Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa raskautta tissikipu loppuu (vai loppuuko)?!

10.04.2009 |

Taustoista (lapsettomuus ja alkuunsa päättynyt raskaus) johtuen hermoilen jo valmiiksi tuhatta asiaa, kun viimein sain uuden plussan testiin...

Sellaista nyt mietin, että alkuraskaudessahan rinnat ovat usein kipeät, mutta onko odotettavissa, että tuo kipuilu loppuu jossain vaiheessa (esim. jollain tietyillä viikoilla)? Vai jatkuuko se yleensä loppuraskauteen asti?

Ajattelin vaan selvitellä tätä asiaa etukäteen, etten sitten heti ensimmäiseksi epäile keskenmenoa jos/kun jossain vaiheessa rinnoissa ei enää arkuutta tunnu... :)

Killa rv 4+2

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen arkuus on nimenomaa alkuraskauden oire, samoin kuin pahoinvointi yleensä. Eli ne todennäköisesti häviävät jossain välissä. Nyt en enää itse muista millä viikolla rintojen arkuus katosi.

Onnea raskaudesta ja koita olla turhaa murehtimatta! Keskenmenoon liittyy yleensä vuotoa ja kipuja, joten pelkkää oireiden loppumista ei kannata kovin vakavasti heti ottaa. Ja ainakin täällä neuvolatäti toivotti tervetulleeksi kuuntelemaan sydänääniä (sitten kun ne neuvolan vanhoilla laitteilla ylipäätään kuuluu), jos vauvan vointi kovasti huolestuttaa.

Vierailija
2/7 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa: onnittelut plussasta!!! Muistan kun piinailtiin samoissa PAS pinoissa aiemmin!

Muistan, että itellä oli melko pitkään alkuraskaudessa tissikipuja, mutta itellä ne johtui pitkälti siitä kun käytin Lugeja. Eli turvotti rintoja ihan kiitettävästi. Muistelisin, että arkuus hellitti sitten n. vkon 12 jälkeen, jolloin lopetin Luget. Nyt sit rinnat tai lähinnä nännit on arat mitä pidemmälle raskaus on mennyt.. : ) Mutta uskoisin, että tuo arkuus kuuluu alussa asiaan joka tapauksessa ja on hyvä merkki!

Hyvää odotuksen jatkoa ja hyviä vointeja!!

t. Suzan 26+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin rintojen arkuus meni vähän aaltoillen jo siinä alussa, että jonain päivänä tuntui kipeeltä ja toisena ei juuri ollenkaan. Nyt on ollut pitkä tauko jostain viikosta 13 lähtien ehkä. En ihan tarkkaan muista. Mutta ne siis on tosi vaihtelevia ja yksilöllisiä, eihän toisilla kipeydy rinnat ollenkaan ta toisilla taas ne on kipeet koko raskauden ajan. Että siitä ei siis kannata murhetta kantaa, mutta kantaahan sitä, tiedän sen. :) Onnea raskauteen!

virva, 15+5

Vierailija
4/7 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat, tai siis lähinnä nännit on edelleen arat. Viikkoja takana tänään 19+2, mutta kuten aikaisemmin on mainittu, niin yksilöllistähän se on.

meli

Vierailija
5/7 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan kovasti olla hermoilematta, mutta helpommin sanottu, kuin tehty! Mullakin tuo kipuilu näemmä vaihtelee, joskus tissit tosi kipeät, joskus ei tunnu mitään vaikka kuinka puristelisi! ;) Oli kiva kuulla, että sekin on ihan normaalia, sillä mä tietty ajattelen heti pahinta...

Suzan: kiitos onnitteluista, muistan sut hyvin, kun ollaan taidettu olla useammassakin samassa pinossa piinailemassa! Upeeta, että sä olet päässyt jo noin pitkälle! :) Hyvää loppumatkaa ja toivottavasti mä saan seurata perässä! :)

Killa rv 4+4

Vierailija
6/7 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 4+5:hän se tänään "jo" on! :) Päivä kerrallaan...

Vierailija
7/7 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla loppu ehkä viikolla 10-14, en tarkkaan muista. mut sattu kyllä ihan pirusti.:D ei voinu halata poikaystävää ja suihkussa oli vaikee käydä ku piti "ravistaa" shampoota, eikä mahalleen voinu nukkua.

mut enää ei oo kipeet.:)