mies haukkui läskiksi
tuli eilen yöllä kännissä kotiin ja kun olin juonut kaikki mehun jämät loppuun niin kuului vain keittiöstä vitun läski,aavistuksen hiljemmalla äänellä. olen kuullut tuon ennenkin kun mies on jostain raivona niin hilaa kuiskaten saattaa sohvan nurkalta sanoa vitun läski tms..olen ylipainoinen,tiedän että olen hieman lihava
Kommentit (37)
Lihavuus ei ole vain esteettinen haitta, vaan se on etovaa ahmimista, sipsien ym. roskan mättämistä sisään, heikkoa itsekontrollia, laiskuutta, yösyömistä, salasyömistä ym.
Minusta tämä kirjoittaja purkaa tässä tekstiinsä vain ja ainoastaan omia pelkojaan. ilmeisesti hänen elämänsä on niin kertakaikkisen sekaisin että jäljellä ei ole enää juuri muuta kuin itsekontrolli syömiseen ja suoriutumiseen. Ja alitajuinen tieto siitä että asiat ovat tällä tolalla saa hänet peilaamaan oman pelkonsa kontrollin katoamisesta lihaviin ihmisiin.
kirjoittaneen kanssa samaa mieltä. Joskin totta on se että nuo sanat "yösyömistä, salasyömistä ym.", viittaavat omiin pelkoihin ja tarvetta harjoittaa itsekontrollia. On ilmeisesti kirjoittajaa lähellä oleva aihe.
Olen kyllä muuten ihan samaa mieltä kirjoittajan kanssa, lihavuus on sairautta joka on joko korvien välissä (laiskuus), tai jonkin hormonin ym häiriö, tai molemmat yhdessä. Sairaus pitäisi hoitaa.
Lihavuus ei ole vain esteettinen haitta, vaan se on etovaa ahmimista, sipsien ym. roskan mättämistä sisään, heikkoa itsekontrollia, laiskuutta, yösyömistä, salasyömistä ym.
Minusta tämä kirjoittaja purkaa tässä tekstiinsä vain ja ainoastaan omia pelkojaan. ilmeisesti hänen elämänsä on niin kertakaikkisen sekaisin että jäljellä ei ole enää juuri muuta kuin itsekontrolli syömiseen ja suoriutumiseen. Ja alitajuinen tieto siitä että asiat ovat tällä tolalla saa hänet peilaamaan oman pelkonsa kontrollin katoamisesta lihaviin ihmisiin.
teitä, jotka olette noin ulkonäkökeskeisiä, sitten, kun omaan naamaan rupeaa ryppyjä kasaantumaan, ettekä voi enää peittää ilkeää luonnettanne kauniin kuoren alle. Itse en paini ylipainon kanssa, mutta en pidä lihavia vastenmielisinä tai ällöttävinä. Tuollaista lihavien panettelua sen sijaan kyllä.
Ja ap:lle sanoisin, että sinun ei todellakaan tarvitse hyväksyä halveksivia tuhahduksia mieheltäsi, liittyivät ne sitten painoon tai ihan mihin tahansa. On eri asia sanoa asiasta asiallisesti tai leikkisästi, mutta halveksiva ja vihaava sävy on pikkuisen huonompi homma.
että jos autokauppaan menet ja mersun ostat 3 kk. toimitusajalla, niin mersun myös odotat saavasi.
Jos sieltä sitten tupsahtaa lada, niin totta kai se vi**uttaa.
Elämä on oikeasti yksinkertaista, jos menee nätin tytyön kanssa naimisiin, niin on turha kuvitella että rakkaus kestää, jos 2 vuoden päästä edessä onkin lehmä.
Kyllä avioliittolupaus on lupaus rakastaa itseän ja aviopuolisoaan siten että ei päästä itseään pahaan kuntoon.
En minäkään kehtaisi ruveta alkoholistiksi 3 avioliittovuoden päästä ja sanoa että minu pitää rakastaa sellaisena kuin olen. Mielestäni mieheni velvollisuus olisi viedä minut hoitoon, vaikka väkipakolla ja hoitaa minut kuntoon.
Terveys on tärkeä asia ja avioliitossa ei olla yksin, jos muuta väitää niin varmasti tulee sellaisesta itsekkyydestä ongelmia.
kuin se että tulee ryppyjä kasvoihin tai että onnettomuudessa menettää kätensä.
Ihmisen pitää ottaa vastuu o ista teekmisistään ja tehdä itsensä ,läheistensä ja yhteiskunna eteen sen minkä voi. Onnettomuudet ja sairaudet ym onkin sitten asia erikseen.
LÄSKI on henkistä laiskuutta jota ei tule yksilötasolla hyväksyä. Laiskoja ja saamattomia sekä eriasteisi loosereita tulee aina olemaan ja se näkyy naamsta ja ulkomuodosta. Tyytykää osaanne.
Se ei tietenkään tarkoita, etteikö pitäisi muuten olla fiksu ja yhteiskuntakelpoinen jne. Läski on vain yksi tekijä, joka ei poissulje kokonaan muita.
teitä, jotka olette noin ulkonäkökeskeisiä, sitten, kun omaan naamaan rupeaa ryppyjä kasaantumaan, ettekä voi enää peittää ilkeää luonnettanne kauniin kuoren alle. Itse en paini ylipainon kanssa, mutta en pidä lihavia vastenmielisinä tai ällöttävinä. Tuollaista lihavien panettelua sen sijaan kyllä.
Ja ap:lle sanoisin, että sinun ei todellakaan tarvitse hyväksyä halveksivia tuhahduksia mieheltäsi, liittyivät ne sitten painoon tai ihan mihin tahansa. On eri asia sanoa asiasta asiallisesti tai leikkisästi, mutta halveksiva ja vihaava sävy on pikkuisen huonompi homma.
"Vitun läskiksi" haukkuminen on epäkohteliasta. On kohteliaampiakin tapoja huomauttaa ylipainosta.
En minäkään mene työkaverilleni sanomaan, että "vitun tyhmä" vaikka hän tyhmä onkin.
mietin tässä, että millanen ihminen on lihava? Onko se oma tuntemus? anorektikon käsitys? naapurin mielipide? vai BMI?
Haluaisin ihan oikeasti tietää
Jos olisit normaalipainoinen, niin ei tarvitsisi välittää miehen kommenteista.
Parisuhteesi kohtaloksi voi koitua että liikapainosi alkaa etoa miestä niin paljon että hän päätyy vaikka pettämään ja lopulta päädytte eroon.
Jos miestäsi häiritsee ylipainosi, hän tekisi todella pahasti jos salaisi asian. Hyvä että hän sanoo asiasta, vaikkakin ilmaisutapa olisi voinut olla paljonkin kohteliaampi.
Tee jotain itsellesi, koita syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, tai ihan laihduttamalla laihduttaa PAITSI JOS olet esim. raskaana tai juuri synnyttänyt tai pienten, sairastelevien/valvottavien lasten äiti.
Vai onko lihavat niin alinta kastia, että pitää kestää mitä vaan ja olla tyytyväinen että mies ei jätä ja petä!?!
Parisuhteesi kohtaloksi voi koitua että liikapainosi alkaa etoa miestä niin paljon että hän päätyy vaikka pettämään ja lopulta päädytte eroon.
Jos miestäsi häiritsee ylipainosi, hän tekisi todella pahasti jos salaisi asian. Hyvä että hän sanoo asiasta, vaikkakin ilmaisutapa olisi voinut olla paljonkin kohteliaampi.
itse olen pitänyt huolta linjoistani 3.n lapsen jälkeen ja en kyllä tykkäisi, jos mieheni pullahtaisi muodottamaksi! Miksi kauhistellaan, jos mies on sitä mieltä?
mua ainakin ärsytti kun mies veti naamaansa viinereitä illat ja olomuoto muistutti tynnyriä. Tepasteli siinä ympäriinsä niin enpä voinut olla nauramatta ääneen että olen naimisissa tynnyrin kanssa. Alkopa sitten laihduttaa ( -14 kg) ja vaikka vielä olis noin 10 kg jäljellä niin kyllä se alkaa jo olla ilo silmälle.
