Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TAMMIVAUVAT 2009**vko16**

14.04.2009 |

On ihan tajuttoman hiljasta ollut täällä parina viime viikkona, missä te kaikki ootte ollu? Tosin on multa iteltänikin jääny kirjottelut vähemmälle, kun en vain yksinkertaisesti ole jaksanut. :D

Oli muuten ihana ilma pääsiaisenä, aurinko paistoi ja oli tosi lämmin. :)

Niin ne hiustenpidennykset kävin lauantaina ottamassa ja kyllä kannatti, näistä tuli aivan ihanat!! (:

Tänään sitten Oonan kanssa neuvolaan, viime ajasta on kuukausi aikaa, joten jännä nähä paljon tullu neidille mittoja lisää sinä aikana, ja rokotuskin saadaan. Omasta mielestäni typy on ainakin pituutta kasvanut ihan kauheesti, ehkä painoakin jonkun verran, en osaa oikein sanoa.

Ainiin, Oona on alkanut ihan kauheesti jo liikkumaan, sänkyyn laitan sen illalla ihan normaalisti, niin aamulla neiti löytyy sieltä ihan poikittain. :D Ja kaikki se jo tunkis suuhunkin. Paperin kun laitan tytön kaulukseen aina syötön ajaksi, niin selkäni kun käännän ni johan löytyy paperi neidin suusta, samaten sideharsot, mun tai sen oma paita, mun käsi ja oma käsi. :D

Nyt vielä hetkeksi nukkumaan ennen neuvolaa. Tulen kyllä myöhemmin kertomaan neuvolakuulumiset.

Jadmiras ja Oona huomenna 2kk4vko

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut pitempi tauko minullekin tässä kirjottamisessa, laiskuus pääsi yllättämään ja pääsiäinen, piti niin shkerssn napostella suklaamunia ettei kerinnyt naputtelemaan...

Emulle vain tuosta, että meilläkin on kaksi kuukautta etuajassa syntynyt poika, joka loppujen lopuksi kuitenkin saavutti kaikki taidot suht koht normi-iässä eli keskosuus ei meilläkään juuri vaikuttanut alkuvaiheen kehitystä pidemmälle... Sitten mulla on kaksi näitä kolmisen viikkoa etuajassa syntyneitä ja tämä nuorimmainen tuntuu edellistä hitaammalta... Eli meillä ei liikuta eikä omatoimisesti käännytä kuin vatsalta/kyljeltä selälleen. Masulle yrittää ahkerasti kääntyä jos joku vähän asiassa avittaa. Toisaalta olen kyllä sanonutkin pojalle, että mun puolestani saa makoilla niin pitkään kuin mahdollista paikallaan, kiirettä ei ole minnekään ja noita perässä juostavia on jo muutenkin.

Nyt nuorin ähisee masullaan tossa vieressä ja pian pitää mennä herättämään koululainen, joten pakko lopetella, palaillaan!

Vierailija
2/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Mukamas en ehdi tänne kirjoittamaan vaikka luen joka päivä palstaa että mitä muille kuuluu!

Meillä tänään aadalla lääkäri kun niin tukossa ja pojalla myös lääkäri koska 2 neuvolassa oli kuulema liian pieni siis painoa pojalla melkeen 13kg ja pituutta 85 cm. Noh mut ehkä tämä äiti viisastuu sitten tuolla reissulla...

Meillä aada ei viellä kääntyille eikä liiku kamalasti, viihtyy parhaiten sitterissä, lattialla ei oikein tykkää olla. Kädet on keksinyt ja ne on koko ajan suussa.

Eilen illalla huusi ihan kamalasti masuaan kun ei ollut kakka tullut päiän aikana ja se oli ihan kamalaa, kun ei oikein mikään auttanut, yöllä sitten tuli ja sen jälkeen nukkui hyvin, osaan kuvitella kuinka tuskaa se on jos kakka ei tuu viikkoon niinkun joku kirjoitti.

