Noin 170 cm pitkät ja 60-kiloiset, mitä vaatekokoa käytätte?
Alan pian ompelemaan itse vaatteeni, kun en löydä sopivia. 38-kokoisten paitojen hihat ovat liian lyhyet ja jos ostan 40, se roikkuu hartioista. Takkien ostaminen on myös yhtä helvettiä, housuista puhumattakaan. Jos housut ovat takapuolesta sopivat, niiden lahkeet ovat puolisääressä.
Luulin olevani melko keskikokoinen, mutta en löydä istuvia vaatteita mistään. Säännönmukaisesti tulen ostaneeksi kokoa 40, joka sitten tuntuu säkiltä ja menettää muotonsa päälläni. Jos kuitenkin ostan kolmekasia, näytän siltä kuin kulkisin viisitoistavuotiaana ostettu vaate päällä, kun hihoista jää puuttumaan pituutta.
Kommentit (30)
jotka on täynnä vaakasuoraa vekkiä ja napit huutaa armoa.
Joku harva, joustava paita saattoi olla koko 36.
Olen päärynän mallinen.
Vaatekoot vaihtelee aika paljon merkeittäin. Yleisimmin käytän kokoa S-M, 36-38.
myös rasvaprosentti. Lihas on kiinteämpää ja painaa enemmän. Eli urheilullinen ja painavampi tyyppi voi olla suhteessa kevyempään ja liikkumattomaan tyyppiin paljon hoikempi.
painoin 65kg (169cm), kun lopetin urheilun niin paino ei noussut mutta kyllä huomasi että muuten lösähdin. samat housut alkoivat kiristää, jotka aiemmin olivat olleet sopivat. ja todellakin paino ei noussut, lihakset jotka painaa läskiä enemmän surkastuivat. liikuntaa kyllä harrastin 4-7x viikossa mutta määrällisesti ja laadullisesti se oli vähemmän kuluttavaa kuin aiemmin.
ei siis voi verrata pelkästään pituutta ja kiloja, kiinteys on se joka ratkaisee.
Vaatekoko on 36-38 tai S-M, riippuen valmistajasta. Kroppa urheilullinen, suht lihaksikas ja timmi. Ei ole koskaan tursunnut mistään ;)
Olen 171 cm ja 61 kg. Ei mulle mahtunut edes 54-kiloisena pienempi koko. Mulla on leveä lantio ja isot rinnat. Vyötäröstä menisi varmaan koko 36 ellei pienempikin.
Mun 15-vuotias 171-senttinen ja noin 50-kiloinen teinityttönikin käyttää isompia vaatteita kuin nää ns. aikuiset naiset. Ikinä ei 170-senttinen nainen löydä lastenosastolta päälle pantavaa.
Mä olen 176 cm, painan 65 kg ja mun vaatekoko on 42 eli siis isompi kuin kaljasaavin peitto.
Mä en kerta kaikkiaan käsitä, miten te voitte mahtua s-kokoon ja jopa pienempään.Olen kyllä kohtuullisen harteikas tyyppi vaikka hoikka olenkin ja mulla on leveä rintakehä. Mieluummin otan siis paidan, johon jää edes vähän pelivaraa kuin risautan sen selästä halki nostamalla kädet ylös ja josta ei tissit kurkista nappien välistä ulos.
Ja harvoinpa mun reidetkään on kolmekutosiin housuihin mahtuneet. Olenko mä vaan niin läski ollakseni 170 cm ja 59-60 -kiloinen?
Mun 15-vuotias 171-senttinen ja noin 50-kiloinen teinityttönikin käyttää isompia vaatteita kuin nää ns. aikuiset naiset. Ikinä ei 170-senttinen nainen löydä lastenosastolta päälle pantavaa.
Mä olen 176 cm, painan 65 kg ja mun vaatekoko on 42 eli siis isompi kuin kaljasaavin peitto.
]
Miksi pukeutuu niin isoihin vaatteisiin? Laihduttaako?
Zaran xs on eri koko kuin KappAhlin xs.