Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko teoriaan, että isän tytöt

Vierailija
06.04.2009 |

ovat usein menestyneitä, johtajia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2, tämähän on tutkittu juttu, ei mikään ap:n oma teoria. Tosi monilla menestyvillä naisilla on vahva isäsuhde, ovat olleet ns. isin tyttöjä.

Vierailija
2/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on vahva ja oikeudenmukainen, voi lapsi mallioppia sellaisen käytöksen. Toisaalta, jos isä on melkoinen nössö, niin kyllä kai sellaisenkin käytöksen voi oppia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isän tyttö tarkoittaa sitä että isä on vahva ihminen ja rohkaiseva, tytöllä ja isällä on hyvä suhde eikä mikään kieroitunut. "isin pikku rinsessa".

Vierailija
4/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en oikein voi sen todenperäisyyteenkään ottaa kantaa. Omassa kaveripiirissä on monenlaisia isäsuhteita ja monenlaisia naisia. Eräällä isä painosti ja panosti tyttären koulutukseen yms. ja onhan hän ns. menestynyt ihminen. Kaveri tosin kokee, että on väärällä alalla, koska taipui isänsä painostukseen opiskella "jotain hyödyllistä". Toinen kaveri, myöskin isän tyttö, hakee jatkuvasti isänsä hyväksyntää, jota ei ikinä saa, ainakaan tarpeeksi. On omalla alallaan työllistetty, ei mikään johtajatyyppi kuitenkaan. Oma isäsuhteeni on säälittävä, olen ihan ehdoton äidin tyttö, ja kunnianhimoton kuin mikä. ;) Mitään yleistyksiä en näistä esimerkeistä lähtisi tekemään. :)

Vierailija
5/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen "isin tyttö", mutta johtajaa minusta ei saa tekemälläkään

Vierailija
7/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isätön, menestynyt johtajanainen :)

Voi olla että juuri "puolikkaan" perheen kasvattina tarve menestyä on ollut suuri.

Vierailija
8/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu isin tyttö ja on mielipiteiltään ja temperamentiltaan kuin isänsä kopio. Taitaapa ne geeneissä hyvät ja huonot puolet vanhemmista periytyä lapseenkin, loppu lienee sattumien summaa ja elämänsä tulosta.

Vierailija
9/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäsuhde, menestyvät (työ)elämässä paremmin kuin naiset, joilla on huono isäsuhde. Isäsuhteen laatu vaikuttaa usein merkittävästi naiset kouluttautumiseen sekä työelämässä pärjäämiseen.

Kyse on siis kannustavasta ja hyväksyvästä isästä, johon on mahdollista luoda turvallinen ja tasapainoinen kiintymyssuhde. Varmasti sama vaikutus on myös äitiin luodulla kiintymyssuhteen laadulla. Ëpäilen, että jos kumpi tahansa suhde on huono, tyttärelle tulee jonkinlaisia ongelmia aikuisuudessaan.

Vierailija
10/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja kannustava isäsuhde antaa hyvät eväät elämään, muutenkin kuin uran kannalta. Ei ole uskon asia, ihan faktaa.

Vierailija
11/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellyttäen, että isä kannustaa terveellä ja positiivisella tavalla. Ei siis niin, että isä vain hemmottelee tyttöä ja antaa tämän kietoa itsensä pikkusormensa ympärille.

Vierailija
12/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on isä, häneen on mahdollista muodostaa turvallinen ja tasapainoinen kiintymyssuhde. Huono isäsuhde taas heikentää tyttären elämänhallintaa ja menestystä, olkoot suhde äitiin hyvä ja tytär ns. äidin tyttö.

Lannistava, mitätöivä, torjuva, henkisesti poissaoleva, väkivaltainen tms. isä vaikuttaa negatiivisesti kenen tahansa lapsen kehitykseen - tytön tai pojan.

Vierailija
13/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta tytöstä kasvaa ns. normaali, tarvitsee hän vähintään normaalin äitisuhteen. Mutta sitten, että hänestä kasvaa menestyjä, tarvitsee hän sen hyvän äitisuhteen lisäksi myös hyvän isäsuhteen.

Vierailija
14/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä työtön, enkä voi todellakaan sanoa olevani mikään uranaisen perikuva. Pätkätöitä ja surkea palkka. Ikinä en ole kokenut menestyväni sen paremmin opiskelussa kuin työelämässäkään. Suurin saavutukseni elämässäni on se, että olen saanut kaksi ihanaa lasta ja suhde heidän isäänsä, eli aviomieheeni, on hyvä.

Isäsuhteeni on surkea. Isäni oli, ja on yhä, itsekäs ja lyhytpinnainen kuin viisivuotias lapsi. Tai no, oma viisivuotiaani on oikeastaan jopa enemmän empatiaan kykenevä kuin isäni. Ikinä en ole isältäni saanut kuulla, että olisi mihinkään tyytyväinen, mitä olen tehnyt. Sen sijaan hän joka käänteessä syyllistää minua siitä, että olen itsekkyydelläni pilannut hänen elämänsä. Nytpä voinkin todeta, että eikun päin vastoin! Paitsi että en totea. Vanha mies, mitä tuota enää kiusaamaan. Menneet on menneitä ja nyt on nyt.

Vierailija
15/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä kuka on ollut isin tyttö ja kuka ei, mä itse olin, mutta en mä mikään johtaja ole, en edes sen tyylinen. Mutta siitä tykkään kun mies on sellanen perinteinen mies, vie ja mä vaan vikisen.

Vierailija
16/16 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kehitykseen. Johtajuuteen tai asiantuntijuuden kehittäminen - tavoitteellinen koulutus, työelämän paineiden kestäminen yms. - vaatii tiettyjä henkisiä ominaisuuksia jotka alkavat kehittyä jo vauvaiällä (synnynnäisen temperamentin vaikuttaessa taustalla - ominaisuudet kehittyvät siis geneettisen perimän ja ulkoisen ympäristön ja siihen kuuluvien ihmissuhteiden vuorovaikutuksessa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän