Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan nukahtamis-/nukkumisvaikeudet

Vierailija
08.04.2009 |

Miten te olette saaneet vauvanne nukahtamaan/nukkumaan lopulta, jos siinä on ollut vaikeuksia?

Mulla 3kk vauva (tää meidän harjoituskappale eli esikoinen, eli kaikki on niin vaikeeta...), joka nukahtaa kyllä illalla ihan hyvin, mutta heräilee sitten monta kertaa yössä. Ei ole (aina) nälkäinen, mutta haluaa rinnalle kuitenkin. Tankkaa hellyyttä?

Tämä nyt ei oikeastaan ole mulle mikään ongelma, kuvastaa vaan tilannetta. Sen sijaan nämä päiväunet _on_ ongelma, niitä ei nimittäin oikeastaan ole. Vauvaa on tosi vaikea saada nukahtamaan päikkäreille. Sisällä se ei onnistu ollenkaan. Vauva saattaa nukahtaa tissille, mutta herää, jos yritän siirtää. Eikä nukahda enää. Olenkin nukuttanut jonkun verran ulkona vaunuissa. Silloin nukahtaa ihan hyvin, mutta unta kestää vain korkeintaan 30-45 min. ja siinä ei auta enää vaunujen heilutus tai mikään. Vatsavaivoja? Kun otan sitten heräämään olkaa vasten pystyasentoon niin aloittaa valtavan rupsuttelun.

Eihän tässä muuten mitään, mutta kun vauveli ei nuku, niin on tosi kärttyisä. Selvästi siis väsyttää, mutta uni ei vain tule.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko kaikkien vauvat aina nukahtaneet helposti ja nukkuneet hyvin?

Vierailija
2/2 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika nyt vuoden. Heräilee yhä 3-4 tunnin välein yöllä. Yhteen väliin ei nukkunut päikkäreitä kun just tuon 30-45 min. Ja millään niitä ei saanu jatkumaan vaikka kuin yritti. Heräs aina siihen et ku nosti pystyyn niin hirveet röyhtäisyt tuli. Nykyään jos herää siihen niin saa jo takas jatkamaan unia että on kait tottunut siihen.

Yhteen väliin sillon aika pienen nukutin päiväunille sitteriin kun muualla en saanut nukkumaan. Sitä keikutteli. Pienenä ei viihtynyt vaunuissa, mutta kun vaihettiin rattaisiin niin alko viihtymään ja 7 kk eteenpäin nukkukin siellä ihan hyvin.

Ei nyt kyllä mitään varsinaista neuvoa ole antaa kun en itekään vieläkään tiedä millä sais nuo yöt rauhottumaan. Oon tullut vaan siihen tulokseen että huono nukkuja meiän poika plus sitte vielä huonompi kun on ilmaa mahassa......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä