Päätin rekrypuhelun lyhyeen
Ennen pääsiäistä sain soiton hakemastani työpaikasta, että en tullut valituksi. Sanoin vain: Kiitos tiedosta, hyvää kevään jatkoa. Sitten vain suljin puhelun. En sanonut mitään muuta, vaikka ilmoittajan äänenpaino jäi sille tolalle, että olisi varmaan jotain selittänyt vielä valintaperusteista yms.
En kertakaikkiaan jaksa käyttää yhtään ylimääräistä energiaa tähän toivottomaan työnhakuun. Ei kiinnosta mikään muu kuin tieto sainko paikan vai en.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei kukaan jaksa kuunnella surkeita selityksiä miksi ei tullut valituksi.
Joo ei. Käytin jo paljon kallista aikaani videohaastatteluun ja varsinaiseen haastatteluun. Siihen käytin kaikki paukut. Jutustelemaan en enää rupea, jos seinä nousee pystyyn.
Ap
Oon nyt työpaikassa, mistä ensin soitettiin, että ei, mutta seuraavana päivänä jo pyydettiin kun töihin. Että en löisi luuria korvaan
Sulla olisi kerrankin ollut mahdollisuus kysyä missä olisit voinut parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksen, mäkin ensin ajattelin noin, mutta jäin miettimään, että onhan ne miinukset kuultu jo niin moneen kertaan. Eikä kys paikassa välttämättä osasta arvostaa samoja asioita kuin toisessa paikassa, vaikka saman sorttisia töitä hakiskin.
työtön kulkija
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt työpaikassa, mistä ensin soitettiin, että ei, mutta seuraavana päivänä jo pyydettiin kun töihin. Että en löisi luuria korvaan
Juu, rekrykikka vaan. Haluat testata kuinka kuuppa kestää.
Mulle kävi samoin soitti ja alkoi lätistä jotain joutavaa sen jälkeen kun oli kertonut etten saanut työtä sanoin kiitos hei ja katkaisin puhelun. Jotain orkkuja ne saa niistä soitoista.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ne myöntää että jo siinä firmassa töissä olleen sukulainen palkattiin.
Olisit kuunnellut ja sanonut kiitos tiedosta, mukavaa, että soititte. Harmi, etten tullut tällä kertaa valituksi. Jos teille on avautumassa jokin toinen työ, olen kiinnostunut.
Voihan olla, että oli kyse juurikin siitä, että heillä olisi ollut tarjota työtä tai olisi lähiaikoina tulossa.
"Et valitettavasti tullut valituksi tähän paikkaan, mutta meillä on pian aukeamassa toinen paikka, johon saattaisit olla täydellinen tekijä... haloo? HALOO?"
Vierailija kirjoitti:
Joltain lässykkähooärrältä?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Valittu ei ottanut paikkaa vastaan ja sitä tarjottiin minulle.
Nyt kyllä ap. kiinnostaa mihin duuniin on niin vähän hakijoita, että työnantajan edustajalla on aikaa soitella kaikille että "et valitettavasti tullut valituksi" ko. työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksen, mäkin ensin ajattelin noin, mutta jäin miettimään, että onhan ne miinukset kuultu jo niin moneen kertaan. Eikä kys paikassa välttämättä osasta arvostaa samoja asioita kuin toisessa paikassa, vaikka saman sorttisia töitä hakiskin.
työtön kulkija
Juurikin näin. Olen päättänyt, että jos en omana itsenäni kelpaa, niin sitten en kelpaa, turhaa sitä viilata liikaa. Joku firma haluaa yhdenlaisen, toinen toisenlaisen. En ole kuitenkaan mikään harvinaisen alan asiantuntija tai kovan luokan johtaja, vaan ihan tavallinen pulliainen etsimässä tavallisen pulliaisen hommia. Hakemani työtehtävät eivät ole niin vaikeita, ettenkö niihin koulutukseni ja työkokemukseni puolesta kykenisi.
T. toinen työtön
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi samoin soitti ja alkoi lätistä jotain joutavaa sen jälkeen kun oli kertonut etten saanut työtä sanoin kiitos hei ja katkaisin puhelun. Jotain orkkuja ne saa niistä soitoista.
Jep, paskantärkeenä esiintyvät
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä ap. kiinnostaa mihin duuniin on niin vähän hakijoita, että työnantajan edustajalla on aikaa soitella kaikille että "et valitettavasti tullut valituksi" ko. työhön.
Ihan valtion paikka. Sanoivat jo haastattelussa, että soittavat olipa tulos mikä vain. Ilmeisesti haastateltuja ei ollut kovin paljon. Ei tokikaan kaikille hakijoille soita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Käytin jo paljon kallista aikaani videohaastatteluun ja varsinaiseen haastatteluun. Siihen käytin kaikki paukut. Jutustelemaan en enää rupea, jos seinä nousee pystyyn.
Ap
Suositukseni on, että älkää tuhlatko aikaanne videohaastatteluihin eli niihin itse kuvattaviin videoihin. Aika loppuu kesken, jatkan jos muistan.