa ekaa kertaa suihkussa ja oli kyllä ihan positiivinen kokemus vaikka melko epäileväinen aluksi olin. Istuin saunajakkaralla Aino sylissä ja mies suihkutteli ja autto pesuissa. Kiltisti tyttö oli koko ajan eikä juurikaan kätissy. Ajattelin, että voi olla aika turvallistakin, kun niin tiiviisti oli minun sylissä ja iho ihoa vasten. Eikö sitä just suositeltukki että vauva oppii tuntemaan omaa kehoaan? Lämmitettiin saunaa että kylppäri oli lämmin, niin ei sitten suihkun jälkeenkään palellu. Näin ollaan kyllä joka kerta tehty, mutta en tiiä sitten miksei neiti kylvystä tykkää.

*Häälahjaideoita* kaipailisin! Kaverit menee naimisiin ihan pienimuotoisesti ja lahja pitäisi keksiä. Ne kyllä ite sano, ettei se ole juhlan pääpointti, ettei tartte mutta kyllä mun mielestä tarttee! Ei toisaalta mitään "hyötytavaraakaan" haluttais ostaa...

Painoa on tullu mulla enemmän ku lapsentahtisesti. Tainnu ainakin 3kg tässä viime aikoina ylöspäin puntari heilahtaa. En tiedä tarkkaan kun en nyt ole uskaltanu kattoa :D Suklaa ja kaikki herkut on kokoajan mielessä. Miehelle kyllä sanoin, että nyt pääsiäisen jälkeen meille tulee karkkipäivä. (ei enää joka päivä vaan kerran viikossa). Salaattiakin eilen tein kunnon satsit että voin sitä nyt päivällä napostella. Vahvasti olen päättäny alkaa käymään uimassa kolme kertaa viikossa nyt kun mieskin kotoa käsin töissä kulkee.

On tosiaan ollu meidän pinossa hiljaisempaa. Ite en varmaan sen takia jaksa niin tiheään kirjotella, kun samoja juttuja tulee joka kerta jaariteltua. Kiva kumminkin, että pino on ja täällä kyllä käyn lukemassa, josko jotain uutta olis tapahtunu! :)

Liikkuneet on teillä vauvat. Aino pyörii ympyrää kun lattialle laitan. Eilen yritti kovasti kääntyäkin, mutta vielä ei onnistunu. Kyljelleen kyllä ite pääsi, muttei yrityksestä huolimatta mahalleen. No, kaikki aikanaan.

Oli muuten äsken ihana, kun puoliunesta sylissä heräsi kun puin niin kattoa tillitti vaan ja sitten väläytti ihanan leveän hymyn ja alko nukkumaan. <3 Voisin vaikka kuinka vaan tuijotella ihanaa pikku tyttöäni!

Sitä mun piti vielä kysyä, että mikä olis hyvä kertakäyttövaippa? Ihoystävällinen ja hyvin pitävä? Kun annetaan parin viikon päästä se rotarokote, niin pitää sitten käyttää kertsejä jonku aikaa ja reissuun taidetaan Ainon kans lähteä loppuviikosta niin sinnekin ettei kestoja tartte kylässä pestä. Meillä on nyt jotku rainbow vaipat, oli kaupassa kaikista halvimmat ja on kyllä ihan hyvät ja pitävät mun mielestä. Eipä paljon ole vertailukohtia. Lidlin vaippoja oli kans ja nekin oli ihan hyviä, tarrat vaan ei tahtonu pysyä. Mut onko niissä oikeesti paljon eroja? Iho ainakin ärtyy tosi pahasti jos parikin päivää on kertsejä käytetty enemmän. Mut onneksi paranee kun palataan kotiin ja kestoilun pariin.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! Ja Jadmirakselle ja Oonalle tsemiä neuvolaan! :)

Hömppä ja Aino 11vk 1pv

Vierailija
38/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin aamuni klo 05.30 itkun kans, ku ois niin väsyttänyt ja ärsytti ihan yli paljon, että Kalle heräs niin aikaisin... Kakka tullu viimeksi viime viikon keskiviikkona, että varmaan sillä oli osuutta asiaan ja sillä, että eilen meni rytmit ihan pyllylleen, ku kyläiltiin, eikä suostu nukahtaan päivisiin minnekkään muualle ku ulos vaunuihin, sitteriin tai autoon ja joskus harvoin ehkä kaukaloon tai syliin.

