Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakantumpit - olenko niuho?

Vierailija
08.04.2009 |

Miehellä on tapana nakella osa tupakantumpeistaan pihan laitamille puiden alle, kukkapenkkeihin ja mustikkamättäisiin. Minä en voi tapaa sietää, ja siksi minulla on tapana näin keväällä kerätä joka ainoa tumppi roskapussiin. Tumppeja tulee yhteensä ehkä roskapussillinen, sellaista haisevaa, märkää moskaa. Yök. Varmaan ainakin 500 kpl.

Miehen mielestä olen vähän niuho kun kerään tumpit pois, ne eivät kuulemma mitään haittaa siellä. Minusta taas ne pitää kerätä, koska A) ne ovat roskia ja roskat eivät kuulu pihalle/luontoon, B) lapset leikkivät juuri noissa paikoissa joissa tumpit ovat ja C) lapset syövät mustikoita ja puolukoita, jotka kasvavat noista tumppisista mättäistä.

Kysymys kuuluu: olenko niuho? Jättäisittekö itse joka kevät omalle pihallenne muovikassillisen tupakanjämiä lasten imeskeltäväksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan! Miehelle tuhkakuppi käyttöön

Vierailija
2/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehes taitaa olla idiootti :X

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on todellakin typerä, mutta niin ovat monet tupakoitsijat yleensäkin. Tupakoitsijat, jotka eivät muuten roskaisi, tuntuvat ajattelevan, että tupakantumppi häviää jonnekin olemattomiin kun sen viskaa kadulle.

Vierailija
4/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. joku joka kyllä löytää aina tuhkiksen/roskiksen johon viedä (tumpatun)tumpin

Mies on todellakin typerä, mutta niin ovat monet tupakoitsijat yleensäkin. Tupakoitsijat, jotka eivät muuten roskaisi, tuntuvat ajattelevan, että tupakantumppi häviää jonnekin olemattomiin kun sen viskaa kadulle.

Vierailija
5/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan syöminen voi aiheuttaa tietääkseni rytmihäiriöitä lapselle. Ei ole mitenkään tavatonta, että pikkulapsia on mahahuuhtelussa kun ovat syöneet pihalla parvekkeilta kylvettyjä tupakannatsoja. Itse olisin asiasta ihan raivona, mätkäisisin ne tumpit miehen päähän.

Vierailija
6/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen niitä sitten kiukuissani pois ja mies sanoo "älä sinä niistä huoli, kyllä minä kerään", no jos sitä keräämistä odottaa niin saa odottaa kyllä aika lailla...

Se on jotenkin ihmeellistä, miksi tupakoiville nuo tumpit usein tuntuu muuttuvan näkymättömiksi, niitä voi viskellä minne vain, vaikka muuten ei tulisikaan mieleen viskoa roskia pitkin.

YÖK!!

Vierailija
7/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni lasipurkki aina takapihalla, jossa on hiukan vettä tai lunta ja korkki perään kiinni. Kun purkki on täynnä, se viedään roskiin ja otetaan uusi. Mies polttaa kohtalaisen vähän nykyään, joten täyttyy hitaasti.

Jossain autiossa paikassa voi tumpata maahan, mutta esimerkiksi kaupan pihassa tumppaa ensin maahan kunnolla ja sitten tipauttaa roskiin. Itsekin olen polttanut ennen lapsia, enkä minäkään koskaan pihoihin heitellyt tumppeja. Ihan itsestäänselvää, että ne on roskaa siinä kuin muutkin asiat. Eihän me karkkipapereitakaan viskota pitkin poikin.

Vierailija
8/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka

Yli 1-vuotiaat: Alle yksi kokonainen polttamaton tupakka tai vähemmän kuin kolme tumppia ei vaadi hoitotoimenpiteitä. Vatsaoireita saattaa esiintyä. Jos nielty määrä on suurempi, ota yhteys Myrkytystietokeskukseen.

Alle 1-vuotiaat ovat herkimpiä nikotiinin vaikutuksille. Tarkista myrkytysvaara Myrkytystietokeskuksesta.

Vierailija
9/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suututtaa sama asia, tosin naapurin akan tekemänä. Hän kylvää tumppinsa pitkin pihaa ja pysäköintipaikkaa, jopa lasten leikkipaikalle (itsellään ei ole pikkulapsia), mutta yhtäkään ei koskaan kerää.

Vierailija
10/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tupakoitsijana aina laitan tumpit tuhkikseen, ei tulis mieleenkään heitellä niitä pitkin pihoja,varsinkaan jos lapset leikkivät siellä.

