Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiristystä? vallankäyttöä?

Vierailija
12.04.2009 |

HEI

Mieheni on kolme vuotta kuittaillut silloin tällöin "kunhan sinä lähdet töihin niin ymmärrät/ tiedät/ maksat..." Nyt valmistun ja olisin aloittamassa vuorotyön alalle tyypillisenä ja yllättäen mies ei suostu joustamaan. Hänen työnsä ei salli minun vuorotyötä. Ts. en voisi lähteä töihin, kun hän ei voi osallistua perheen arjenpyöritykseen. Olen neuvoton. Heitänkö koko ukon menemään ja selviän yksin lasten 1½ ja 5½ vuotiaiden kanssa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan on vuoropäiväkoteja tai kotiin voi palkata hoitajan.

Vierailija
2/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistun sairaanhoitajaksi eikä ko. alalla ole vastavalmistuneelle paljoa 1 vuoro työtä. En haluaisi lasten elävän minun vuorojeni mukaan. iltavuorosta aamuvuoroon hyppääminen olisi lapsille raastavaa. Mies tekee nyt periaateessa vain päivätyötä. Ja satunnaista keikkaa. Joten mielestäni on kohtuullista, että hän osallistuu arkeen niin kuin minäkin. Eli hoitaisi lapset kun olen iltavuorossa.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on 1,5-vuotias lapsi, jos mies on ollut mielestäsi vääränlainen jo 3 vuotta?

Vierailija
4/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän arjessa. Hoidettava lapsia, siivottava tehtävä ruokaa.

Jos häntä ei perhe-elämä kiinnosta niin sano että tuossa on viis hirttä poikki (ovi) ja ala kalppia.

Sinun ammattisi on hänellä ollut tiedossa ja se on vuorotyötä josta sinun ei tarvitse joustaa.

Hanki lapsille vuorohoitopaikka ja äijä pihalle. Pärjäät.

Vierailija
5/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe on yhteinen yritys, joten miehesi ei voi vetäytyä lastenhoidosta. Ette edes saisi vuoropäiväkodista paikkaa, koska miehesi on päivätyössä. Vuorotyö voi olla rankkaa perhe-elämän kannalta, mutta onko teillä vaihtoehtoja? Ilmeisesti ei, ellet saa päivätyötä.

Älä anna periksi. Hoidathan sinäkin lapset, jos viikolle osuu vapaapäivä tai menet iltavuoroon, niin hoidat lapset siinä aamulla.

Vierailija
6/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sitä tähän astikin pyörittänyt?

Tottakai on oikein ja kohtuullista, että molemmat vanhemmat osallistuvat, joten et vaadi mieheltä liikaa.

Ero tuskin on tarpeen, jos mies ymmärtää vastuunsa, mutta jos ei ymmärrä niin mitä muuta sä voit? Onhan sun työtäsi saatava tehdä, alakin on vielä sellainen, että jos et ole töissä niin taidot ruostuu.

Vierailija
7/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse laittaa lapsia hoitoon.

Vierailija
8/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin nuorempi lapsesi saa "kaikki tarhan taudit" flunssista vatsatauteihin. Aika rankka yhdistelmä käydä siinä vaiheessa vuorotyössä.

En itse lähtisi siihen ruljanssiin.

Yritä löytää vaikka osapäivätyö jos on pakko juuri nyt ja heti mennä töihin.

Vierailija
9/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämmöset jotka aina neuvomassa "jäisit vielä kotiin, pakkoko sinne töihin voielä on mennä"... Menisit sinäkin töihin, vai eikö työnteko huvita? Anna ap:n elää omaa elämäänsä, ei hänen ratkaisunsa sinulle kuulu.

Kyllä ap jos miehesi on päivätyössä on hänen velvollisuutensa hoitaa lastanne kun sinä olet vuorotyössä. Mitään estettähän sille ei kai ole kuin miehen vastuuttomuus/laiskuus. Pistä se äijä aisoihin, jos ei halua ottaa isän roolia niin pistä vaihtoon.

Todennäköisimmin nuorempi lapsesi saa "kaikki tarhan taudit" flunssista vatsatauteihin. Aika rankka yhdistelmä käydä siinä vaiheessa vuorotyössä.

En itse lähtisi siihen ruljanssiin.

Yritä löytää vaikka osapäivätyö jos on pakko juuri nyt ja heti mennä töihin.

Vierailija
10/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaako elää yksin vai ottaako vastuun lastenhoidosta sun työvuorojen aikana. Eli tarhaan viemiset ja hakemiset, ruoanlaitot yms. Jos jättää teidät, kerrot työnantajalle tilanteen ja järjestät lapsillesi vuorohoitopaikat. Laita kova kovaa vasten. Arvosta itseäsi ja tutkintoa, jonka olet suorittanut!

Vierailija
11/11 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapsi kuitenkin vasta 1,5-vuotias. Ja jos ei edes ole kokemusta työssäkäymisestä niin ymmärtääkö mitä se tarkoittaa? Kun on tuo perhe-elämäkin yllättänyt, vaikka lapsia kuinka on halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi