Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä riskejä on sektion jälkeen annetusta liiasta kipulääkkeestä?

Vierailija
11.04.2009 |

Koin sektion jälkeen haavakivun melko voimakkaana. Sairaanhoitajien mielestä olin saanut lääkityksen, jonka pitäisi riittää. Sain kuitenkin lopulta lisää kipulääkettä, kun esimerkiksi liikkeelle lähtö ei tuntunut muuten mitenkään onnistuvan. Oman kokemukseni mukaan ylimääräinen kipulääke auttoi minua paljon. Pääsin liikkelle, mieliala parani ym.

Sairaanhoitajilla oli varmasti omat syynsä, miksi katsoivat, ettei minulle tulisi antaa enempää kipulääkettä.

Mitä riskejä sektion jälkeen annetusta kipulääkkeestä on?

M

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sh:t nyt voi vain jaella niitä lääkkeitä vaikka haluaisivatkin. Lääkärin täytyy antaa määräys ylimääräisestä. Tulehduskipulääkkeitä kahdeksan tunnin välein, parasetamolia voi ottaa kuuden tunnin välein. Tujumpiin lääkkeisiin täytyy saada lääkärin lupa. Samat riskit kuin muillakin liikakäytöstä.

Ja tottakai turhia kipulääkkeitä yritetään välttää synnyttäneellä, koska ne menee äidinmaitoon.

Vierailija
2/4 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä sektiosta useampi vuosi ja tämä raskaus menee myös sektioon. Pääsisinkö ilman lisälääkettä liikkeelle, jos yrittäisin aiemmin? Nyt olin makuulla yön yli eli varmaankin 15 tuntia.

Miten nopeasti sektiosta voi yrittää liikkelle?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.00 tienoilla kävin hereillä mutta kunnolla heräsin klo 15, seuraavana aamuna nousin kätilön avustuksella ylös, käytiin suihkussa ja pöntölläkin piti istua. sen päivän aikana yritin kävellä pikkupätkiä, huippas kyllä pahasti kun verta oli menettänyt. kävely ei niinkään ollut paha kuin kyljen kääntäminen sängyssä tai sitten siitä nouseminen ylös. ti vauva syntyi ja pe-iltana kotiin, nopeasti toivuin. ekan yön sain vielä piikillä kipulääkettä siitä eteenpäin 1g panadolia.

Vierailija
4/4 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraalikatetriin sai itse annostella tarpeen mukaan lääkettä, ei tarvinnut kivuissa kärvistellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi