Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan rehellisesti: onhan täällä muitakin köyhiä kuin me?

Vierailija
06.04.2009 |

Tuntuu, että kaikki ovat tällä palstalla niin rikkaita: reissataan ja ostellaan sika kalliita asuntoja, mies saa monen tuhannen bonuksia jne jne. Itseäni tympii todella tämä ainainen köyhäily ja senttien laskeminen.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloilla. Siksi ihmettelenkin, miten jotkut jaksavat narista jostain köyhyydestä, kun saavat kuitenkin maksettua omakotitaloa, autoa, ruoan ja monenmuuta asiaa - mutta eivät matkustelua, jonka ilmeisesti katsovat kuuluvan jokanaisen/miehenoikeuksiin tai jotain muuta luksukseksi luokiteltavaa.

Aika monet tälläkin palstalla ovat tyytymättömiä, vaikka oikeasti asiat ovat taloudellisesti ottaen ihan hyvin. Mutta kun ei saa kaikkea mitä haluaa, turhauttaa.

Vierailija
2/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa ei voi ostaa joka kerta kaupasta, kirppikseltä ostelen suurimman osan lastenvaatteista ja tarvikkeista.

Todellakaan ei matkustella yhtikäs mihinkään, nyt säästän jotta pääsemme kesällä lintsille ja johonkin muuhun kivaan kohteeseen.

Köyhiä ollaan mutta ei kipeitä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun itse olen hoitovapaalla, ja lapsia on monta, niin tottakai sitä joutuu tarkkaan menonsa miettimään, ja ruokakaupassakin niitä edullisimpia juttuja ostelemaan.

Ja luulenpa, että aika monella tilanne on sellainen, kun on hoitovapaan aika.

Vierailija
4/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on parempia aikoja toisinaan joutuu jännäämään koska saa laskut maksettua. Mies yrittäjä (tulot vaihtelevat) ja itse vielä muutaman kuukauden hoitovapaalla. Tosin palkkani ei ole järjettömän suuri eli köyhäillään varmaan jatkossakin.

Vierailija
5/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelymatkat tai kuljen fillarilla. Mainoksen mukaisesti jo 2e matka voi tuntua hienolta ja irrottaa arjesta!

Vierailija
6/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohtuullisen onnellisia. Jääkaapissamme on tällä hetkellä muutakin kuin pelkkä valo. Mitään ylimääräistä emme pysty hankkimaan, mutta kaikki tarpeellinen löytyy kotoa. On velkainen asunto, osamaksulla ostettu auto ja toinen meistä vaan töissä. Elämä on yhtä eurojen laskemista, mutta huonomminkin voisi toki olla.

Vierailija
7/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikas. tienaan 500 e kuukaudessa, lapsilisä + kotihoidontuki siis, mies tienaa pari tonnia kuussa brutto. asutaan yli 200 neliöisessä uudehkossa talossa, 2 autoa, matkustellaan, vaatteet (ainakin lapsilla) viimeisen päälle merkkivaatteet. en ymmärrä miksi monet näillä tuloilla on ihan köyhiä, meillä ainakin on rahaa, sijoitetaan ylimääräisiä osakkeisiin yms. tilillä myös isot vararahastot. mihin muut saa käytettyä rahansa?

Vierailija
8/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene läpi..

Vierailija
9/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täällä nimettömänä eletään sitä elämää, jota ei todellakaan todellisuudessa eletä, vaan eletään lähinnä omissa unelmissa.

Vierailija
10/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kasin tekstissä ei mene läpi? toinen autoista ihan uusi, toinen pari v vanha audi.

ymmärrän kyllä etten ole oikeasti rikas noilla tuloilla mutta rahat riittää hienosti, vararahastoa on sen verran että parit pesukoneet ja pikku rempat saadaan tehtyä ilman pankkilainaa.

Vierailija
11/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä luksusta sillä saa elämään, mutta pääsääntöisesti loppu kuusta pitää miettiä mitä tehdä

400g jauhelihat olen laittanut kolmeen osaan ja niistä tehdään kolme eri ruokaa

Vierailija
12/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kasi, onko teidän tulot netto 1500 e? on sitten saman verran kuin meillä nettona. miksi meillä ei ole koskaan pulaa rahasta? mihin käytätte rahanne? tilailetko lehtiä ja kuulutteko kirjakerhoihin, miljoonia harrastuksia vai miksi ette tuolla summalla pärjää? ymmärrään jos on brutto tuo niin sitten.

Vierailija
13/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tällä hektellä olisi pienet tulot, jos on ehtinyt kerätä rahaa rahastoihin, hankkia talon ja ilmeisesti maksaakin siitä ison osan. Köyhillä (kuten esim. opiskelijat) kun yleensä ei tätä aiempaa varallisuutta ole kertynyt...

mikä kasin tekstissä ei mene läpi? toinen autoista ihan uusi, toinen pari v vanha audi.

ymmärrän kyllä etten ole oikeasti rikas noilla tuloilla mutta rahat riittää hienosti, vararahastoa on sen verran että parit pesukoneet ja pikku rempat saadaan tehtyä ilman pankkilainaa.

Vierailija
14/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No köyhä ja köyhä. Talo meillä on mutta paljon lainaa siitäkin. Kaksi omaa autoa, mutta nekin autonrämiä ja molemmat 90-luvulta.

Emme matkustele, koska ei ole varaa. En sisusta juuri mitään koska ei ole varaa. Ei ole juuri nyt varaa ostaa huonekalujakaan. Vaatteita en osta itselleni juuri koskaan, vain lapsille ja heillekin aina halvinta!

Tekniikkaa emme juurikaan omista eikä ole varaa uutta ostaa. Tietokone mulla on suht uusi mutta sekin on minulle työväline. Kännykät ovat vanhoja malleja...

Aina pitää miettiä voiko tuon ja tuon tavaran ostaa ja riittääkä rahat laskuihin.

Ruoasta tingin myös välillä mutta syömme me esim. paljon vihanneksia ja hedelmiä.

Toivon että tämä muuttuisi joskus.

Olemme miehen kanssa molemmat yrittäjiä ja meillä on 3 pientä lasta.

Vierailija
15/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelija, mies työtön. Eipä rahalla hurrailla. Ikinä en ole käynyt ulkomaanmatkalla, enkä koskaan ole omistanut uutta autoa. Asuntokin on vuokralla. Olen kyllä hyväksynyt sen, että en varmaan ikinä tule omaa asuntoa omistamaan. Elämä on tässä ja nyt, ja ihan kivaa meillä on. Tänäänkin on laskut ajan tasalla ja ruokaa kaapit täynnä. Mitäs muuta sitä ihminen tarvii??

Vierailija
16/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme matkustele. Tänä vuonna suunnittelemme kesälomamatkaksi jonnekin saariston hotellihuoneistoon viikonloppua. Tulot suomalaista keskituloa, mutta maksamme niillä juuri rakennettua taloa. Emme valita, koska olemme tehneet omat valintamme tietoisesti.

Kotona silmä lepää.

Lasten harrastuksista emme tingi, niistä tulevat laskut ovat samanarvoisia kuin esim. sähkö- tai kaukolämpölaskut.

Miehen kanssa emme kuluta itseemme.

Vierailija
17/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oon aina ihmetellyt että miten tulee köyhäksi? eikö se ole vähän oma syy?

Kauheeta silti!

Vierailija
18/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin verrattuna muihin tämän alueen kotona lapsia hoitaviin. Kaikki muut matkustelevat ulkomailla useita kertoja vuodessa, miehet erittäin hyvin tienaavia, joten naisilla ei ole kiirettä takaisin töihin.

Meillä minä olen se paremmin tienaava osapuoli, joten nyt hoitovapaalla on tosiaan tiukkaa. Meillä on lainaa asunnosta 200te + ja lisäksi kahden auton lainat. Toisin sanoen miehen tulot menevät kokonaan lainoihin.

Minä saan sen kotihoidontuen ja lapsilisät ja niillä pitäisi maksaa sähkölaskut, vakuutukset, bensat, ruoka ja kaikki muu. Eli ei toimi. Mulla on työssäoloajalta säästössä rahaa, jotta voin olla kotona. Mutta kohta on säästöt syöty ja paluu töihin edessä.

Mutta en minä tuota köyhää miestäni mihinkään vaihtaisi ;)

Vierailija
19/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo ja auto on velkaiset, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa, vaatteet kirpparilta, ruoasta säästetään jne

Vierailija
20/53 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oon aina ihmetellyt että miten tulee köyhäksi? eikö se ole vähän oma syy?

Kauheeta silti!

Onneksi sulla on asiat hyvin, sehän onkin pääasia vai mitä. Älä sinä pikku päätäsi vaivaa köyhien ongelmilla, itsehän ne ovat ne ansainneet.