Lapsettomista häistä vielä kysymys...
Te jotka kutsutte juhliin ilman lapsia: tarkoitatteko että jos kutsutulla parilla on vauva rintaruokinnalla, ei vauva ole tervetullut mukaan? Mä olen varmaan ollut kertakaikkiaan moukka, kun en ole tajunnut että kutsu minulle ja miehelleni ei tarkoita 3kk ikäistä vauvaa. Olen ottanut vauvan mukaan aivan ilman muuta! Jotenkin olen kuvitellut että kutsu ei koske isompia lapsia jotka juoksentelee ja sillä tavoin häiritsee juhlaa. Mielestäni on itsestään selvä että jos meille tulee kutsu juhliin, otan vauvan mukaan jos hän ei pärjää ilman rintaruokintaa.
Kommentit (58)
meidän sylissä oleva nukkuva vauva? Mikä siinä häiritse? Eikö ole tärkeämpää se että osallistumme heidän juhlaansa koska meidät on sinne kutsuttu??
alleviivataan nyt vielä sadannen kerran. Lapsettomat häät ovat häät ilman lapsia. Tietääkseni rintaruokinnassa olevakin on lapsi. Olen ollut lapsettomissa häissä, joissa rintaruokintaLAPSI huusi kun hinaaja kirkossa. Ilmeisesti äitinsä halusi katsoa (kuullut ei varmaan niin hyvin) ja pysyi penkissä kun tatti... Itse sain hääkutsun, kun lapsi rintaruokinnassa (häät 200 km:n päässä) ja jätin menemättä (mieheni meni). Sitten myöhemmin kyseinen hääpari näytti videoita ja kiva oli katsoa vaikkei itse päässytkään. Ja LÄHEISIÄ ovat! Että näin, jokohan kaikki lapselliset ymmärtäis...Ps. tiedän myös äitejä, jotka lypsäneet ja hankkineet hoitaja seremonian ajaksi ja sitten piipahtaneet hääjuhlassa ja takaisin käärön luo. JÄRJESTELYKYSYMYS! Haloo, kunnioitetaan nyt hääparin OMAA toivetta saada mieleiset häänsä. Kääk, kun on vaikeeta ihmisillä...
Jätin menemättä. En jätä 2-vuotiastakaan lasta ja matkusta toisella puolelle Suomea serkkuni häihin. Mielestäni on hävytöntä edes tehdä tällaisia kutsuja. On ajattelemattomien ihmisten touhuja.
Samainen serkkuni tunki muutamaa vuotta aiemmin kutsumattoman poikaystävän minun häihini. Meni sitten toisen miehen kanssa naimisiin...
Sinuna kysyisin kutsujalta, onko hän ihan tosissaan kutsunut teidät ilman rintaruokinnalla olevaa vauvaa tai jättäisin vain menemättä.
se vauva voi herätä vaikka kesken vihkimisen ja alkaa huutaa? Eikö sitten pitäisi kaikki muutkin lapset kutsua, jos tärkeintä on, että vanhemmat pääsee tulemaan? Vai olisiko niin, että hääpari ajattelee, että jos ette pääse ilman vauvaa, niin voitte heidän puolestaan olla sitten tulematta. Kaikkia ei voi miellyttää.
jos kutsussa lukee Maija ja Matti Meikäläinen, kutsu on osoitettu vain Maijalle ja Matille. Jos kutsussa lukee Matti Meikäläinen perh., silloin kutsu koskee myös lapsia.
Luulis jokaisen aikuisen tietävän tämmöiset juhlien perussäännöt!
Olen ollut "lapsettomissa" häissä ja siellä juotiinkin niin paljon alkoa, ettei siel olis ollu hyvä olla edes imeväisikäisen, puhumattakaan vanhemmista lapsista.
Minusta pitää kunnioittaa hääparin tahtoa: Jos lapsia ei ole kutsuttu, silloin häihin ei viedä edes pieniä vauvoja. Jos kutsun saaja tästä loukkaantuu, kannattaa katsoa peiliin. On se vauvakin kuokkavieras.
Itse asiassa kukaan hyvä ystäväni tai läheinen sukulainen ei edes pyytäisi sellaista. Häät ovat mielestäni perhejuhla. Jos se ei ole hääparille sitä, niin se on heidän asiansa eikä sovi loukkantua jos jää pois häistä.
Kyllä on kiva katsoa häävideota ja muistella kuinka papin aamentakaan ei kuulunut kun Janica-Petteri avasi äänijänteitään.
Itse asiassa kukaan hyvä ystäväni tai läheinen sukulainen ei edes pyytäisi sellaista. Häät ovat mielestäni perhejuhla. Jos se ei ole hääparille sitä, niin se on heidän asiansa eikä sovi loukkantua jos jää pois häistä.
kuin kaikki hääparit vaivautuisivat niin kaameasti loukkaantumaan, jos joku ei sinne häihin pääsekään. Ja minä taas olen sitä mieltä, että häät eivät ole sen enempää perhejuhla kuin esim. ylioppilasjuhlatkaan.
meidän sylissä oleva nukkuva vauva? Mikä siinä häiritse? Eikö ole tärkeämpää se että osallistumme heidän juhlaansa koska meidät on sinne kutsuttu??
Ettei vaan herää keskenkaiken itkemään? Annatteko nuijanukutuksen ettei takuulla herää?
Outoa ajattelumallia teilläkin...
minä en todellakaan loukkantuisi, jos joku jäisi tulematta siksi, ettei lapsia kutsuttu. Sehän on kutsutun täysin oma valinta.Mutta kyllä ihmettelisin, jos joku tulisi lapsineen, jos häihin ei lapsia toivottu. Molemmanlaisissa olen ollut ja itsellä oli lapsettomat ja meillä ei taas kukaan lapsellinen sen takia jäänyt tulematta. Jokainen taplaa tyylillään, mutta ap:lle tiedoksi, myös lapsi, joka rintaruokinnassa on LAPSI! Ja se perhekäsitys voi myös olla toisilla erilainen... Ei vaadita välttämättä lapsia, että silleen. Suvaitsevaisuutta vaan.
Kyllä on kiva katsoa häävideota ja muistella kuinka papin aamentakaan ei kuulunut kun Janica-Petteri avasi äänijänteitään.
Mietityttää minkälaisia nämä "miten meidän nukkuva 1kk ikäinen voi ketään haitata" ihmiset ovat? Onko heillä lapsia vielä laisinkaan? Luulevatko he että sitä voi kätevästi määrätä 1kk ikäiselle että "nukahdat nyt 5min ennen kuin seremonia alkaa ja heräät seuraavaksi matkalla juhlapaikkaan, sitten nukahdat taas kun ruokailu alkaa ja heräät vasta kun puheet yms on pidetty, kiitos!".
Niin - näinhän se menee.
koska oli iltajuhla viinatarjoiluineen, mielestäni lapset eivät kuulu sellaiseen riettaasee illanviettoon ;)
. Lisäksi istumapaikkoja ei ollut lapsille kuin lähisuvussa. Vauvat tietysti oli eriasia, sillä ne eivät viekään sitä istumapaikkaa. Kerroimme tilanteen niille jotka asiaa kyselivät ja sanoimme, että lastenpöytä on ulkona säävarauksella. Emme kuitenkaan ehdottomasti kieltäneet lapsia. Vieraana oli mm. yksihuoltja tyttärensä kanssa, emmekä pahastuneet. Yksi pariskunta oli päin vastoin todella tyytyväinen että sai jättää lapset kotiin hyvällä omalla tunnolla ja pääsi juhlimaan railakkaasti.
koska oli iltajuhla viinatarjoiluineen, mielestäni lapset eivät kuulu sellaiseen riettaasee illanviettoon ;)
Häät ovat häät, riettaat illanvietot sitten oma lukunsa
Täällä taas joku superhyvä, taydellinen ikuisesti imettävä mamma kommentoi. Onneksi ne häät ovat edelleen HÄÄPARIN juhla ensisijaisesti, vieraat siinä kiva lisä. En muuten ihmettele, että aika iso osa ihmisistä menee naimisiin ilman suuria juhlia, jos tollasia tiukkapipo sukulaisia ja vielä pahempaa kavereita (ne voi valita...).
Niin siis mistä lähtien häillä on ollut joku tietty kaava ja kuka määrää minkälaiset häitten pitää olla? Oltais kyllä jätetty häät viettämättä, jos ei oltais saatu järjestää "riettaita illanviettoja". Meillä häät oli pääasiassa kaveri-juhla. Tietysti muuten häitten näköinen... alkuun kirkko, sitten syötiin ja leikattiin jopa kakkukin, mutta sitten irroiteltiin ja lujaa! Olisi ollut kurja jos osa porukasta olisi joutuneet lähtemään lapsia nukuttamaan kesken juhlan.
Muistakaahan nyt, että hääpari myöskin kustantaa koko lystin. jokaisesta lapsesta myös maksetaan.
t:) 14
niin olisi aina joku hyvä syy jäädä pois. Häät on niin umpitylsiä sataan kertaan nähtyjä viidesessioita ja tekokivaa täynnä.
niin olisi aina joku hyvä syy jäädä pois. Häät on niin umpitylsiä sataan kertaan nähtyjä viidesessioita ja tekokivaa täynnä.
Miksi menet, da? Siis kutsusta voi ja sun tapauksessa parempikin, jos keltäytyisit (miksi tarvitset syyn, EI riittää). Siis eihän se oo sun juhla ollenkaan ja ehkä kaikki ymmärtäis olla pyytämättä, jos alkaisit olla menemättä.
Juhliin (esim.häihin) meno ei ole laissa määrätty VELVOLLISUUS, jos et sitä nyt satu tietämään... Hih, olet hauska tiukkis!
vaikka paskahuussissa, se on hääparin asia, mutta jos hääjuhla järjestetään niin se järjestetään kuten tapoihin kuuluu. Hääjuhla on alunperin hääparin vieraille kiitokseksi häälahjoista järjestetty tilaisuus missä vierailla on ollut mahdollisuus myös syödä tukevasti ennen pitkää kotimatkaa. Hääjuhla ei todellakaan ole vain tilaisuus missä morsmaikku voi loistaa erinomaisuudellaan, ei ennen eikä nykyäänkään.
Onneksi ne häät ovat edelleen HÄÄPARIN juhla ensisijaisesti, vieraat siinä kiva lisä. En muuten ihmettele, että aika iso osa ihmisistä menee naimisiin ilman suuria juhlia, jos tollasia tiukkapipo sukulaisia ja vielä pahempaa kavereita (ne voi valita...).
vaikka paskahuussissa, se on hääparin asia, mutta jos hääjuhla järjestetään niin se järjestetään kuten tapoihin kuuluu.
sinultako pitää kysyä, mitkä ne tavat ovat?
Lapseton kutsu....onko vauva = lapsi vai onko vauva = aikuinen ....?
Siinä vastaus, yksinkertaista, eikö totta?