En ymmärrä kuka lähtee Dominikaaniseen tasavaltaan
all inclusive matkalle... eikö sitä rantaa ja srinkkejä löydy lähempääkin?
No taidankin olla hiukan tosikko, en vaan ymmärrä kaalliita lentoja ja niistä syntyviä ympäristöhaittoja, kun määränpää on turisteille varattu resortti, josta kaikki paikallinen kulttuuri on kadotettu.
Kommentit (13)
mutta ihan tavallisessa hotellissa kuitenkin. vaikka samapa se vaikka ois ollut täysihoitokin, silti oltais käyty kattomassa paikkoja ihan varmasti yhtä lailla.
sinun mieleesi olevia matkoja. =D
Olen käynyt 6 kertaa Inter-Raililla, lisäksi muut matkat.
Nyt olen 45v, teen rankkaa työtä kuolevien ja tosi sairaiden parissa. Haluan lomallani vain olla ja nauttia hyvästä ruuasta, juomasta ja ohjelmasta.
Tällä kertaa ajattelin nauttia siitä kaksi viikkoa kauempana kuin 6 tunnin päästä.
Se mikä sinulle on kallis, ei ole minulle välttämättä kallis.
Minä taas en ymmärrä Dominikaaniseen tasavaltaan matkustavia lapsiperheitä, koska lennot ovat tuskaiset pitkät ja keskellä päivää. En ymmärrä miten kukaan saa lapsensa istumaan hiljaa ja rauhallisesti 13 tuntia putkeen. Omani saavat yleensä jo Kreikan reissulla hien minun pintaani.
Vaikka olisi all inclusive matka, pääsee sieltä hotellilta liikkeelle ihan samanlailla kuin muistakin hotelleista.
Tuoltahan pääsee vaikka päivän parin matkalle lennolla Disney Worldiin
Disney Worldiin? Huh, ensiksi lennetään 13 tuntia kehitysmaahan, otetaan aurinkoa aidatulla rannalla, syödään hotellin ruokia ja sitten matkataan Disney Worldiin?
Tiedän, hupinsa (ja lomansa) kullakin. Kuulostaa vain jotenkin karulta.
ap
Olen käynyt Disneyt katsomassa häämatkalla vuonna Paavo Nurmi.
Mutta kieltämättä se Puerta Plata kiinnosti kun Aurinkomatkojen oppaita selasin,
Mitäs sinä arvoisa ap suosittelisit matkakohteeksi minulle ja perheelleni?
Matkaa ei ole tilattu vielä,
Kieltämättä Riu-hotellien ylellisyydestä olisi vaikeaa luopua.
jotenkin en vaan haluaisi Thaimaaseen.
Tuo Dominikaaninen Tasavalta oli näistä edullisin.
Dubaihin ei olis niin pitkä matka, siksi sekin houkuttelee.
T.se joka on matkaa miettinyt
Jos ranta ja aurinko kiinnostavat, lähempänä olisi Välimeren rannikko. Matkat lyhyempiä, ja kulttuuriakin suunnilleen saman verran, kuin mitä Puerta Platalla on turisteille tarjota.
Jos kuitenkin haluat juuri Dominikaaniseen, niin käytä siellä paikallisia palveluita, eli ei pelkästään hotellien aterioita ja matkatoimiston järjestämiä retkiä. Kyseessä on tosiaan kehitysmaa, kun poistut turistialueelta, maisemaa vallitsee upean luonnon lisäksi melko karut hökkelit, eli paikallisten kodit. Olisi hienoa, että paikalliset hyötyisivät turismista.
Tykkään Italiasta ja Ranskasta.
Viime syksynä olin tytön kans Espanjassa.
Nyt on kuitenkin lähtö vasta ensi talvena ja silloin ei ole tarpeeksi lämpöä mun nivelille Välimeren rannikolla.
En ole koskaan käyttänyt matkatoimiston retkiä. Kierrämme itse, tosin nyt alkaa olla vaikeampaa tuo liikkuminen, siksi olemme päätyneet helppoon ja vaivattomaan lomaan nykyisin.
Olen sairastanut syövän ja hoidot ovat jättäneet jälkensä, en vaan enää pääse niinvaan patikoimaan, vaikka mieleni nuori onkin. ;)
Onko sinulla kokemusta Dubaista?
Vape verde on myös suunnitelmissa.
kokemusta ei tosin ole. Ei myöskään Dubaista.
Noista vaihtoehdoista lähtisin Kap Verdeen. Dubai on liian keinotekoinen ja öky (siis tällainen mielikuva minulla), rakennettu pitkälti riistotyövoimaa käyttäen.
aurinkomatkojen luottokortit, joilla reissaamme.
Mutta täytyypäs alkaa säästämään, siellä olis ihana paikka, jota ollaan katsottu jo vuoden ajan.
Taisit saada pään kääntymään Dominikaanisesta pois päin. =)
Kiitos sinulle muutenkin, kanssasi oli mukavaa rupatella.
Aloin ymmärtämään katsantokantaasija olet monelta kantilta oikeassa.
minne päädyttekin matkaamaan :)
Ja jokaisella on tietenkin oma näkökantansa, minun ei ole se absoluuttinen oikea ;) Mutta asioita voi tosiaan puntaroida monelta eri kantilta (ympäristö ja eettiset arvot itselleni tärkeitä).
Hyvää yötä, oli mukava vaihtaa ajatuksia!
kyllä mä ymmärrän. Katso vaikka ulos, kyllä aurinko ja lämpö kutsuu...