NUKKUUKO KENENKÄÄN VAUVA PÄIVISIN OMASSA SÄNGYSSÄ??

Mutta kyllä se mieli piristyi ku Kalle nauroi ääneen, oikein hekotteli minulle ja sain syödä synttärikaakkua. :) 22-vuotta tulee mittariin tänään ja ajattelin tästä lähtien täyttää aina sen 22. ;)

Jännittää kamalasti ku tänään on 3kk neuvola ja annetaan rokotteet ja vielä se rotarokote. Pelkään hirveästi, että siitä rokotteesta tulee hirveät oireet ja huutoa tiedossa ja minä oon niin herkkis Kallen itkulle. Eilenkin kun se väsymystään huusi, niin ku saatiin se autoon nukahtaan (ku oltiin kylässä ja sieltä lähdettiin sitte ku toinen niin väsyi), niin tuli minullekkin itku. Minun sydän särkyy ku Kalle itkee kunnolla. Hirveä epävarmuus omasta äitiydestä iskee heti päälle...pitäis yrittää muistaa, että ei tarvi olla mikään superäiti. Ja se väsymysitkukin on niin lohduton... No eiköhän ajan kanssa tule itselle sitä varmuutta lisää.

Hömppä: Meillä on havaittu parhaaksi kertikseksi meidän Kallelle libero ja tällä hetkellä 3-koko menossa. Libero ei haise niin kauheesti kertikselle ja pitää hyvin yölläkin. Pamperssista Kallelle tuli ihottumaa ja se turpos hirveenä se vaippa, vaikka olikin pehmeämpi kui libero. Ja muumit on hirveen jäykkiä ja isoja. Oikeasti ku käyttää kestoja niin tajuaa, kuinka kertikset haisee! Se muovin ja pissan hajun sekoitus on kauhee! En silti arvostele yhtään niitä ketkä kertiksiä käyttää, itsekkin ollaan sekakäyttäjiä. :)

Oli muuten hyvä se juttu vauva-lehdessä syyllistämisestä (joku jo siitä mainitsikin). Juuri kestot-kertis keskustelu ja tissi-pullo keskustelut menee niin vaarallisilla vesillä. Ja ku itsekin esikoiseni vasta sain, niin on niin herkkä toisten sanomisille. Nytkin niin kiehahti ku miehen sukulainen näki Kallen ja nappasi tutin hänen suustaan ja sanoi, että "mikäs se tälläinen täällä suussa". MUR! Ja ku hyssytin Kallea kaukalossa päikkäreille, niin "pitääkö sitä koko ajan hyssyttää". AARGH!

Nyt jännittämään neuvolaa ja mites se paino on noussu. Välillä jo niin sellainen olo, että tissit on välillä ihan tyhjät...pitää kysellä jo kiinteiden aloittamisesta, jos paino ei oo noussu hyvin. Toivottavasti silti sais imettää täysin vielä pitkään. Taas mää huolehdin etukäteen ihan turhaan...

Amelie ja Kalle täsän 3kk (huoh, 3kk sitten tähän aikaan alkoi olemaan jo tiukat paikat. :D)

(ai niin jos joku osaavampi jaksaa päivittää mun iän listaan niin KIITOS! :))

Vierailija
39/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti töihin ja tulee vast lauantaina. Oli kyl tosi kiva, et se oli monta päivää kotona, mut näinpä se sitte kostautuu :( Mä olin eile jo iha rikki siit, eikä mikää huvittanu. Onneks se hoiti lapset iltapuuhien kans, mä istuin vaa sohval ja tuijotin telkkuu tippa silmäs. Mä oon iha loppu toho reissuhommaa... Aamukahvit juotii yhes ja sit se meni. Ja mä jäin itku silmäs ikkunaa.

Hömppä kysy *häälahjoista*... ei mul taida ol mitää ideoi mut sillo ku meki mentii naimisii ni en todellakaa toivonu mitää kattilaa, pataa, astiastoo yms koska meil oli kuitenki jo valmis koti. Pussilakanat ois ollu kivoi (mä ainaki tykkää Luhta petivaatteist, en vaa raaski ite ostaa!) sekä lahjakorttei me saatii. Esim. kylpylää, johonki vähä parempaa ravintolaa ruokailemaa...

Ja *vaippana* meil on Liberon 3. Se tuntuu hyvälle eikä mun mielestä haisekkaa (muutaku yö-vaippa). Esikoisella käytin vallan Pamperssii ku hänel ei Libero sopinu ku vasta housuvaippana.

*Amelielle onnea!*

Meillä ei vähis nuku juurikaan päikkärei *omassa sängyssä* vaan aina vaunuissa tai sitterissä illan pikku torkut. Yön kylläki oikee makoisasti. Tosin tänä aamuna oli siellä iha poikittai kans höpisemässä ja katteli mobilee :)

Muistan kans ottaneeni toisten sanoista itteeni ekan lapsen kohalla ja toisinaa vieläki. Varsinki ne kommentit jotka tulee lapsettomien suusta. Mut koitan suodattaa ne parhaani mukaa läpi pään... Äidit taitaa olla vaa herkempii koska mä ainaki huomaan toisinaa juttelevani jostai arasta asiasta iha päivän selvänä ja sit ihmettelen ku toinen menee iha hämillee, ehkä ottaa nokkiinsa, vaikken sitä tarkottakkaa...

Tänää ois esikoisen kerhoon ilmottaminen, mut ihme kyllä, numero on jatkuvasti varattu. Toivottavasti pääsen läpi iltapäivää mennes!

Nyt jatkan soitteluu ja pitäs se yhteishaku-tsydeemiki täytellä...

Muksaa päivää kaikil!

Marlene ja vähis vaunuissa

Vierailija
40/47 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta tultiin jokin aika sitten, pituutta 61cm, paino 5.7kg ja pää 40.3cm. :) Siro tyttö on siis, koska kuukaudessa paino noussut vain vähän reilut 500g. Hyvin meni neuvola, Oona vaan naureskeli ja jutteli neuvolatädille koko ajan ja oli muutenkin hyväntuulinen, kunnes sai sen rokotteen, jonka jälkeen itkikin sitten koko loppuajan. :/ Nyt vaan pitää katsoa, että nouseeko kuume ja että pitääkö antaa lääkettä.

Ja Amelielle myöskin tsempit neuvolaan ja rokotukseen. :)

Liberon 3 koon vaippa täälläkin käytössä ja hyvin pitää koko yönkin. Ja samaten paperssia ei voi käyttää ollenkaan, koska tulee ihottumaa.

Meillä Oona nukkuu päivätkin sisällä (paitsi sillon kun lähden sen kanssa kävelylle), koska herää heti kun rattaat pysähtyy eikä sitä saa enään jäämään sinne nukkumaan. Ja toinen, niin parvekkeelle paistaa auronko koko päivän, niin siksikään en voi nukuttaa rattaissa kun lenkkeilyn ajan.

Ensimmäinen kuukausi kun Oona vaan itki koko ajan, niin aluksi herkistyin sille itsekin niin, että meinasin myös alkaa aina itkemään, mutta sitten jotenkin totuin siihen, että itki aina vaan. Ja nyt kun se ei itke enään muutankun väsymystään tai nälkään, niin jotenkin munki on parempi olla. :)

Kiinteistä neuvolantäti sanoi, että vaikka paino ei olekaan noussut nyt ihan kauheasti, niin silti ei siinä mitään ongelmaa ole, mutta niitä kiinteitä ei kuulemma kannata alkaa vielä antamaan. Ja suositteli muuten, että kun ne kiinteät aloitetaan, niin alkaisin ensin antamaan porkkana ja perunasoseita, ei hedelmäsoseita, koska ne on makeampia, ja voi olla vaikea saada vauva syömään niiden jälkeen muuta.

Seuraava neuvola onkin sitten taas lääkäri, ja rokotus on seuraava sitten 5kk iässä..

Yritän nyt käydä täällä taas ahkerammin kirjoittelemassa, joka päivä kuitenkin käyn kattoon, että onko tullut mitään uutta, mutta ite en oo vaan jaksanut kirjottaa. :D

Mutta nyt ruuanlaittoon.

Jadmiras ja Oona huomenna siis 2kk4vko ja lauantaina 3kk :)