Minkälainen paikka asua on Vuosaari?
Kommentit (10)
Asutaan uudella pientaloalueella. Palvelut lähellä, mahtavat ulkoilumaastot ja rannat. Riippuu tosiaan paljon alueesta.
Columbuksessa on kaikki tarpeellisimmat kaupat ja lisää Itäkeskusksessa lyhyen metromatkan päässä. Meren läheisyys on myös plussaa, ihania rantoja riittää.
Muttamutta...jostain syystä Vuosaaresta (ja varsinkin Rastilasta) on tullut aluetta, joissa asuu monissa kerrostaloissa lähes pelkästään maahanmuuttajia. Ikävä fakta on, että rikollisuus on lisääntynyt ja useimmissa päiväkotiryhmissä suomenkielisiä lapsia on vähemmistönä. Sinänsä monikulttuurinen kasvuympäristö voi olla lapselle hyväkin, mutta kyllä tuntuvat esim. somalilapset olevan tosi villejä....
Vuosaareen kun luetaan usein vanha Vuosaari, Rastila, Meri-Rastila, Kallahti, Aurinkolahti ja Omenamäki. Mutta jos uudesta asunnosta on kyse niin se on sitten varmaan joko Aurinkolahden kanavan alueella tai Omenamäen lähistöllä. En ainakaan muista että täällä muualla rakennettaisiin.
Itse asun Aurinkolahden rannassa ja mukavaahan täällä on. Asuin aikaisemmin Töölössä ja Munkkiniemessä joten vertailupohjaa ihan erilaisiinkin asuinalueisiin on. Kyllähän täällä enemmän lieveilmiöitä on kuin esim. Munkkiniemessä mutta toisaalta paljon enemmän asukkaitakin. Ja palvelut ovat mahtavat. Kauppakeskus Columbuksesta saa lähes mitä vaan (verrattuna esim. Munkkivuoren ostariin), terveysasema Keloineen on vieressä, kirjasto, uimahalli, Uutelan luonnonsuojelualue vieressä, Aurinkolahden, Kallahden ja Rastilan uimarannat. Jne jne. En ihan hevillä muuttaisi takaisin esim. Munkkiniemeen. Töölökään ei innostaisi. Munkkiniemestä meni muuten ratikalla kaupungille 15-20min (+ kävely sinne ratikkapysäkille). Bussilla pitempään varsinkin ruuhka-aikana. Metrolla pääsee Vuosaaresta keskustaan 21 minuutissa (+ se kävely metroasemalle). Ei siis eroja tässä.
Sehän on totta että alueita täällä on monenlaisia, todella hyviä ja todella huonoja, eli esim. koulupopula on monenlaisella taustalla. Toisaalta muistan Munkkiniemen lukioajoista sen että kyllä sielläkin viina virtasi (ja kovemmat aineet myös)...ja ihan niillä "parhaimpien perheiden" lapsilla myös...
Itse olen asunut Vuosaaressa 13 vuotta, ensin Kallahdessa nyt Aurinkolahdessa ja viihdyn. Luonto lähellä, upeita uimarantoja pikaisesti laskettuna 5 kpl. Palvelut löytyy Columbuksesta. Koulut, terveysasema ym. lähellä. Ja tosiaan yleisillä pääsee, metrolla nopeasti keskustaanOkei, on maahanmuuttajia ym. mutta asenne ratkaisee. En mäkään aina ole ihastunut ulkomaalaisiin, mutta ei niistä nyt niin haittaa ole.
Yhden vinkin annan, jos asunnon parvekkeella ei ole jo lasitusta, hanki se. Vuosaari on niin tuulinen paikka, että lasitus säästää parvekettasi ja on hyvä tuulensuoja. Tervetuloa Vuosaareen!
Asuttiin siellä lasten ollessa pieniä ja silloin sopi oikein hyvin. Mukavia leikkipuistoja ja Columbus ja Itis lähellä. Keskustaan oli mukava kulkea metrolla.
Ehkä vähän helpottaa tämä asunto-ongelman ratkaisu kun sain teiltä vastauksia.
On niin vaikeaa saada pientä asuntoa mistään, että ihan hulluksi olen tulossa asian tiimoilta, kun nyt olisi uusi talo tiedossa Vuosaaressa. Asun Espoossa Kivenlahden ja Soukan välisellä rivitaloalueella Lippulaivan ja meren läheisyydessä ja busa menee kaupunkiin.
Pari vuotta tuli asuttua kyseisessä paikassa ja en kyllä muuttaisi kirvelläkään Vuosaareen. Paljon haukutaan ulkomaalaisia , Mutta mielestäni ongelma on ennemminkin kotimaiset alkoholistit/narkomaanit. Käykääpä vaikka kurkkaamassa Mustalahdentien ostaria ja lammenympärystä. Jos on pieniä lapsia niin ei ehkä kannata viedä lammen viereiseen leikkipaikkaan. Toki voisi poliisikin vähän siistiä paikkoja. EI JATKOON.
hyvältä paikaltakin. Riippuu nimittäin hieman alueesta, Vuosaaressa on monenlaista. Itse olen asunut jo kahdessa paikassa ja viihdyn kyllä mainiosti. Esim. leikkipuistoja on paljon, tarvittavat liikkeet Columbuksessa ja liikenneyhteydet hyvät. Toki on paljon maahanmuuttajiakin mutta se on sitten omasta asenteesta kiinni. Myös uimarannat lähellä!