JOPO ja lastenistuin? ov
Mulla on kyseinen pyörä ja lapsi nyt kesällä sen ikäinen (1,5v), että olisi kiva tehdä yhteisiä pyöräretkiä. Uusi pyörä tuntuu aika hurjalta hankinnalta kaikkien muiden menojen keskellä, kun tuo JOPO nyt muuten ajaa täysin asiansa. Mutta voikohan noin matalaan pyörään kiinnittää tarakalle istuinta? Oletko kokeillut/nähnyt? Kyseessä siis se vanhempi malli näistä uusiotuotannon JOPOista, joissa tarakka on samanlainen kapea kuin muissakin polkupyörissä.
Kommentit (3)
Tuota kyllä itsekin ounastelin ja uutta pyörää olen katsellutkin jo heti alkuraskaudesta lähtien... On ne vaan niin kovissa hinnoissa nuo kunnon pyörät! Onneksi olkoon huutokauppalöydöstä! Täällä meilläpäin poliisien huutokaupassa on ainakin parina viime vuonna ollut tosi huonokuntoisia pyöriä ja hinnat ovat silti kivunneet päälle sataseen. Aika huono hinta-laatusuhde.
Mun toiveet tuosta JOPOn käytöstä istuimen kanssa heräsi ihan muutama päivä sitten, kun jollakin nettikirpparilla joku halusi vaihtaa uudemman mallisen JOPOnsa tuohon vanhempaan versioon juuri lastenistuimen vuoksi. Ehkä hänkin tulee sitten pettymään :P
Mulla on sekä uuden- että vanhanmallinen jopo. Oon miettinyt miten sen istuimen kanssa tekis, on mulla kanssa isompi pyörä, mutta se on muuten vähän kurja.
Mut luulis, ettei olis kamalan vaikeeta jopotehtailijoiden tehdä semmosta telinettä, joka nostais lastenistuinta vähän. Jos se kiinnetettäis hyvin, voisi lastakin kyytsätä jopolla. Mutta ehkä se menee liiallisuuksiin. :D Jopot on vaan niin kivoja.
Itse luovuin JOPOsta juuri sen takia, että vaikka sen istuimen sai kohtuu hyvin kiinnitettyä näytti yhdistelmä ihan hassulta ja turvattomalta.
Eli kysymykseesi vastaus: kyllä sen saa siihen kiinni, mutta on aika viritelmä. Kokeile itse, samat osat menee sitten kyllä siihen toiseenkin pyörään kun sen päätät hankkia :D (kokemus puhuu).
Me ei edes muksun kanssa kokeiltu ajaa. Ostin poliisien huutokaupasta halvalla sellaisen kohtuu uuden peruspyörän. Tuli halvaksi vaan 30e. JOPO odottelee tallissa sitten sitä aikaa, kun poika pyöräilee omalla pyörällään ja mä pääsen taas palaamaan JOPOn käyttäjäksi :)