Miten pääsee business luokkaan?
MIten pääsee Finnairilla Business-luokkaan ilmaiseksi? Eli siis upgreidaus kyseessä, häämatkalle lähdemme jenkkeihin...
Kommentit (27)
niillä voit upgreidata. Tai sitten maksat nätisti rahalla.
Minä pääsin kerran kun vieressäni istuva nainen oli kylpenyt hajuvedessä ja kävin vaivihkaa kysymässä lentoemännältä voisiko siirtyä johonkin muualle siksi aikaa kunnes lääkkeet vaikuttaa kun alkaa tulla migreeni siitä hajusta (ja tämä siis oli ihan totta, huomasin että nyt on kohta helvetti irti ja nappasin lääkkeet). Pääsinkin sitten loppulennoksi business-luokkaan, oli kiva yllätys :)
Miten siinä lähtöselvityksessä tulisi asia esittää?
En haluaisi kuulostaa röyhkeältä tai itserakkaalta, että juu meidät nyt ilman muuta upgreidaatte, vaan ihan mielenkiinnosta haluaisin asiaa kysyä...koskaan en ole ennen ollut, eikä varmaan tilaisuutta toista tule, joten tämä nyt on ainoa mieleen tuleva "syy" jolloin asiaa edes kehtaisin kysyä lähtöselvityksessä...
Tokikaan ei onnistu jos kone on täysi, tms. mutta kunhan mietin...
ap
maksamalla tai pisteillä. Aika uhkapeliä on, jos ajattelet pääseväsi "vahingossa"... Joten kaivakaa kuvetta vaan, jos se teille tärkeetä!
pyytäkää matkatoimistoa vinkkaamaan Finskille. Ainakin jotenkin ekstrakohtelun varmasti saatte.
ja menenkö finskin lippuluukulle nyt vai heti maksamaan...
jos oikeasti haluaisi ostaa tuossa sitten businessluokan lipun, niin paljonko pitää pitkillä lennoilla (yli 8h, eli aasian ja yli-atlantin lennot) maksaa extraa, jotta business luokkaan pääsee?
meillä kävi miehen kanssa tuuri viime Thaimaan-reissulla, kone oli ylibuukattu ja checkinnissä meidät siirrettiin businessiin. Oli paras lento ikinä! Pitkillä matkoilla sen eron todella huomaa.
Osalla reittilennoista busines-lippu on samanhintainen perushintaisen kanssa. Mutta ap tuskin on ostanut reittilentoa, vaan pakettimatkan?
Minä olen myös saanut korruptiona lentoni vaihdettua Thaikusta bisnes-puolelle ja täytyy myöntää, että OLI se luksusta. ;-)
meillä kävi miehen kanssa tuuri viime Thaimaan-reissulla, kone oli ylibuukattu ja checkinnissä meidät siirrettiin businessiin. Oli paras lento ikinä! Pitkillä matkoilla sen eron todella huomaa.
mulla tai meillä kävi kanssa tsäkä ja päästiin business-luokkaan kun lennettin sydneystä frankfurtiin (sit ihan economyyn siirryttin helsinkiin asti...), mutta jos ap haluat ehdottomasti sinne niin ei kun fyffet kehiin... tai lotttoruletti pyöriin ja parasta toivoo...Onhan se luksusta joo...
Onko yhtään Finskin virkailijaa paikalla...? Miten suhtautuisit pyyntöön?
täällä finskiläinen. Kyllä niihin suhtaudútaam aika lailla "ei onnistu"-periaatteella. On nääs aika lailla jokapäivästä ja noita honeymoonilaisia ja 30 40 50 60 -hääpäivän tai muiden juhlien viettäjiä, jotka säännöllisesti kyselevät. Se painaa joskus, jos on kantis ja pisteitä. Mut harvoin "pelkällä" häämatkalla siirretään. Mut ainahan voi yrittää, ei ota jos ei annakaan...
Niin vähän ajattelinkin, että pyytelijöitä on enemmän kuin "laki sallii", ymmärrän hyvin, että alkaa jurppia, jos jatkuvasti kysellään ja pyydellään, ;)
Mutta täytyy kai nyt uskaltautua kysymään vienosti, jos ei käy, niin sitten ei käy, eipä se mun matkaani suinkaan pilaa, :) Extra on aina extraa, mut muutenkin on hyvä.
t. ap
lähtöselvittäjä miettii miten asiaan suhtautuu. tod näk tosi pieni, mutta ei auta jos ei kysy.
Olen matkatoimistossa töissä ja mä lähinnä naureskelen ns pitkille ihmisille, jotka pyytävät että laitan toivomuksen, kun he ovat niin pitkiä. Mun mies on yleensä 20 cm pitempi ja ei ole ikinä valittanut ettei ole turistiluokassa saanut jalkoja suoraksi.
Mutta aina kun häämatkalaiset ovat kyseessä, yleensä se tulee selville jo jossain vaiheessa, ilmoitan että olen laittanut lentoyhtiölle ja hotellille tiedon olette häämatkalla, voi olla että jotain tulee, mutta ei kannata pettyä jos ei mitään tulekaan.
kysy vienosti ja pidä peukkuja pystyssä! t. se finskiläinen (millon oot menossa, olisinkohan vuorossa...hih).
heh, perjantaina... ;)
Ootko vuorossa?
t. ap
ja siis ens vkon pe, ei nyt pääsiäisenä... ;)
t. ap
Päivät on ihan sekaisi pääsiäisen ja vuosiloman takia, ;) on tainnu häästressi verottaa... :D
kahden viikon päästä pe... eli kolme viikkoa lähtöön vielä...
t. ap