Olen aina ajatellut että tekevälle töitä kyllä löytyy
Ja näin se on ollut. Jos on sinnikkäästi töitä etsinyt, on löytänyt. Olemme kuitenkin siirtyneet aikaan, jolloin työvoimaa tarvitaan yhä vähemmän kun kaikki koneellistuu, eikä mihinkään voi noin vain mennä kysymään töitä vaan sinun pitäisi jotenkin erottua satojen hakemusten seasta että pääsisit edes haastatteluun. Tulevaisuus ei kyllä hyvältä näytä. Paitsi niille, jotka luulee, että raha tulee seinästä, mutta tosiasia on, että elämme kokoajan velaksi ja maksajia on kokoajan vain vähemmän.
Kommentit (13)
Pakko palata siihen että pieni maapalsta jossa pitää vähän eläimiä sekä kasvattaa jotain itselleen. Toi valtion touhu on liian korruptoitunutta.
Elää teltassa tai tosi pienessä mökissä ilman sähköä.
Jos toi ei onnistu nii pakko vaan mennä vankilaan. Valtio ei anna muita vaihtoehtoja.
Miksi aina väitetään, että työpaikat katoavat. No joo, osa katoaa, koska automaatisaatio. Mutta niitä UUSIA työpaikkoja tulee myös, koska automatisaatio.
Vierailija kirjoitti:
Pakko palata siihen että pieni maapalsta jossa pitää vähän eläimiä sekä kasvattaa jotain itselleen. Toi valtion touhu on liian korruptoitunutta.
Elää teltassa tai tosi pienessä mökissä ilman sähköä.
Jos toi ei onnistu nii pakko vaan mennä vankilaan. Valtio ei anna muita vaihtoehtoja.
Meillä on perintömökki, entinen mummola. Olen laskenut sen varaan. Siellä on tehty remontit ja se on asumiskelpoinen. Marjametsä, kalavesi ja perunamaa löytyy. Puutarha pitää vielä kunnostaa.
Luulin nuorempana että saan aina töitä ja elämä on mukavaa koska tienaan rahaa. Nyt en ole vuosiin saanut enää töitä. On tylyä huomata ettei minua enää tarvita mihinkään työhön vaikka olen oikeasti ollut ahkera työntekijä aina enkä ole koskaan ollut sairaslomalla edes 15 vuoden työuran jälkeen. Alkaa olee ankee elämä kun tietää ettei enää koskaan kelpaa mihinkään työhön. Nuoremmat tai sitten ulkomaalaiset menee aina edelle jotka palkataan.
Hoitoalalla on paikkoja. Etkö sovellu sinne? Vai laiskottaako kuitenkin, kun oikeita töitä pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla on paikkoja. Etkö sovellu sinne? Vai laiskottaako kuitenkin, kun oikeita töitä pitäisi tehdä?
Olen kyllä töissä, jos aloittajaa tarkoitat. Mietin vaan että kuinka kauan kun taloudella ei vahvasti mene ja ihmiset vaan lakkoilulla hakevat töiden ja teollisuuden loppua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä töissä, jos aloittajaa tarkoitat. Mietin vaan että kuinka kauan kun taloudella ei vahvasti mene ja ihmiset vaan lakkoilulla hakevat töiden ja teollisuuden loppua. Ap
Ja olen työpaikkani ainoa joka ei edes saikuta, että ei laiskota. Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulin nuorempana että saan aina töitä ja elämä on mukavaa koska tienaan rahaa. Nyt en ole vuosiin saanut enää töitä. On tylyä huomata ettei minua enää tarvita mihinkään työhön vaikka olen oikeasti ollut ahkera työntekijä aina enkä ole koskaan ollut sairaslomalla edes 15 vuoden työuran jälkeen. Alkaa olee ankee elämä kun tietää ettei enää koskaan kelpaa mihinkään työhön.
...mites kuntouttava tt...?? 🤨
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina väitetään, että työpaikat katoavat. No joo, osa katoaa, koska automaatisaatio. Mutta niitä UUSIA työpaikkoja tulee myös, koska automatisaatio.
Niinpä. Työpaikkoja on menetetty 200 vuotta, eikä menetetyissä tehtävissä paljon haikailemista ole. Kovaa fyysistä raadantaa enimmäkseen.
Tuota se urpokin hokee että kaikille halukkaille on töitä mutta koskaan ei mainitse siitä että työstä pitäisi saada palkkaakin ja jopa elää sillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota se urpokin hokee että kaikille halukkaille on töitä mutta koskaan ei mainitse siitä että työstä pitäisi saada palkkaakin ja jopa elää sillä.
Noin 2 000 000 suomalaista on töissä, joista saa palkkaa. Miksi se ei sinulta onnistu?
Pitää paikkansa mutta kohtuu palkanmaksu on jo toinen juttu.