Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että veljeni sekoaa exän takia.

Vierailija
07.04.2009 |

kanssa tilanteesta ja snaoa, että sulle voi aina tulla juttelemaan, jos homma meinaa mennä överiksi. Mitäänhän tuolle ei pysty tekemään, exä vaikuttaa melko tasapainottomalta tapaukselta...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta on yli vuosi ja yhä ex lähettelee tekstareita tyyliin "pilasit 10 vuotta elämästäni" tai sitten "rakastan sinua yhä, palataan yhteen". Haukkumista, uhkailua "et näe enää lastasi", jatkuvaa häirintää - ja sitten näitä että "tehdäänkö vielä lapsi".

Kaiken lisäksi molemmilla on jo uudet avopuolisot. Ex lähettelee näitä viestejään jopa ollessaan mökkilomalla uuden avokkinsa kanssa.

Heillä on yhteinen lapsi, 10 v, minkä vuoksi velipoika ei voi kovin pahasti exälle sanoa tai esim käräyttää viestittelystä exäänsä tämän uudelle. Muuten ex tekee lapsen tapaamisen erittäin hankalaksi.

Olemme yrittäneet pitää jonkinlaisia välejä exään, sillä haluamme pitää yhteyttä heidän lapseensa ja omat lapsemme pitävät kovasti serkustaan.

Nyt veljeni on meille vihainen siitä, että "kaveeraamme" vielä hänen exänsä kanssa emmekä ota hänen tunteitaan huomioon. Ollaan tässä hiukan hankalassa välikädessä, mutta eniten minua huolestuttaa veljeni, jonka elämä on solmussa ja joka aikoo vielä pistää välit poikki oman perheensä kanssa.

En tiedä kuinka onnellinen hän on nykyisensä kanssa. Syöksyi suhteeseen suinpäin eron jälkeen, mutta onhan nuo vielä ainakin yhdessä. Mutta kyllä tuo exän ahdistelu varmaan vaikuttaa heidänkin suhteeseensa.

Piru periköön hankalat exät!

Vierailija
2/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan heillä virallinen tapaamissopimus? Jos ei ole, niin äkkiä lastenvalvojan luoksi tekemään se! Jos on, niin veljesi ex ei voi rangaistuksetta rikkoa tapaamissopimusta. Lapsella on oikeus tavata isäänsä ja tälle voidaan hakea täytäntöönpanoa, jos äiti yrittää estää tapaamiset.

Kenenkään, siis kenenkään, ei pitäisi lähteä suinpäin uuteen suhteeseen heti eron jälkeen! Yleensä ne jutut eivät kestä.

Veljesi voisi myös sanoa exälleen, että hakee lähestymiskieltoa, jos nuo viestit eivät lopu! Rankka juttu, mutta exälle on tehtävä selväksi, että ero on ero. Tosin onkohan veljesikään eronnut täysin niinkuin henkisellä tasolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miksi veljesi on siis alunperinkään sellaisen "sekopään" kanssa tehnyt lapsia? Vai mistä kummasta se johtuu, että ne kaikki ne täydelliset puolisot muuttuu eron jälkeen hankaliksi exiksi?

Itse elän onnellisessa ydinperheessä, enkä ole kenenkään katkera exä. Itselläni ei myöskään ole ollut tarvetta lisääntyä kenenkään muun kuin hyväksi havaitun mieheni kanssa, joten mua jaksaa aina suunnattomasti ihmetyttää nämä uusperheiden kuviot.

Vierailija
4/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veljesi edes yrittänyt puhua exän kanssa noista viesteistä vai antaako kaiken vain olla?

Kaverin tyttöystävällä oli tapana lähetellä viestejä mun miehelleni.. näytti mulle ne kaikki, mutta ei tiennyt miten sanoisi, ettei kiinnosta. Oli mm. sanonut, ettei hän voi kaverinsa takia alkaa suhteeseen, kun loukkaisi häntä niin paljon. Eli tämä minusta kuulostaa siltä, että toivoa vielä on.. Viestit loppuivat, kun käskin sanoa suoraan, että ei kiinnosta, ei nyt eikä koskaan.

Mutta on väärin vaatia, ettet saisi pitää tuohon menneissä vellovaan exään välejä!

Vierailija
5/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miksi veljesi on siis alunperinkään sellaisen "sekopään" kanssa tehnyt lapsia? Vai mistä kummasta se johtuu, että ne kaikki ne täydelliset puolisot muuttuu eron jälkeen hankaliksi exiksi?

Itse elän onnellisessa ydinperheessä, enkä ole kenenkään katkera exä. Itselläni ei myöskään ole ollut tarvetta lisääntyä kenenkään muun kuin hyväksi havaitun mieheni kanssa, joten mua jaksaa aina suunnattomasti ihmetyttää nämä uusperheiden kuviot.

Vierailija
6/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veljesi edes yrittänyt puhua exän kanssa noista viesteistä vai antaako kaiken vain olla?

Kaverin tyttöystävällä oli tapana lähetellä viestejä mun miehelleni.. näytti mulle ne kaikki, mutta ei tiennyt miten sanoisi, ettei kiinnosta. Oli mm. sanonut, ettei hän voi kaverinsa takia alkaa suhteeseen, kun loukkaisi häntä niin paljon. Eli tämä minusta kuulostaa siltä, että toivoa vielä on.. Viestit loppuivat, kun käskin sanoa suoraan, että ei kiinnosta, ei nyt eikä koskaan.

Mutta on väärin vaatia, ettet saisi pitää tuohon menneissä vellovaan exään välejä!

Ja oikeasti tämän tekee hankalaksi yhteiset lapset. Minunkin veljeni pelkää exänsä hankaloittavan/ estävän tapaamiset lasten kanssa. Pakko yrittää vaan nieleskellä kunnes lapset ovat riitävän vanhoja itse päättämään.

Valitettavasti tämänkaltaisa hulluja exiä riittää : (

Vierailija
8/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt hän on tosiaan loukkaantunut meillekin.

Ja tämä ex on minulle ihan mukava, juttelee normaalisti ja tykkää meidän lapsistamme ja käy mielellään heitä katsomassa. Ei uskoisi, että hänellä on tällainen kääntöpuoli, mutta uskottava se on. Tulee todella paha mieli kun kuulee miten hän on taas veljeäni kironnut.

Mahtaako enää tepsiä tuo tiukasti sanominenkaan. Vai tuleeko siitä vaan lisää tulikivenkatkuista tekstiä. Mutta tuskin tilanne siitä voi paljon pahentuakaan, joten kannattaa sitä ainakin yrittää.

Vierailija
9/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä siskona vetäisit tiukan linjan siihen, ettet ole missään tekemisissä veljesi exän kanssa. Ja annat siten tukesi veljellesi - joka sitä selvästi tarvitsee hankalan exän pyörityksessä.

Lasten on hyvä nähdä serkkuaan, mutta eikös tuon voisi hoitaa silloin kun lapsi on isällään eli veljelläsi. Välien säilymisellä hyvänä veljeesi ja hänen uuteen puolisoonsa on suuresti väliä, mutta veljen exän suuntaan ihan selvä pesäero tekee taatuisti hyvää kaikille osapuolille.

Vierailija
10/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tälläkin palstalla kuullut, että vastaavia tapauksia valitettavasti on ja paljon. Muuten olisin tilanteesta enemmänkin järkyttynyt.

Uskon että ex on ollut hurmaava ihminen ja hän sai veljeni perinteisesti naimisiin hankkiutumalla raskaaksi. Ja kliseisesti lapsen takia ero tuli vasta näin myöhään.

Ex on kertonut, että hän aikoo heti uutta lasta tämän uuden avopuolisonsa kanssa, mutta ilmeisesti mies ei voi saada lapsia. Naimisiinkaan eivät ole menneet, vaikka ex vihjasi sen tapahtuvan todella pian. Luulen, että aikaa myöten ex näyttää todelliset karvansa myös tälle uudelle ja ero heillekin tulee. Pelkään, että silloin se veljeni ahdistelu vain kiihtyy...

Vierailija
11/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan.

Tulee todella paha mieli kun kuulee miten hän on taas veljeäni kironnut.

Vierailija
12/12 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä siskona vetäisit tiukan linjan siihen, ettet ole missään tekemisissä veljesi exän kanssa. Ja annat siten tukesi veljellesi - joka sitä selvästi tarvitsee hankalan exän pyörityksessä.

Lasten on hyvä nähdä serkkuaan, mutta eikös tuon voisi hoitaa silloin kun lapsi on isällään eli veljelläsi. Välien säilymisellä hyvänä veljeesi ja hänen uuteen puolisoonsa on suuresti väliä, mutta veljen exän suuntaan ihan selvä pesäero tekee taatuisti hyvää kaikille osapuolille.

Pienellä paikkakunnalla joudumme kuitenkin olemaan jonkinlaisissa tekemisissä, sillä harrastuspiirit on pienet. Ja jotenkin tuntuisi hankalalta välttely ja olla kuin ei näkisi toista. Olen ollut sitä mieltä että parempi laiha sopu kuin lihava riita.

Ja että asia olisi vielä mahdollisimman hankala, exän uusi mies on perhetuttumme ja veljeni (entinen) kaveri. Ja vieläpä varattu silloin kun ex tämän iski. Tämäkään ei exää jarruttanut, luulen vaan, että oli pikemminkin voitonriemuinen kun sai näin veljeäni nöyryyttää. (Tämä on tietysti vain arvailua, voihan hän olla rakastunutkin, mutta miksi silloin viestitellä entiselle miehelleen jopa yhteiseltä lomareissulta!!)

Elämä on kuin kauniista ja rohkeista, mutta ei todellakaan yhtä hohdokasta!

ap

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän