Paljonko teillä menee kk ruokaan?
Meillä 5-henkinen perhe, yksi lapsista ihan pieni vauva. Ruokaan menee noin 350-400e/kk. Onko se paljon? Miehen mielestä ihan liikaa.
Kommentit (21)
Eli tuo summa sisältää myös pesuaineet yms. En osaa sanoa, mikä on ihan pelkän ruuan osuus.
Teidän summa ei kuulosta isolta, vaikka olisi pelkkä ruoka. Ja varsinkin, jos sisältää vaipat yms. niin on kyllä pieni!
ja meillä menee 400 e/kk. Lapset 6kk, 4v ja 6v. En enää keksi miten saisin laskua pienemmäksi, joten kerro miten sinä pääset tuohon kauppalaskuun!
Meillä nimittäin liha on ilmaista (saadaan riistaa sukulaiselta ilmaiseksi niin paljon kuin jaksetaan syödä), käytetään paljon itse poimittuja marjoja & sieniä, juodaan itsekeitettyä mehua ja käydään Lidlissä. Toisaalta vauva syö purkkiruokaa, mutta en yksinkertaisesti ehdi tehdä itse soseita, kun on okt vielä ylläpidettävänä (mies tekee pitkää päivää & reissaa). Teen kyllä perheelle kotiruokaa eli emme syö valmisruokaa, joskus kuitenkin puolivalmista.
Eli pihistelyvinkinkkejä kiitos!
meillä 4-henkinen perhe ja vähintään 600 euroa menee kuukaudessa. Eikä edes syödä muuta kuin perusruokaa.
sisältää myös pesuaineet, vaipat ja vessapaprut.
terv.4
ja rintamaidolla oleva kestovaipatettu vauva sekä vanhemmat. Tuossa summassa on mukana pesuaineet, paperit ym. Meillä kans itse keitetyt mehut, itse kerätyt marjat, riistaa myös (lähinnä lintua, ei syödä kovin usein). Mun mielestä meillä menee vähän ruokaan, mutta kyllä tuosta voi vielä säästääkin. Nyt kun vauva syntyi juuri ja mies on hoitanut kaupassa käynnit niin kahdessa kuukaudessa on mennyt n. 400e. Nyt ei ole kyllä ollut mitään herkkuja, ei edes hedelmiä. On syöty kaikki marjat pakkasesta :-)
2 aikuista, 3,5v ja 2v lapsi + kaksi hoitolasta arkisin
Meillä 1 aik+2 lasta ja menee 280-350 eur/kk (paperit ja pesuaineet mukana).
Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta jotka syövät minun lisäkseni kotona. Kauppalasku on vähintään 800 e kuussa sisältäen vaipat yhdelle ja pesuaineet. Emme saa lihoja mistään eli kaikki ostetaan tai tehdään itse. Mistä kannattaisi alkaa ensiksi pihistämään?
laittaa esimerkin viikon ruuista tai kauppalistasta.
Lapset tarvitsevat monipuolista ravitsevaa ruokaa. Ei marinoituja, vaan täyslihatuotteita. Ja kyllä menee hedelmiä, nehän kuuluu perusruokavalioon.
Ruokakauppaan menee kuukaudessa aikalailla se 400€ joka sisältää vessapaperit jne. Meillä syödään paljon lihaa, kasviksia ja hedelmiä.
kerättiin kuukauden kuitit ja katsottiin mihin rahat menevät. Ruokaan meni aika tarkkaan 400euroa. kaksi aikuista ja 3v ja 1v lapset. Tuossa summassa ei ole mukana vaipat, pesuaineet ym. Ja tuon kuukauden ajan ostimme ruokaa aika "rennosti" eli tarkemmin laskien saisi varaan ainakin satasen helposti pois!
lapsista 2 teini-iässä, 1 ala-asteella oleva ja 1 alle kouluikäinen. Ruokakauppaan menee n. 800-850 € / kk, sisältää pesuaineet, paperit jne. Kerran viikossa mies ostaa leikkokukkia, eli n. 35-40 € kk laskusta on tätä.
Me syömme terveellisesti, monipuolista ruokaa, salaattia, kasviksia, hedelmiä..
Enkä usko että tuosta niin kamalan paljon pystysimme tinkimään, ehkä max 100 €. Herkkuja ostetaan viikonlopuksi, lapsille vähän namia ja joskus, ehkä 1 krt / kk chipsipussi.. Tuo sitten riittääkin pitkäksi aikaa. :)
Jos en tarkkaile menoja niin n. 1200e/kk.
Nyt säästelen rahaa ja ruokamenot ainoastaan n. 600.
En ole varsinaisesti ruokaan menevää summaa laskenut, eli tuo on se summa, mistä meille tulee bonuksia per kuukausi :). Sisältää satunnaisia sukka+alushousu jne ostoksia pesuaineiden lisäksi.
Oletan varsinaisen ruokasumman olevan reilut tuhat euroa.
Perheessä 7 henkeä, satunnaisesti syöjiä 9 (kahden vanhimman lapsen tyttö/poikaystävät). Ruokakorin hintaa nostavat allergiat + laktoosittomat ruuat - gluteenittomat tuotteet ovat hintavia, samoin riisimaito on reilut 3 eur per litra.
Minusta teillä menee ruokaan kohtuullinen summa, ellei peräti vähän.
kirjoittajalla menee kyllä TODELLA VÄHÄN ruokaan. Jos tuosta pihistäisitte vielä niin varmaan alkais jo puutostaudit vaivaamaan.
Pienin syö todella harvoin enää purkkiruokia, eli ihan perus kotiruokaa minun kanssani päivisin. Isompi onkin koulussa ruoka-aikaan..
Vaipoissa saamme helpotusta useimmiten isovanhemmilta, joten niihin harvoin meillä menee rahaa. Samoin hirvenlihaa saadaan isovanhemmilta pakastin aina täyteen syksyllä. Marjat - meilläkin monipuolisessa käytössä.
Kaupassa en pihistele kasviksissa ja hedelmissä - niitä menee paljon! Enkä kulje tarjousten perässä, ostan sitä mitä haluan. Toki valitsen usein myös pirkka ym. halvemman tuotteen, riippuen vähän mitä ostaa.
Me saatiin sillä ruuan kulutus minimiin - kun ostaa viikon tarpeet kerralla, sitten vaan maitoa/leipää hakee lähikaupasta. Näin pysyy kohtuus :)
Meillä kahden aikuisen perheessä menee ruokakauppaan 400€/kk. Sisältäen pesuaineet, wc-paperit yms. Sen verran laitamme rahaa yhteiselle ruokatilille ja sen verran sieltä myös kuluu. Satunnaisesti tililtä maksellaan myös yhteisiä hampurilaisella käymisiä ja jos loppukuusta tilillä on reilummin rahaa jäljellä niin voimme sillä rahalla käydä ravintolassa syömässä.
Ja syömme juuri sitä, mitä mieli tekee: Paljon kokolihaa, hedelmiä, viikonloppuisin herkkuja (sipsejä, limsaa ym.) Myös siiderit ja kaljat kuuluvat tuohon summaan, nyt nittä on tosin mennyt melko vähän kun olen raskaana, eikä mies viitsi kovin usein yksinään nautiskella. Myös wc-paperit ym. on pehmeää (=kallista) laatua.
Summasta voisi siis säästää suht helpostikin: syömällä useammin jauhelihaa/makkaraa yms. halpoja ruokia. Hedelmistä ja kasviksista voisi paremmin huomioida sesongit, herkkuja jättää vähemmälle ja tietysti unohtaa tuon ulkona syömisen. Toisaalta: kun rahatilanne on ok, niin haluan panostaa ruokaan, se on säästölistalla vasta sitten kun on pakko. Elämän pieniä nautintoja nimittäin!
Meillä 6-henkinen perhe, minä kotona kahden lapsen kanssa, kaksi koululaisia. Ruokaan menee 600-650e/kk. Ja silti mietin välillä, mistä voisi vielä pihistää. Moni meidän kokoinen perhe kuluttaa varmasti enemmänkin kuussa ruokaan..?