Kuinka paljon kummilapsesi joululahja maksaa?
Itse ostan kummilapsille n. 50 euron arvoiset lahjat, voi heittää n.kympillä suuntaan tai toiseen. Tosin tämä on sikäli helppoa että kummilapsia on vain 2 ja omiakin vain 2. Sinun tilanteessasi tinkisin myös kummilasten lahjoista.
Kommentit (33)
mutta kummilapsia vain 2 ja omia 2. Sinun tilanteessasi tuo on ihan sopiva hinta. Mä en ikinä itse kehtais toivoa jotain tuon hintaista lahjaa kummilta lapselleni.
Se on sit eri asia jos sellaisen haluaa vapaaehtoisesti ostaa
on 4 kummilasta ja lahjat saa maksaa korkeintaan 25euroa. Yleensä pääsee alle sen...
Synttärilahjaksi ostan noin 20-30€ maksavan ja nimipäivälahjaksi taas jonkun 10-20€. Monesti ostan etukäteen tarjouksesta tai alesta joten saan halvemmalla. Olen yh ja hoitovapaalla joten siksi ei ole rahaa ostaa kalliita lahjoja, mutta otan sitten lasten lomilla lapset käymään esim. viikoksi. Siihen sitten meneekin rahaa...
maksoivat noin 30e,yleensä on ollut 50e lahjat. Omat 3 lasta päälle ja muut muistettavat eli paketteja tulee. Rahat on kuitenkin tiukassa
Minusta noihin lahjoihin menee jo liikaa rahaa. Meillä mennyt jo yli 2000 €, vaikka omille lapsille ollaan ostettu vain yksi n. 100 € lahja/lapsi (kaksi lasta). Emme asu Suomessa ja täällä noita lahjoja ostetaan vähän eri tavalla. Mua se vaan hirvittää.... Toki itsekin saadaan paljon lahjoja, mutta kun ei tällaiseen ole tottunut, niin huh, huh...
Kummilasten lahjoihin varaan noin 30-40 euroa ja sisarusten lahjoihin 20 euroa. Jos halvemmalla saan niin olen tyytyväinen. Usein annan kirjoja, pelejä tai muuta kehittävää, lisäksi jotain käsintehtyä ja karkkia.
Jos ei lahjat kelpaa niin voin olla antamattakin. Minusta kummin tehtävä ei ole olla lahja-automaatti.
Lahjat
9v tyttö: 60€
12vpoika: 42€
7kk tyttö: 15€
12v poika: 21€
Pyydän aina 6 toivetta ja valitsen niistä yhden
Kuulun niihin kummeihin, joita lapset tai vanhemmat eivät koskaan kiitä eivätkä anna vastalahjaa. Kaikki kummilapseni ovat jo kouluiässä. Lahja on joko kirja tai levy. Ajattelen, ettei minun olisi mikään pakko edes antaa lahjaa, mutta koska olen kiltti ihminen, annan silti, kiittämättömyydestä huolimatta.
ja aina on pidetty 20 € ylärajana. Rajansa kaikella...
ja lisäksi ostetaan lahjoja 10 aikuiselle ja tietysti toisillemme.
Ostamme kummilapsille vähän yli 20 euron lahjat tänä jouluna.
Lisäksi kaksi omaa. 3 isomman ( 7-8v) lahjat olivat vähän vajaat 20e, muiden pienempien n 10e hujakoilla.
Sinkkuna jolloin oli vaan 2 kummilasta tuli lahjottua paljon enemmän, enää ei vaan ole varaa :(
Valitettavasti omatkaan lapset eivät saa sen arvokkaampia lahjoja, kun yritetään pitää talous tasapainossa joulusta huolimatta. Ihan älytöntä ostaa Visalla hirveästi kalliita lahjoja ja sitten kituuttaa monta kuukautta. Yksi kummilapsen äiti myös vihjaili jostain älyttömän kalliista lahjasta, mutta ei minun tarvitse hänen toiveittensa mukaan alkaa muuttamaan suunnitelmiamme.
Kummilapsiakaan ei ole monta, mutta tyypillinen lahja on 20-30 euroa. Voi olla allekin 20, jos hyvä ja suunniteltu lahja löytyy halvemmalla. Isommalle kummilapselle olen saattanut ostaa joskus kalliimpaakin, esim. rippilahjat sun muut. En ikinä kehtaisi pyytää omille lapsille yli 20 euron lahjoja.