Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan rehellisesti: onhan täällä muitakin köyhiä kuin me?

Vierailija
06.04.2009 |

Tuntuu, että kaikki ovat tällä palstalla niin rikkaita: reissataan ja ostellaan sika kalliita asuntoja, mies saa monen tuhannen bonuksia jne jne. Itseäni tympii todella tämä ainainen köyhäily ja senttien laskeminen.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oon aina ihmetellyt että miten tulee köyhäksi? eikö se ole vähän oma syy?

Kauheeta silti!

Onneksi sulla on asiat hyvin, sehän onkin pääasia vai mitä. Älä sinä pikku päätäsi vaivaa köyhien ongelmilla, itsehän ne ovat ne ansainneet.

Vierailija
22/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joutuukin työttömäksi, kuten kymmenet tuhannet ihmiset nyt taantuman aikana - ihan riippumatta pätevyydestä, motivaatiosta ja työmoraalista. Köyhäksi voi tulla, jos syntyy köyhään perheeseen. Tai tulee koulukiusatuksi. KAikki täm'hän on tietenkin ihan vaan ihmisen omaa vikaa, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni kuitenkin on hyvät tulot, ihan av-palstankin mukaan. Perheemme tulot ovat yhteiset, että oikeasti en kai ole köyhä.

Vierailija
24/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joutuukin työttömäksi, kuten kymmenet tuhannet ihmiset nyt taantuman aikana - ihan riippumatta pätevyydestä, motivaatiosta ja työmoraalista. Köyhäksi voi tulla, jos syntyy köyhään perheeseen. Tai tulee koulukiusatuksi. KAikki täm'hän on tietenkin ihan vaan ihmisen omaa vikaa, eikö niin?

Aika säälittävää! Luulis että ihmisillä olis kanttia opiskella ja tehdä töitä niin että ei tarvi aikuisena valitella rahapulaa tai köyhyyttä. Ymmärrän että jos on sairas, mutta että terve ihminen?

Vierailija
25/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä yhtään onko keskitulo vai paska tulo:D mutta tosi tyytyväinen oon eikä me olla mun mielestä köyhiä ollenkaan.. en edes tiedä mikä meijän vuositulot on muutes:D valaiseeko joku?

Vierailija
26/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lause sisältää köyhyyden lieveilmiöineen.

Vierailija
27/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän melkein kaikki nuoret ja opiskelijat ole köyhiä ennen kun valmistuvat, hankkivat ammatin jne... Eri asia tietenkin ne, joille vanhemmat kustantavat asunnot, maksavat opintorahaa jne. mutta tuskin tällaisetkaan niin tyhmiä yleensä ovat, että luulevat asioiden olevan näin kaikilla muillakin...

Mutta oon aina ihmetellyt että miten tulee köyhäksi? eikö se ole vähän oma syy?

Kauheeta silti!

Vierailija
28/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte? Ja paljonko maksatte asuntolainaa kuukaudessa pois? Siis lyhennyksiä ja korkoja?

Meillä miehen tulot bruttona sellaiset 3 tonnia kuussa ja minun kotihoidontuki ja lapsilisä, vuokra vajaa 700 euroa kuussa. Auto velaton, mutta ei juuri muuta omaisuutta.

Emme mielestämme erityisesti törsäile, koira on ja harrastuksiin menee jonkin verran rahaa.

Vierailija
29/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo niin väittänytkään :)

Mutta eipä tartte ainakaan itkeä sitä että olen köyhä. Yksi huoli vähemmän kun on rahaa.

Vierailija
30/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että ovat köyhiä. Köyhyys ei ole kenenkään oma valinta, se on pakon sanelema kohtalo. En minäkään olisi kymmenen vuotta sitten uskonut olevani joskus köyhä. Nyt vain olen sitten köyhyysloukussa ja poispääsyä ei tästä ole ennenkuin lapset lähtevät maailmalle ja voimme myydä asuntomme sekä muuttaa asumaan halvemmalle paikkakunnalle. Toisille jaetaan tässä elämässä paremmat pelikortit kuin toisille ja minulle on nyt sattunut tulemaan häviäjän käsi. Ei ole minulla tuuria enää missään, jos on ollut ennenkään. Ainoa asia mitä minulla on, on hirmuinen velka ja mahdottoman ihana perhe. Perheen takia jaksaa päivästä toiseen, muuten olisin jo ajat sitten luovuttanut.

Vierailija
31/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla on mahdollisuus rikastua, sulla ei ole paljon toivoa pumpuliaivosi kanssa. :D

Vierailija
32/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista taustoista tulevilla. Köyhyyteen voi liittyä myös muuta huono-osaisuutta, kuten sairastavuutta. Sairas äiti tai isä ei jaksa välttämättä kannustaa lapsiaan riittävästi, jotta näille muodostuu tasapainoinen minäkuva ja persoonallisuus, mikä taas on tavoitteellisen opiskelun ja toiminnan edellytys. Koulumenestys riippuu usein paljon vanhempien kannustuksesta ja asenteista sekin.

Ihminen kehittyy sosiaalisen ympäristön kanssa vuorovaikutuksessa. Siten lapsi, jolle ei jostain syystä riitä tarpeeksi huomiota ja tukea, voi syrjäytyä jo lapsuudessaan, ja tämä syrjäytyminen jatkuu ja pahenee usein aikuisiällä, ellei lapsen elämän epäkohtiin puututa riittävän ajoissa.

Kenen syy se sitten on? Usein vuorovaikutuksen ja kiintymyssuhdeongelmat perityvät sukupolvelta toiselle, ja ne taas heikentävät yksilön selviytymistä yhä monimutkaistuvassa yhteiskunnassa, jossa vain mieleltään eheät ja vakaat ihmiset pystyvät toimimaan. Enää ei ole työtehtäviä, missä selviäisi puolikuntoisena tai heikentynein voimavaroin. Hyvin monet täysin työkuntoisetkin ihmiset heivataan pois työmarkkinoilta, koska töitä yksinkertaisesti ei ole tarpeeksi kaikille halukkaille, tai kukaan ei ole valmis maksamaan näistä töistä palkkaa, joska omistajille pitää maksaa yhä suurempia palkkioita sijoituksistaan.

Nykyisin yhä pienempi työntekijöiden joukko tekee yhä suuremman työmäärän, koskaan aiemmin työn tuottavuus ei ole ollut näin suurta kuin nyt. Hinnan siitä maksavat sekä ne, joilla on töitä että ne, joilla sitä ei ole.

Vierailija
33/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kasi, onko teidän tulot netto 1500 e? on sitten saman verran kuin meillä nettona. miksi meillä ei ole koskaan pulaa rahasta? mihin käytätte rahanne? tilailetko lehtiä ja kuulutteko kirjakerhoihin, miljoonia harrastuksia vai miksi ette tuolla summalla pärjää? ymmärrään jos on brutto tuo niin sitten.

no muskari on lapsella 30 €/lukukausi, mutta en laske sitäkään harrastemenoksi.

Ei meillä reissata, eikä rellestetä, puolet mene vuokraan, puolet muuhun.

Vierailija
34/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa olennaisesti perheen talouteen ja siihen, paljonko rahaa on käytettävissä muuhun elämiseen. Asuminen vaikuttaa (työ)matkakustannuksiin ja välillisesti moneen muuhunkin asiaan. Ihmisillä on myös eri määrä saatuja "etuja", joillakin on ennakkoperintönä saatua omaisuutta tai vanhemmat auttavat taloudellisesti, jotkut joutuvat jo teini-iästä lähtien tienaamaan joka pennin itse (vaikka lain mukaan vanhemmat olisivatkin elatusvelvollisia).

Vierailija
35/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Laitappa kaikki vinkkisi tähän. Eli mitenkäs noilla tuloillaan maksetaan asuntolaina, asumiskulut, autolainat, matkat, merkkivaatteet jne?

Ihan olisi kiva oppimismielessä oppia että miten tuo kaikki saadaan tolla rahalla?

Vierailija
36/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan asunnosta lainaa ja 2 uudehkosta autosta lainaa jo n. 4000 euroa kuussa, vähän alle. Siihen päälle kaikki muut kulut. Sähköt, tienhoitomaksut, jätemaksut, vakuutukset, puhelinlaskut sun muut. Ruokakaan ei ole ilmaista ja vaatteita pitää uusia.

Aika ihme jos se yksi pärjää niin pienellä summalla.

Vierailija
37/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita on lukumäärisesti varmaan todella vähän, mutta vieläkin vähemmällä oikeasti pärjäisi. Reimatecin haalareita on löytynyt 20 eurolla, ihan hyväkuntoisina. Niitä olen saanut myytyä samaan hintaan eteenpäinkin, joten omalle käytölle ei ole tullut lainkaan hintaa. Mutta on niitä kyllä kirppareilta metsästettykin useampanakin viikonloppuna, hyviä vaatteita on ostettu vuosiksi eteenpäinkin jos on löytynyt. Lapsen voi siis pukea hyvinkin edullisesti merkkivaatteisiin, vaikka ihan vaivatta se ei tapahdu.

Vierailija
38/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kasi vastaisi.

Vierailija
39/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mittapuun mukaan niin saattaa olla. Tulemme toimeen ihan hyvin, joskus joutuu isompia ostoksia tekemään luotolle (jos ei ehdi säästä esim. pesukone menee rikki). Miehen tulot n. 1400/netto ja omat n.600-700/netto (kh-tuki+lapsilisät+op.tuki joskus). Uusi (tosin itse enimmäkseen rakennettu) ok-talo josta lainaa n. 60% talon arvosta, yksi vanhempi 90-l auto, kaksi lasta. Asumiskuluihin (laina+tontinvuokra+sähkö/vesi/jätemaksut) menee n.1000-1100e/kk. Opiskeluaikoina olimme aika köyhiä, molemmat opiskelijoita, mutta saimme opintorahan+asumislisän+ satunnaisesti töissä, niin ei se tuntunut köyhältä. Rahankäyttö muuttuu yleensä sitä mukaa (suurimmalla osalla) mitä enemmän rahaa on käytettävissä, sitä enemmän sitä tuntuu menevän.

Vierailija
40/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no luen yleensä kaikki viestit joita tulee ja ihan mielenkiinnolla ollaanko me nyt sit niitä köyhiä:D varmaan jonkun mielestä mutta paremmin kuin hyvin me silti pärjätään.. tosin meillä ei ole lainoja..mikä vaikuttaa;) kiukuttaako sua joku?