miksi valita lapselleen nimi senmukaan mitä mieltä muut ovat..
Kommentit (12)
vaikka isovanhemmat ovatkin yrittäneet vaikuttaa ja jälkeenpäin nurisseet ;)
En kysellyt muilta mielipiteitä, niin kuin en ikinä välitä mitä muut ajattelee, vaan teen oman pään mukaan, MUTTA ois ollut varmaan ihan hyvä pallotella nimeä muitten kans, nii ois Ehkä miettinyt erilailla... Vaikka MINÄ olen erikoinen tyyppi, niin lapseni ei välttämättä olekkaan..
Mä rakastan erikoisia nimiä, en vois kuvitella mitään Annaa tai Emmaa yms omalle lapselle. Ja kyllähän sen päätöksen tekee itse vaikka täällä mielipiteitä kyselläänkin.
se, että täällä joku sanoo sitten ettei tykkää mielikuvasta, jonka nimi herättää - voin olla samaa mieltä mielikuvasta, mutta mä taas sitten pidän sitä myönteisenä
Moni näistä erikoisista nimistä on tyyppiä "Peppima Erikoisuudentavoittelijantytär Mähmä".
Tiedä sitten miten kiva sen lapsen on julistaa joka käänteestä, että äitinsä ei halua olla tavis.
Vaikka MINÄ olen erikoinen tyyppi, niin lapseni ei välttämättä olekkaan...
Jos lapsi haluaa aikuisena vaihtaa nimensä Bylly Garfiksi niin se on hänen oma asiansa. Mulla on vain yksi ehtotus niille jotka haluaa antaa lapselleen nimeksi jotain älytöntä. Vaihtakaa oma nimenne spektaakkeliksi ja jättäkää lapsenne rauhaan erikoisuudentavoittelultanne.
mutta mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että haluavat ennen nimenantoa varmistaa tuleeko siitä nimestä jotain aivan järkyttävää suurimalle osalle mieleen (mitä itselle ei ole tullut). Sitten voi ihan oman harkinnan mukaan antaa sille lapselleen nimeksi sen hassun nimen tietoisena sen nimen hassuudesta. Esim. ystävääni kuulemma jälkeenpäin harmitti kun tajusi että lapsen nimikirjaimista tulee HIV. Oman tyttäreni nimi on hieman huolimattomasti toisin päin käännettynä aika jännä ;). You know, Arvo Penttilä > Pervo Anttila. Eli, saahan sitä kysellä kunhan ei pahoita mieltään ja muistaa että mistään nimestä eivät kaikki pidä.
Moni näistä erikoisista nimistä on tyyppiä "Peppima Erikoisuudentavoittelijantytär Mähmä".
Mutta ap:n aloitukseen, en mäkään tajua. Me miehen kanssa juteltiin vaan nimistä, jotka meitä miellyttää ja sitten katsottiin, minkä nimen "näköinen" vauva on. Meillä sattui tulemaan aika yleiset ekat nimet ja erikoisemmat toiset nimet. Emme edes miettineet näitä kansainvälisyysjuttuja (mikä on suunnilleen naurettavinta mitä olen kuullut!). :)
eli valitsee nimet ensin sillä perusteella mistä itse tykkää ja sitten vähän kuulostelee että ei kai se nimi muiden mielestä ole ihan karsea - ainakin mä pidän niin monista nimistä että jos se mun ykkössuosikkini olisi ollut Mähmä ja sitten kaikki muut olisivat sanoneet inhoavansa sitä, olisi ollut helppo löytää joku muu niistä omista suosikeistani. Ei se olisi ollut mikään uhraus.
Jos annat lapsellesi nimeksi Adolf Hitler Virtanen niin... no, päättele itse.
muiden mielipiteitä, mutta tekee ratkaisun loppujen lopulta itsenäisesti.
Sellaista nimeä ei ole keksittykään, ettei siitä jollain ole negatiivista sanottavaa. Nimet yhdistetään ihmisiin ja jollain on aina ollut koulussa inhottava koulukaveri, joka on "pilannut" sen nimen tälle henkilölle lopullisesti.
MUTTA koska ihminen on sosiaalinen otus ja joutuu esiintymään sillä nimellä lopun ikänsä, vanhemmat eivät voi toimia täysin tyhjiössäkään.
almanakka on täynnä normaaleja ihmisen nimiä, valkkaa sieltä jonkun.