Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatko juosta 5 km? Mikä aika siinä menee?

Vierailija
10.04.2009 |

kävellen menee ehkä 40-45min.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloitteleva juoksija ja nyt on eka 5 km lenkki takana. Aikaa siinä meni mutta juoksin koko matkan pysähtymättä ja olisinpa vielä jaksanut enemmänkin.

Mietin vain mikä on sellainen normaali ok aika juosta tuollainen matka, peruskuntoiselta ihmiseltä?

Vierailija
2/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään pitkistä matkoista... ja joo jaksan. Hyviä hetkiä juoksuharrastuksen parissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harvemmin juoksen niin lyhyitä lenkkejä. Aikaa menee noin 30 min. Juoksuharrastuksen kun aloitin, jaksoin juosta noin 3 min pätkiä kerrallaan. Kuuntelin radiota, juoksin yhden biisin kävelin seuraavan. Nyt juokseminen on lempiharrastuksia, helppoa kun ei ole aikaan eikä paikkaan sidottua.

Vierailija
4/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maratoni 5.30 h.

Hyviä juoksuja! Muista ettei kannata hirveellä vauhdilla juosta, nauti luonnosta ja huolehdi venytyksestä!

Vierailija
5/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tätä viimoista lasta 1v harrastin jopa juoksemista, on siis kunto hieman(!) rapistunut ;)

Vierailija
6/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovempaakin pääsisin, mutta minä olenkin aika kokenut juoksentelija. Paras maratonaika on 3.56 ja puolikas on mennyt aikaan 1.47. Takana kymmenkunta maratonia ja juoksen noin 30-50 km viikossa. Reipas kympin lenkki tänä aamuna vei 51 minuuttia...

Vierailija
7/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa menee rauhallisesti jolkotellen (syke 130-145) n. 35 min.

Vierailija
8/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se ei ole enää hölkkäämistä vaan saa aika lujaa juosta koko matkan.

Itse juoksen 4km puoleen tuntiin jos juoksen reippaasti.

En kyllä ole mikään pitkän matkan juoksia. Aina ollut nopea lyhyillä matkoilla, mutta en ole pärjännyt pitkillä matkoilla.

Juoksen omaksi iloksi. Saa paremmin illalla unen kun käy tuon 4km juoksemassa ja saan purettua ylimääräisen energian.

Juokseminen on kivointa musiikkia kuunnellen ja jos vielä saa koiran juoksu kaveriksi.

Vierailija
9/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin nopea en ole juoksemaan. Aika vaihtelee välillä n. 23min-37min riippuen juoksunopeudesta. Kivaa juosta eri vauhdeilla ja vaihdella lenkkien pituuksia. Hyviä juoksuhetkiä!

Vierailija
10/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelyt reippaasti on mun juttu ja sen jälkeen menee loppupäivä ihan tönkkönä

Vierailija
11/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos jaksaisin edes 500 metriä juosta.

Aikaa kävelyyn menis 50 min.

Vierailija
12/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en tiedä varmasti kauanko siihen menisi. Yhden kerran olen juossut auton matkamittarilla mitatun matkan, se oli 7 km ja aikaa kului vajaat 50 min. Olen juossut säännöllisesti nyt vuoden ajan, mutta ainoa mittarini on kello.

Vierailija
13/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siihen menisi, vaikea arvioida kun harvemmin minäkään noin lyhyttä matkaa juoksen. 10km menee tunnissa, puolimaraton 2 tunnissa kisavauhtia (tosin tuota on tarkoitus parantaa tulevana kesänä). Varmaan jaksaisin vetää sen johonkin reiluun 20 minuuttiin, jos siis olisi tarkoitus juosta niin lujaa kuin jaksaa eikä yhtään 5 kilometriä pidempään! Lenkkivauhdilla puolisen tuntia. Reilun vuoden olen juossut.

Vierailija
14/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitteleva juoksija, ja pisin matka on juuri 5 km. Siihen meni aikaa 45 minuuttia, mutta olisin jaksanut juosta vielä pidemmällekin. Itse en harjoittele oikeastaan lainkaan vauhdin kehittämistä, vaan päätän tavoitematkan tai ajan kuinka kauan aion pysyä juoksuaskelissa.

Hienoa että jaksoit juosta 5 km! Itse jaksoin ekalla kerralla juosta 1150 metriä. Otti koville.

Vierailija
15/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla sitten huonostikkaan mene, aikaa meni tuolla matkalla nimittäin 40 min. Aika hyvä aika ensimmäiseksi. Eka kerralla jakosoin juosta reilu 2 kilometriä.

Kiitos kaikille kannustuksesta, mukavalta on tuntunut tämä harrastus aloittaa. Takana vasta muutama viikko joten juoksuaikaa on vielä pitkälti syksyyn.

Muita tavotteita mulla ei ole kuin kunnon kohotus ja muutaman kilon karistus.

Vierailija
16/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiinnostaisi tietää kuinka nopeasti kunto nousee kun juoksun aloittaa? Etenkin tämän 3 minuuttia alkuun jaksaneen kunnonkohotus kiinnostaisi tietää. Sellaiset 5 minuuttia ehkä jaksaisin juosta hyvässä lykyssä nyt putkeen. Juoksu lajina kyllä kiinnostaa.

Vierailija
17/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kunto kohoaa nopeasti. Eri pituisia ja vauhtisia lenkkejä vaan paljon. Ihan muutamaan viikkoon huomaa eron jo selvästi. Ja alussa kannattaa olla sitkeä, kun sitkeästi jatkaa vaikka tuntuu että jalat on maitohapoilla niin se meneekin ohi. Ei siis ensimmäiseen emmäjaksa oloon kannata luovuttaa. Ja ihan eka lenkki mieluummin kevyttä hölkkää ja vaikka lopuksi se vauhtikiri. Ja tehokasta sekin että välillä kävelee ihan suosiolla, nopeasti siitä juoksusta palautuu ja jaksaa aloittaa taas sitten uudestaan.

Alkuun kannattaa pitää aina muutama päivä väliä että paikat palautuu kunnolla.

Kokeile ihmeessä, et pety!

Vierailija
18/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se juokseminen mulla rapakuntoisella niinkään jaloissa tunnu, vaan tuntuu, että happi loppuu.

Minkälaista aloitusta suosittelet? Olen siis todellakin ihan rapakuntoinen ja sen 5 min juoksun jälkeen olen ihan henkihieverissä.

19-vaimikäsenytoli

Vierailija
19/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo juossu ku oon raskaana ja tuntuu huonolta. Mutta aiemmin jaksoin kyllä hyvin, ja aikaa meni varkaan 40min luulen.

Vierailija
20/37 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niinkään matkan pituus tai nopeus kiinnosta. Joo varmaan se kunto nousee pariin viikkoon nopeasti jos jaksaa sen puoli tuntia 3 kertaa viikossa, mutta jos jaksaa sen 5 minsaa niin mites sitte?