Ei nyt täytyy mennä et saan köörin puettua ja matka kohti neuvolaa alkakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pakko kommentoida tuohon Lootuskukkasen isomman lapsen kokoon.... meillä 4 vuotias tyttö, jolla painoa n. 13,5 kg ja pituutta 95cm... eli ei todellakaan minusta kauhean pieneltä kuulosta nuo mitat. Meidän tyttö on multiallergikko, joka kasvaa ihan omilla käyrillään, mutta pääasia on se, että kuitenkin kasvaa.

4/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kirjoittelu on kans vähän jäänyt, olen kyllä lueskellut pinoa silloin tällöin. Pääsiäinen oli reissailuineen vähän turhan rankka, tulevana viiknlopuna vielä synttärit edessä... Veikko täyttää tänään 10 viikkoa ja kotipuntarin mukaan painoa on jo 7kg! meillä meinaa 70-senttiset vaatteet jäädä jo osasta pieniksi... ainakin bodyihin pitäis jatkopaloja askarrella. Käsiään on katsellut jo pari viikkoa, nyt on alkanut sitten ikenien hierominen... Tämä pikkuveli taitaa kyllä kiitää kasvussa isoveljen ohitse jossain vaiheessa :P

Kertavaipoista meillä on libero käytössä, koko 3 tällä hetkellä muttei enää kauaa mene... ja ostin vielä ison paketin kuun vaihteessa, olikohan 88 vaippaa, niistä on ainakin 50 vielä käyttämättä :/ Ihan kivasti vaikkei montaa kestovaippaa päivässä ehtisi käyttää, niillä kuitenkin saa pienennettyä vaippakuluja (varsinkin kun en ole malttanut ostaa uutena kuin ne 3kpl ja loput on itsetehtyjä...) Libero on meillä ainut joka ei aiheuta pahemmin vaippaihottumaa.

Meillä on vasta ens viikolla neuvola, vähän hassusti noin 2,5kk iässä kun lääkäri halus nähdä ne tyrät. Nyt olen viikon aikana huomannut, että vesikivekset on vähän helpottaneet, välillä ne kivekset vetäytyvät "kasaan" tai miten sen sanoisi, tähän saakka kun ne ovat vaan lötköttäneet... (vaikea kuvailla kun ei itsellä ole ko. ruumiinosaa ollenkaan että miten ne käyttäytyvät) Että toiveissa elän että se aukko vatsaonteloon menis umpeen ja samalla häviäis nivustyräkin!!! (Tämä oli kuulemma vain tosi harvinaista että itsestään häviäis).

Häälahjaideaa joku kyseli, tuli mieleen kun muistelin omia häitäni, että kiva yllätys oli pieni kaunis paperikassi johon oli varustettu täydellinen leffaretki lippuineen eväineen päivineen :) Siinä voi vähän itsekin säädellä lahjan hintaa sillä, montako lippua ostaa (jos nyt edes kaksi) ja mitä eväitä. Meillä siinä oli sipsejä, karkkeja ym. hyvää. Niitä lippuja saa ainakin finnkinoon lahjakortin tapaisina. Meillä tosin ne eväät hävisi jo hääyönä kun raskaana oleva morsian oli kuolla nälkään kun yöpaikassa ei saanut minkäänlaista sapuskaa ennen aamiaista... mutta liput käytettiin sitten myöhemmin ja olivatpa lahjoittajat vielä lapsenvahtinakin :)

Mitähän muuta piti kirjoittaa, hmm... enpä muista! Hyvää viikonjatkoa kaikille!

eikkuli ja veikkovauva 10vk tänään

Vierailija
5/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tämän viikon isyyslomalla joten onpa ollut mukavaa olla koko perhe yhdessä!!

meillä tää vauva vaan asettaa haasteita nukkumiselle ku heräilee tiheästi yön aikana ja roikkuu tississä kiinni vaikkei syö siitä eli pitää tuttina!! ja tissi kun irtoaa niin huuto alkaa. *huokaus*, äiti on vähän väsynyt. Toissa yönä mies heräs syöttämään tuttelia pariin otteeseen ja vähän paremmin vauva nukku. mäki oon alkanu tekee niin, että annan ekalla herätyksellä tuttelia niin syöpähän ainakin eikä heti oo tunnin päästä kitisemässä. on nää vauvat vaan aika vintiöitä ;)

me otettiin viikko sit rotarix ja ainakaan toistaseks en oo mitään ihmeempää huomannu. ehkäpä vähän enemmän paukkuja tulee! kunnon miehen alku =)

-Pantsa ja Veikka kaiketi päälle 10vkoa

Vierailija
6/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli enpä oo tainnu sit odotusajan jälkeen käydä kirjoittelemassa.Meidänkin neiti tosiaan perjantaina täyttää 3kk,aika on menny ihan hirmu nopeesti!Ja niin kiltti tapaus on et huhhuh...Öisin nukutaan 21-06,syödään ja jatketaan unia 9 asti.Sit seurustellaan pari tuntia ja ulkona nukkuu 11-15(tai 16) ja sit taas leikitään ja ulkona nukutaan vielä 17-19.

kokoaikana ei oo ollu minkäänlaisia vatsavaivoja tms. eli ihan pelottavan ihana tapaus on ollu!Jos joskus seuraavan tekee niin se on sit ihan varmasti kauhee koliikkivauva =) Ja nimenomaan mun mies on ollu yhtä kiltti ja nukkuva vauvana mut sit sen pikkuveli oli kauheen kärttysä ja itkuinen eikä nukkunu,eli uskaltaako sitä toista tehdäkään!!!

Melkein käännytään jo mahalleen,ihan pikkusen tarvii auttaa.Kädet on kans löydetty ja ne on aina suussa,kauhee lussutus oikeen kuuluu!Ja nyt oon kaks kertaa saanu neidiltä aivan ihanat naurut,kunnon kikatusta =) Ekalla kerralla se oli itekin hämillään et mistä toi ääni tuli kun rupes nauraan!

Enpä oikeen tiiä mistä vielä kertois,kaikki on ollu niin ihanaa tähän asti eikä kukaan jaksa pelkkää hehkutusta lukea =) Huomenna meillä onkin kans 3kk neuvola,vähän jännittää millaiset mitat saadaan.Vaatteet jää kovin nopeesti pieniks,koko 62 on jo kinnaava.Ja se rokotus jännittää,kova huuto tulee varmasti =/

Mut nyt vois mennä tekeen pihatöitä,on niin ihana auringonpaiste.Ja terassi olis jo kiva saada talviteloilta...

tepa ja neiti X 3kk (Nimi on kyl mut se on aika erikoinen et joku voi vaikka tunnistaa,mut eipä sen toisaalta väliä oo)

Vierailija
7/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa millää saadaa kallooni mahtumaa, et nyt on keskiviikko.

Kävin vähiksen kans aamupäiväl töis kattelemas. Hän sai pakettinsa. Olivat ostaneet pienet siniset kengät ja sellasen "ensimmäiset rahani"- kansion jossa on siis kaikki €-kolikot sekä onnenlantti :)

Sain sen esikonki eile ilmotettuu sin kerhoo, kaks tuntii koitin soittaa ku ain oli varattu vaa. Ja yhteishakuun on nyt paperit tällätty menee, ny vaa pidetää peukkui törröllää et kui ämmän käy :)

Meil ei kans kauheest liikuta muuten ku kellonviisarina. Lattial ei kauheest viihdy vaik leluiki siin yllä roikkuu. Jos oikee massu vaivaa ni sitte saattaa nukahtaa siihe mahallee. Viime yö meni taas tosi hyvi, 21-07.30 nukuttii ja jossai 4-5 aikaa syötii kerra. Viikon pääst tulee 3kk täytee ja sit alan kyl vellii antaa iltasi jo. Ei täst tuu mitää et enne nukkumaa menoo jätkä kiskoo 3dl NaNii :D ?!? Eik se vähä sit tarkota, ettei se maito oikee täytä?? Esikkoki alotti vellin 3kk ikäsenä ku maitoo meni iha hirveest iltasi...

Mä oon nyt 2vk kokeillu tätä NuvaRingii ja en kyl oo oikee vakuuttunu :( Testaan kyl kaikki 3 jotka näytteeks sain, mut nyt tuntuu ettei tää oo ollenkaa mun juttu. Jatkuvasti vuotoo enempi tai vähempi, maha vaivaa lähes koko ajan niinko kuukautisis, naama kukkii iha sairaast ja se perhana on pari kertaa tullu poiski "sen" jälkee... Olik jollai muul siit kokemuksii??

Nyt vaunuis kähjätää... siirsin kaukalosta sinne ku tultii siältä töistä käymästä ja eikös samantie tullu sellane hervoton kone lanaamaa tota meiä hiekkatietä :(

Ai nii, mul oli hetken sellane "pikkukaveri" tos pihal. Varmaa 100kg berninpaimenkoira :D Naapurin hauveli oli taas karannu reissullensa ja tuli mun kans odottelemaa kotiväkeää... eipä näkyny meiä kisuu :)

Pitää viä hoitaa muutama hommeli joten taidan lopetel. Eipä mul oikee ikin mitää asiaakaa oo... Hei se "leffa-kassi"-idea oli ihana :)

Kaunista päivää, ilman huolen häivää ;)

Marlene ja vähis 1vk vajaa 3kk

Vierailija
8/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on kädet löytyny kans jo ajat sitte, mut vaa suuhun laitettavaks. Siäl ne sit onki ahkeraan ja useesti kuolat valuu pisi nassuu ja maiskutus kuuluu kovasti.

Sit piti hehkuttaa, et vähis nukku eile vaunuis 10.45-16.30 !!!!! Hassu pentu :)

poistun taas...

Vierailija
9/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvolassa sanottiin, että jos vauva syö vuorokaudessa enemmän kuin litran maitoa, niin sillon vois jo siirtyä siihen velliinkin iltaisin, koska se tarkoittaa sitä, ettei vauva täyty maidosta tarpeeksi.

Mutta aattelin kun lauantaina tulee se 3kk täyteen meillä, niin alan kanssa iltasin antamaan velliä.

Miten muuten sitten kun niihin soseiiin ja muihin siirrytään, niin kaikkeahan ei kannata samalla kertaa aloittaa, mistä olis kaikkein parasta aloittaa? Joka päivä tiettyyn aikaan jotain, mutta mitä ja millon? :D Vellinhän aijon aloittaa jo viikonloppuna, ettei kaikki ajoitu heti siihen 4kk ikään. Mä mietein, että kannattaisko aloittaa jollain perunaporkkana soseella, että joka päivä tiettyyn aikaan vähän ja päälle maitoa, ja sitten jossain vaiheessa alottais puuron aamusin ja hedelmäsoseita välipaloiks + tietty maitoa päälle. Miten te ootte miettiny, vai ootteko vielä edes ajatelleet asiaa? :)

Nyt neiti heräs, joten syöttöpuuhiin.

Jadmiras ja Oona 2kk4vko

Vierailija
10/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja tyttö sai nyt luvan alkaa ens viikosta eli 3kk syömään kiineitä ruokia, sillä yritetään saada pulautelua vähäsen helpottamaan ja sit tietty vellin aloitan myös. Kaikkia papereita sain reluksitaudista mukaan neuvolasta. Ja siis tähän tautiin on myös yhtenä oireena tuo tukkoisuus joa meillä on ollu oikeestaan jo syntymästä asti....

Pojan kasvusta sano lääkäri vaan että kaikki omalla tahdilla, eli siis siitä ei ollut mitään poikkeavaa...

Ei ny meen isumaan parvekkeelle kun arska niin ihanasti paistaa..

Vierailija
11/47 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä viime neuvolas jo sanoin et sitä maitoo menee enemmän ko paljo, mut eipä tuo siihe korviansa lotkauttanu. Se on muutenki nii pilkunhässijä koko eukko, et mitää ei saa tapahtuu enneko hän on antanu luvan, ärsy!

Mä ajattelin nyt ens vkl alottaa sil maissivellil ja 4kk kohdal sit varmaa siirrytää perunaan... sil mä taisin isommanki kans joskus alottaa ku se on kai aika neutraali. Joku tykkää ehkä alottaa jollai muul, bataatil tms. Hedelmäsoseil ei kannata alottaa ku ne on makeempii, ni sit ei vauval ehkä kelpaa enää ne muut nii hyvi... toi oli jostai kuultua enkä tiä paikkansa pitävyyttä.

Ja tosiaa *Jadmiras* iha rauhas kannattaa alotel ja just yks kerrallaa, sit näkee heti jos jostai tulee jotai oirei, ettei sovikkaa ja pienen masu saa rauhas tottuu kaikkee. Mä ajattelin sen perunan sijoittamista tohon aamupäivän sapuskan kohtaa, et nukkuu sit maukkaat päikkärit. Myöhemmi voisin sit herätes antaa hedelmää ja sit... ja sillai :) (ettei me taas romaaniks :D)

Meil oli äske sähköt veks puolise tuntii... koko paikkakunnalt vissii ko meiä äiteki soitti ihmeissää ja se asuu iha toispuol cityy. Mun piti ruvet rauhas kattoo tää iltane Lemmen Viemää ku en huome aamul kerkee, mut eipä tarvinu :( blaah!! Aah, onneks ilta lähenee loppuaan ja parin tunnin pääst saa muksut nukkuu ja pääsee suihkuu :D Nautinnot ne on pienetki...

Marlene kera vähiksen

Vierailija
12/47 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautiskelen täällä jo yksinäni aamukahveeta. Äsken herätyskello soi tuolla makkarissa, mutta johan mä oon puoli tuntia täällä kukkunut :) On niin valoisaa vaikka meilläkin on makkarissa pimennysverhot. Emmakin tuolla vähän ähisti kun herätyskello soi, mutta taisi jatkaa unia. Eihän tuo ikinä miehenkään herätyskelloon herää.

Mulla on tänään se jälkitarkastus, jonka siis 3 viikkoa sitten unohdin ;) Onneksi mies on tämän ja ensi viikon lomautuksella niin saan mennä ihan yksin. Sitten käynkin vaan Emman syöttämässä ja lähden ostoskekukseen :)

Jäi eilen vähän juttu kesken, kun Ida tuolla jotain kohelsi ja tuli kauhea poru... Elikkäs jatketaan..

Emma on nyt parisen viikkoa kikattanut eli reilun 2kk oli kun aloitti. Parhaimmat naurut saadaan kylvyssä ja on se vaan niin samankuuloista hekotusta kuin Idallakin vauvana :)

Myös nyrkit on Emma löytänyt. Ihan selkeästi Emma yrittää jo tarttua leluihin, katsoo topakkana lelua, käsi lähtee jo menemään kohti lelua. Sitten neiti bongaakin siinä nyrkkinsä, tuijottaa sitä ja viekin sen nyrkin suuhunsa. Hassua seurata sitä touhua :) Ja huh huh sitä kuolan määrää. Muistan aina kun Idakin alkoi 2kk iässä kuolaamaan ja syömään nyrkkejä ja siinä sitä sitten luultiin että kohtahan niitä hampaita tulee. Anoppikin toi hammasharjan 4kk-päivänä. Tulihan se eka hammas sitten reilun 9kk iässä ;)

Meilläkin kerttiksissä käytössä liberon 3, pampersit haisee ihan kaamealla!!! Kyllä kakka haisee liberoissakin kauhealla, kestoissa en edes haista ikinä kakkaa. Aina välillä miettii että missäköhän välissä neiti on rusauttanut ne kestoon, kun en vaan haista sitä.

Emmakin oli juuri 5 päivää kakkaamatta, mutta onneksi ei masu vaivannut. Nyt on muutamana päivänä taas 3 kertaa kakannut eli kohta tulee taas tuo pidempi väli. Kyllä on ihanaa kestoilla näin harvakakkaisen kanssa, kun esikoinen tosiaan rusautteli vielä 10 kertaa päivässä tämän ikäisenä :)

Olikos se nyt Tepa, jolla meni pelkäksi kehumiseksi ;) Ihanaa, nautihan siitä! Ja ei mua ainakaan haittaa vaikka menee pelkäksi kehumiseksi :)

Velleistäkin olitte jo höpisseet. Me ei aiota antaa vellejä ollenkaan. Esikoinenkaan ei ole ikinä saanut. Ja miten sitä antaisikaan, kun ei nää pulloja ole huolineet. Soseet aloitin Idalle 6kk iässä ja niin aion nytkin tehdä jos kaikki menee hyvin. Soseen aloittamiset menee vähän erilailla, jos aloittaa jo 4kk. Sen ainakin muistan, että puuroja ei saa missään nimessä antaa ennen 5kk ikää ja puuron ja lihan välillä pitää olla ainakin 2 viikkoa, jotta vauvan massu tottuu.

Eipä tässä kai muuta tällä kertaa :)

MiaMik ja Emma 2,5kk

Vierailija
13/47 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Ida on nassuttanut nyrkkejään jo pari viikkoa. Ostettiin sellainen leikkimatto, jossa pitää kädellä pyöräyttää palloa, jotta saa musiikkia. Sitä on soitellut reilun viikon ja parin päivän ajan myös tarttunut paidanhelmaan, puklurättiin, jumppamaton perhoseen tai muuhun "ohueeseen" esineeseen. Pari kertaa on myös näyttänyt siltä, että katselee käsiään, mut tuosta en oo satavarma vielä. Kyljelleen kääntyy ja kovalla alustalla saa jaloilla potkittua itsensä kellonviisariksi, kuten Marlene asian hyvin sanoi. Vatsalleen ei vielä yritä kääntyä, mut kerran vahingossa kääntyi vatsaltaan selälleen.

Idalla on pikkuisen nuhaa/yskää, mutta on kyllä uskomaton sairastaja. Nukkuu tavallista enemmän eikä kiukkua ollekaan! Uskomaton tyttö. Nytkin taitaa nukahtaa jumppamatolle...

On ollut melkoista haipakkaa tää arki, mut yritän nyt olla vähän aktiivisempi. :-) Eilenkin oltiin ulkomaalaisten vieraitten kanssa päiväretkellä Kolilla. Nuori mieskollega oli mukana ja kysyi aikansa Idan nukkumista ja lekottelua katseltuaan, että onko tuo vauva aina tuollainen. Heillä naapurissa parin kuukauden ikäiset maitoallergiset kaksoset, jotka itkevät aina klo 3-5 yöllä. Nämä nukkuvat tyttöystävänsä kanssa korvatulppien kanssa. Enemmän kyl kävi sääliksi kaksosten äippää ja iskää. Miten ihmeessä sitä selviää kahden vauvan kanssa...?

Curious ja Ida 2kk 1vko

Vierailija
14/47 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että viikot vilisee ihan silmissä ja neiti senkun vaan kasvaa ja kaunistuu. ;) Tultiin äsken lenkiltä, kaveri oli koiransa kanssa mukana ja istuimme hetken puistossa ja ekaa kertaa pidin Oonaa sylissä julkisilla paikoilla. :D Yleensä se on aina vaan rattaissa. On kiva kun saa jonkun kaverin mukaan kävelylle, kun yksin on niin hiton tylsää mennä, mennään huomenna uudestaan. :)

Suurin osahan mun kavereista lähti lätkimään kun tulin raskaaksi, enkä käynytkään enään baareissa ryyppäämässä niitten kanssa. Nyt kun olen lapsen jo saanut, ne soittelee vaan viikonloppusin, että jos mä lähtisin baariin, viikolla ei kukaan muu soittele, paitti tuo yksi kaveri, jolla itelläänkin lapsi. Noh, yksi kunnon ystävä korvaa 10 kaveria. :) Sille voin puhua ihan mistä vaan, eikä se mee sanoon mitään eteenpäin, kuten mun kaikki entiset kaverit..

Tänään kävin Oonalle ostamassa säästöpörssistä sellasen muistolaatikon, minne saa valokuvia ja kaikkia vauva-ajan pikkumuistoja laitettua. :) Siellä on nyt jo hirmunen kasa valokuvia, vauvakirja (joka tosin kaipaa vielä täydennystä aina välillä), kastekynttilä ja kastetapahtuman ohjelmavihkonen, papilta saatu lastenkirja, Ristiäislahja-sormus, kelakortti (jotta pysyy tallessa) ja mitähän muuta..Mutta lisään sinne vielä jossain vaiheessa jonkun ihan pikkusen (56 kokosen) vaatteen, jota me käytettiin kaikista eniten, sekä ensilusikka ja tutti sinne vielä päätyvät. :) Ja ristiäislahjalusikka, kunhan olen saanut vietyä sen ensin kaiverrettavaksi.

Ja joku ensimmäinen lelu (pehmolelu tjsp) olisi vielä kiva pitää siellä muistona, ainakin pysyy tallessa. Sitten meinasin, että kun muksu täyttää 18, antaisin sen synttärilahjana hänelle. :) Mutta lisään sinne vielä joskus pankkikortin hänen säästötiliinsä, että kun täyttää sen 18, niin saa tilin omaan käyttöönsä. :)

Aikaisemmin en uskalla tuota muistolaatikkoa hälle antaa, ettei vaan mitään hukkaa sieltä.

Nyt suihkuun kun Oonakin nukkuu. Aurinkoista ja mukavaa päivänjatkoa vain kaikille. :)

Jadmiras ja Oona ylihuomenna 3kk

Vierailija
15/47 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä, ajattelin säästää Oonan tilille 50e kuukaudessa 18 vuoden ajan, eli siellä olisi sitten 10800e, kun Oona täyttää 18, niin saa sieltä maksettua sen autokortin ja auton ja vähän pesämunaa kun muuttaa pois kotoa. :D

Vierailija
16/47 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Elikkäs taustaillut olen jo monen monta kuukautta, mutta nyt vasta ensimmäistä kertaa kirjottelen. Mielenkiinnosta kyselisin vauvojenne unista, annatteko nukkua niin paljon kuin vaan jaksaa ja haluaa? Tuli vaan mieleen, kun itse olen herättänyt ulkopäikkäreiltä jos nukkuu pitempään kuin 4 tuntia...

Meille syntyi tyttö 29.1.

Vierailija
17/47 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju oli yhtä hymyä ja jorisikin jotain kunnes tuli piikin aika. Huh mikä huuto.Meillä on isi ollu joka käynnillä mukana ja niin oli nytkin ja sai piikin ajan pidellä pojua.

Painoa oli kuukaudessa tullut kilo (nyt 5820g omalla maidolla mennään) ja senttejä oli tullu 4 (n.62cm).

Aijon mennä maidolla niin kauan kuin kasvaa ja velliä en anna. Maito maitona ja ajallaan puuro puurona. Tein ite esikoiselle vellit kun en kokenu kaupan velleistä olevan hyötyä niin ne itetehdyt oli vähän tuhdimpiä, mutta nyt en aijo nähdä sitäkään vaivaa.

Tultiin äsken lenkiltä..Poju kun nukuu ne 5-6h päikkärit ulkona niin siinä ajassa ehtii tehdä vaikka mitä! Omaa maitoa kun pullosta antaa niin menee n. 140ml kun on pitkät unet takana..

Eipä tässä taas tämän tärkeämpiä:)

Emu ja poju reilu 3kk

Vierailija
18/47 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en herätä jos ei ole ihan pakko esim. neuvolaan meno tms ja kun poju nukahtaa päikkäreille klo13-14 ja nukkuu sinne klo19 niin sillon herätän jos ei ole vielä itekseen heränny. Yleisesti ottaen annan nukkua niin paljon ja usein kun tarvii. Yöunetkin on 12-13h mittaisia joten ei ole vaikuttanut yöuniin nuo pitkät päikkärit.

Tervetuloa joukkoon tummaan :D

Vierailija
19/47 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän syntymäpäivän on teidän neiti valinnut! Meilläkin tytöllä synttärit 29.1... tosin tuo syntyi jo 2005. Meidän tuorein tammipoika syntyi 18.1.09 ja esikoiseni on syntynyt 19.1.97, joten täällä tammikuun loppupuoli on yhtä kakun mussutusta!

Vierailija
20/47 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vain pinoa. Onpa hiljaista...

Tosi hyvä synttäripäivä tuo 29.1., silloin meidänkin Idan olisi pitänyt ensimmäiset rääkäisyt päästää. Syntyi siis vasta 9.2. :-)

Meillä esikoinen on heittäytynyt tosi hankalaksi vauvan synnyttyä, kerjää ns. negatiivista huomiota (10-vuotias). Mites teillä muilla?

Curious