Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat: Pääseekö mielipiteiltään liberaali kristitty taivaaseen jos

Vierailija
21.04.2015 |

Uskoo kumminkin Jeesukseen? Vai päteekö tähän sana: Eivät kaikki jotka sanovat Herra Herra pääse taivasten valtakuntaan vaan se, joka tekee Jumalan tahdon.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan tavas on varattu juuri liberaaleille, ei konservatiiveille.

Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi. Joh. 8:36

Mitä helvettiä? :D Onpa taas tulkinnat. 

Vierailija
22/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat liberaalilla? Jeesusta häiritsee eniten tekopyhyys, kylmyys, tuomitseva asenne, se ettei auta köyhiä ja sairaita, orpoja ja leskiä

Lue Uusi Testamentti ja mieti kiinnostaisiko sen Jeesusta ihan hirveästi ne keskustelut joista kirkon jakolinjat syntyvät. Vai onko keskiössä ihan muut asiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja myy kaikki mitä sinulla on ja seuraa minua.

En ole toteutettanut. Enpä kehtaa lähteä muitakaan tuomitsemaan..

Vierailija
24/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan vielä viestiini, nro. 20: 

Jeesus käski ihmisiä kääntymään pois synneistä. Jeesus puhui myös erittäin vakavasti, ja varoitti Helvetistä erittäin paljon. 

Jeesus ei ollut mikään kaikkea sallivaa hippi.

Vierailija
25/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivinen ja liberaali kumpikin pyrkivät tulkitsemaan parhaansa mukaan.. ero on siinä ajatteleeko tämä että tulkitaan kirjaimellisesti, vai otetaanko historiallinen konteksti huomioon ja tulkitaan sen kautta nykypäivän maailmassa. Ja sitten on lukemattomia väliversioita.

Kannattaa etsiä sitä mikä yhdistää eikä mikä erottaa. Kaikilla meillä on annettavaa ja opittavaa eri tavalla ajattelevista.

Vierailija
26/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Kaikki laki ja profeetat.

Jumala näkee sydämesi ja jos näin pyrit toimimaan niin ei ihmisillä ole nokan koputtamista

Vierailija
27/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus käytti tuossakin vertauskuvaa. Tarkoittaa että mikään asia ei saa olla ihmiselle tärkeämpi kun Jeesuksen ja Hänen ( Jumalan) tahtonsa seuraaminen!

Vierailija
28/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus käski ihmisiä kääntymään pois synneistä. Jeesus puhui myös erittäin vakavasti, ja varoitti Helvetistä erittäin paljon. 

Muuten olet oikeassa, paitsi että helvetti on puhtaasti metaforinen paikka eikä mikään oikea fyysinen sijainti. Parempi puhua kadotuksesta tai taivaaseen pääsemättömyydestä/sielun tuhoutumisesta.

Vierailija
29/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus käytti tuossakin vertauskuvaa. Tarkoittaa että mikään asia ei saa olla ihmiselle tärkeämpi kun Jeesuksen ja Hänen ( Jumalan) tahtonsa seuraaminen!

Jos mikään ei saa olla tärkeämpää niin eikö silloin pitäisi seurata ihan konkreettisesti kyseinen toimi.

Oli miten oli, en ole toteutettanut käytännössä enkä vertauskuvana

Vierailija
30/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten olet oikeassa, paitsi että helvetti on puhtaasti metaforinen paikka eikä mikään oikea fyysinen sijainti. Parempi puhua kadotuksesta tai taivaaseen pääsemättömyydestä/sielun tuhoutumisesta.

Jeesus opetti itse Helvetin olevan ikuinen sekä fyysinen paikka. 

Ihmisen sielu on ikuinen. Mikä rangaistus sellainen olisi että sielu joka ei pääse Taivaaseen lakkaisi vain olemasta?

Vierailija
31/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ei. 

Toki en tiedä mitä ap tarkoitat liberaaliudella, ja että onko joku liberaali ajatus tuhoisa jos sitä ei julista muille eikä pistä käytäntöön, eli pitää vaan omana tietonaan. 

Mutta koska "Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset", niin en hellisi liberaaleja ajatuksia, koska välillä ne siirtyvät käytäntöön.

Jumala on erittäin rakastava, mutta ei arvoliberaali. Hänen käsityksensä rakkaudesta ei ole sama kuin v.2026 progressiivisen/liberaalin ihmisen käsitys.

-Yhteiskristillinen

Vierailija
32/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko konservatiivinen, mutta aina ajatellut että jos omia käsityksiä haastavan uuden ajatuksen torjuu ajatuksella "tämä on saatanasta" niin kyse on pelosta, ei totuudesta. Totuus kestää kovaakin haastamista ja ravistelua. Jos ei uskalla kokeilla niin ehkä pelkää ettei se totuus olekaan.

Joitain vanhoja totuuksia olen mielessäni haastamalla lujittanut entisestään ja joissain olen myöntänyt olleeni väärässä. En kerro tarkemmin koska osa provosoituisi.

Mitä taivaaseen tulee niin ymmärtääkseni porteilla ei pidetä teologian koetta vaan katsotaan sydäntä ja Jeesuksen sovitusta.

Vierailija
33/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko konservatiivinen, mutta aina ajatellut että jos omia käsityksiä haastavan uuden ajatuksen torjuu ajatuksella "tämä on saatanasta" niin kyse on pelosta, ei totuudesta. Totuus kestää kovaakin haastamista ja ravistelua. Jos ei uskalla kokeilla niin ehkä pelkää ettei se totuus olekaan.

Joitain vanhoja totuuksia olen mielessäni haastamalla lujittanut entisestään ja joissain olen myöntänyt olleeni väärässä. En kerro tarkemmin koska osa provosoituisi.

Mitä taivaaseen tulee niin ymmärtääkseni porteilla ei pidetä teologian koetta vaan katsotaan sydäntä ja Jeesuksen sovitusta.

Se mikä on ristiriidassa / vastoin Jumalan ilmoituksen kanssa on todellakin Saatanasta !

Edenin puutarhastakin meillä on hyvä esimerkki: 

Eeva sanoi Saatanalle että Jumala on kieltänyt syömästä hedelmiä Elämän puusta. Jolloin Saatana ( käärme)  sanoi : " onko Jumala todellakin sanonut niin"? Lopputarinan tiedämme.

Vierailija
34/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kun Jeesusta pilkkaa onkin itse ruvennut jumalaksi . 

Vierailija
35/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on ristiriidassa / vastoin Jumalan ilmoituksen kanssa on todellakin Saatanasta !

Eeva sanoi Saatanalle että Jumala on kieltänyt syömästä hedelmiä Elämän puusta. Jolloin Saatana ( käärme)  sanoi : " onko Jumala todellakin sanonut niin"? Lopputarinan tiedämme.

On lukemattomia tulkintoja siitä samasta ilmoituksesta. Olisi itsepetosta ajatella olevansa se maailman ainoa ihminen joka on varmasti löytänyt kaikesta juuri oikean tulkinnan. Jos ajatusta ei uskalla haastaa, pohjimmiltaan epäilee ettei se ole totta.

Vierailija
36/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli PAHAN TIEDON PUU MIHIN EI SAA KOSKEA ! 

Vierailija
37/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE MITÄÄN VIHREITÄ NIITTYJÄ SÄ JOUDUT TAPPAAN ELUKKAA SYÖDÄKSESI JA RAISKAAT KUIN TAPPELET VARASTAT. 

Vierailija
38/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli PAHAN TIEDON PUU MIHIN EI SAA KOSKEA ! 

Lueppa Raamattuasi huomattavasti paremmin! Mutta oletkin provo.

Elämän Puu!!

Vierailija
39/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä näe mitään ortodoksia taivaassa ei Jeesus tunne mitään oikeaoppista esoteerista numerologiaa HOKKUSPOKKUS. 

Vierailija
40/64 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demoni saapui ketjuun, juuri kun otin Eedenin puutarhan lankeamuksen esille!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän