3v ei pissaa eikä kakkaa pottaan. Olen aivan uupunut jo tähän asiaan. 1v saakka
on kyllä mielellään potalla istunut pitkiäkin aikoja, mutta mitään sinne ei tule. Joskus ehkä parin päivän välein voi tulla pikkuriikkinen liru, muut menee pöksyyn. Ei auta tarrat ei painostaminen eikä anelu.
Kommentit (25)
Eli jokainen tuntemasi lapsi on ollut kypsä jo siinä iässä.
Minulla on viisi lasta, jokaisen kanssa on pottailua harjoiteltu 1vuodesta eteenpäin. Vain kaksi heistä oppinut ennen 2.5v. kuivaksi. Loput ovat oppineet 3-5vuotiaina. Ja samanlailla on jokaista opetettu. Jokainen lapsi kypsyy eriaikaa.
Se vielä, että minusta tuntuu että lapsi ei tahdo mennä potalle/pöntölle. Uskon, että jos keskittyisi niin tunnistaisi kyllä pissahädän ja kakkahädän. Joskus harvoin sanookin että "kohta tulee pissa", sitten äkkiä potalla -> lapsi sanoo pikaisesti "ei tullu mitään" ja nousee... ja pissaa myöhemmin pöksyyn. Potalla viihtyy sitä paremmin mitä vähemmän on hätä.
ap
tosin sanottu muuta kuin että ajallaan. Mutta muuten ympäristöstä olen kuullut todella paheksuvaa suhtautumista "mitä eikö vieläkään" ja sitten tulee kasa vinkkejä jotka kaikki on käyty läpi moneen kertaan ja lisäilen listaan vielä puolet lisää meidän kokeilemia kikkoja.
ap
Ollaan yritetty pottatarrat ja palkkiot, ilman housuja ollut kuukausikaupalla, tuloksena paskaa ympäri taloa kaikkialla muttei potassa. Pissii housuun eikä edes huomaa koko asiaa, ei tunnu yhtään häiritsevän. Me oltiin jo pisteessä missä itki sekä äiti että lapsi, siinä vaiheessa lopetin koko homman ja palattiin ihan täysin vaippoihin. Ehkä joskus ensi vuonna kokeillaan uudelleen.
Se vielä, että minusta tuntuu että lapsi ei tahdo mennä potalle/pöntölle. Uskon, että jos keskittyisi niin tunnistaisi kyllä pissahädän ja kakkahädän. Joskus harvoin sanookin että "kohta tulee pissa", sitten äkkiä potalla -> lapsi sanoo pikaisesti "ei tullu mitään" ja nousee... ja pissaa myöhemmin pöksyyn. Potalla viihtyy sitä paremmin mitä vähemmän on hätä.
ap