Joku kehtaa vielä väittää arvostavansa itseään, kun päästää sen ensimmäisen vaikutelman itsestään rupsahtamaan niin paljon että jopa oma mies "haukkuu läskiksi". Olisi kannattanut miettiä itsensä arvostamista hiukan ennen kun on ns. "paskat housussa".
Jos mies haukkuu läskiksi, on paras mennä peilin eteen ja myöntää tosiasiat, eli että ei itseään kovasti arvosta.
Varsinaisia loosereita nuo läskit, jotka verhoutuvat jonkun "itsensä arvostamisen" taakse ja silti laiminlyövät itseään ja parisuhdettaan.
Aloitetaan se arvostaminen sitten ihan jokapäiväisistä perusasioista, kuten oma terveys. Miettikää, minkälaisen arvomaailman välitätte lapsillenne.
Läskien ja oman terveyden eteen jokainen voi tehdä juuri niin paljon kuin haluaa. Kaljuus, pieni muna, pieni ÄO, ruma ulkonäkö, ovat asioita joihin ei itse paljon pysty vaikuttamaan, joten niistä on turha mussuttaa.
Te kaikki läskit, tehkää se mihin pystytte, jos nyt ylipäätään pystytte.
Minä en kattelis päivääkään jos mua alettais haukkumaan! Kyllä minä sentään arvostan itseäni niin paljon. Typerää ja lapsellista aikuiselta ihmiseltä. Jos kilot inhottaa niin sen voi sanoa tavallisestikin. Ihme että teitä riittää, jotka viittitte kuunnella vuodesta toiseen toisen ihmisen nälvimistä.
Mutta jos on vähän ymmärtämätön ja elämässä kokematon, ei tätä välttämättä tiedä.
että ei kuitenkaan tee ihan riittävästi, nimittäin peili on varsin selvä yrittämisen mittari.
Toki on totta, että on pienten lasten äitejä, joiden elämäntilanne on niin hektinen ettei vaan ehdi kaikkea tehdä. On olemassa myös muita erikoistapauksia, mutta terveellä ihmisellä pitäisi oma terveys ja vartalo ja parisuhde jne. olla niin tärkeitä, että niiden tuoma hyväolo pitäisi näkyä uloskin päin.
"Vierailija - 13.12.2008 17:51 (ID 1114093)
Moni läski tekee paljon töitä terveytensä eteen.
Mutta jos on vähän ymmärtämätön ja elämässä kokematon, ei tätä välttämättä tiedä."
Antaa miehen haukkua ja menee vielä siihen lankaan että syy on oma, miehessä ei ole vikaa.. Kertoo paljon nykynaisista ja heidän itsetunnostaan. Kauneus on sitä että arvostaa itseään, ei sitä että bmi on alle 25.
että jos autokauppaan menet ja mersun ostat 3 kk. toimitusajalla, niin mersun myös odotat saavasi.
Jos sieltä sitten tupsahtaa lada, niin totta kai se vi**uttaa.
Elämä on oikeasti yksinkertaista, jos menee nätin tytyön kanssa naimisiin, niin on turha kuvitella että rakkaus kestää, jos 2 vuoden päästä edessä onkin lehmä.
Kyllä avioliittolupaus on lupaus rakastaa itseän ja aviopuolisoaan siten että ei päästä itseään pahaan kuntoon.
En minäkään kehtaisi ruveta alkoholistiksi 3 avioliittovuoden päästä ja sanoa että minu pitää rakastaa sellaisena kuin olen. Mielestäni mieheni velvollisuus olisi viedä minut hoitoon, vaikka väkipakolla ja hoitaa minut kuntoon.
Terveys on tärkeä asia ja avioliitossa ei olla yksin, jos muuta väitää niin varmasti tulee sellaisesta itsekkyydestä ongelmia.
Lihavuus ei ole vain esteettinen haitta, vaan se on etovaa ahmimista, sipsien ym. roskan mättämistä sisään, heikkoa itsekontrollia, laiskuutta, yösyömistä, salasyömistä ym...
Ja mikä pienet lapset on lihavuudelle. Raskaus eikä lapset eivät lihota, vaan ylensyöminen.