Vierailija
11/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kirvesvarsi tontti eli tie meidän tontille menee naapurin takaoven ohi. Hän käy tupakalla takaovella ja heittelee tumpit tielle. Alussa keräsin niitä roskikseen, nyt olen heitellyt ne pois tieltä hänen portaidensa viereen. Niitä alkaa olla siinä aika kasa ja mietin että koska se naapuri (nainen) oikeasti huomaa että niitä tumppeja on ihan rappujen vierusta täynnä. Oikein toivon että ottais jotenkin puheeksi asian, itse en viitti mitään sanoa, kun minusta on sanomattakin selvää ettei niitä tumppeja heitellä tielle, pihalle tai minnekään muualle vaan kerätään esim lasipurkkiin joka viedään roskikseen.

Tuntuu NIIN tyhmältä että mun pitäis pyytää naapuria että ethän heittele niitä tumppeja siihen tielle, jotenkin kuvittelis että tajuis itsekin tän asian, mut ei tunnu tajuavan. Vai pitäiskö viedä lahjaksi lasipurkki mihin ois isolla kirjoitettu että TUPAKAN TUMPIT?

AAARGH

Vierailija
12/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa itse "vanha" tupakoitsija, voin onnellisesti todeta, etten ole polttanut tänä vuonna yhtään, 29.12.2008 viimeksi. Olen siis raskaana ja tupakointi loppui siihen tiedon saatuani.

Meillä on kotona rivitalossa etupihalla pihakivitys ja siitä lähtee heti asfalffi. Joten mikä tahansa roska lähtee helposti tuulen mukana vaikka minne. Olin äärettömän tarkka jokaisesta roskasta ja myös tupakan tumpeista, ettei ne jää minnekään.

Mutta siis mieheni, voi jestas hänen kanssaan. Hän polttaa ja vaikka kuinka sanoin että tästä lähdin itse laitat tumpit tuhkikseen, niin ei.

Nyt suli lumet ja kävin keräämässä itse tumpit pihalta, kannustavaa eikös vaan juuri tupakoinnin lopettaneelle raskaana olevalle????

Mainitsen vaaroiksi vielä sen, että tumpit ovat todella myrkyllisiä myös koirille ja tiedän eräitä koiria jotka söisivät niitä jos saisivat.

Vierailija
13/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla osu ja uppos :/

Heitän useimmiten tumpit maahan.

Yritän parantaa tapani.

Vierailija
14/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä tollanen peli vetele.

Miehellä oli tapana jättää pullon korkkeja ihan joka paikkaa. Jos oikein pinnisteli niin nakkeli ne sitten puukoppaan. Sielähän niiden paikka onkin..

No, keräsin kaikki korkit ja laitoin ne herran peiton alle.

Siinä se sitten ähisi ja kiroili kun oli sänky täynnä korkkeja. Sanoin että tästä lähtien jokainen löytämäni korkki löytyy herran sängystä seuraavan kerralla.

Pitää välillä tehdä jotain konkreettista että se menee paksuun kalloon sisälle.

Vierailija
15/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin yritän aina etsiä tumpilleni tuhkiksen, en haluaisi nakella maahan. mutta en tykkäsi jos pihaan viskottaisiin tumpit, opeta sen tuhkisen käyttöä miehellesi

Vierailija
16/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan polta, mutta meidän terassilla on tupakoivia vieraita varten tuhkakuppi. Mä vaadin että se tupakka poltetaan siinä terassilla tai jos ei, niin ainakin tumppi viedään sinne purkkiin.

Toissavuonna oltiin kesälomalla samaan aikaan kun meillä teki palkattu duunari remonttia. Pari kertaa käytiin katsomassa miten remontti on edennyt ja ihan hyvin se oli, työstä ei moittimista. Mutta meidän pihalla oli kauheesti tupakantumppeja, mä sanoin sille miehelle että, "jos poltat, niin älä viitsi heitellä tumppeja pihalle"

Heittääköhän se omallakin pihalla/parvekkeella tumpit maahan? ilmeisesti?

Vierailija
17/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kannellinen tuhkakuppi ulos, jonne tumppaa tupakat. Poltan itse ja mua inhottaa esim bussipysäkeilläkin röökintumpit. Ja se on kuulemma ihan legendaa että filtterit maatuu, tiedät ap itse kokemuksesta ettei ne ainakaan nopeasti maadu. Merkitseeköhän se sun miehes jotain reviiriä tuolla ikävällä tavallaan? ;-)

Vierailija
18/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi varmaan syytä sijoittaa tuhkakuppeihin. Saa äijä mennä itse valitsemaan itselleen tarpeeksi coolit kupit tai vaikka sellaiset pitkät putket mitä on virastojen ja kauppojen laitamilla. Niihin on helppo tiputtaa tumppi. Tai jos se heittäminen on oleellinen osa sitä tupakointia, niin heittäkööt johonkin astiaan. :D

Vierailija
19/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna miehesi lukea tämä ketju!?

Vierailija
20/20 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vaivaa miehellisi olisi laittaa ne tumpit tuhkikseen? Kättä pitää liikauttaa eri tavalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi