Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään riidellään tästä sosionomi lastentarhanopettajana kysymyksestä kun

Vierailija
05.04.2009 |

sosiaalikasvattajat on kautta aikain olleet päteviä lastentarhanopettajan töihin, miksi silloin ei valitettu?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entiseltä ammatiltani lto. Mulla on kokemusta hyvin monen ammattinimikkeen ihmisistä. Voin sanoa, että en periaatteessa aliarvioi tai arvosta ketään pelkän koulutuksen perusteella, vaan kriteereihini kuuluu myös se, kuinka hommasta suoriudutaan. On kokemusta sekä hyvistä lto.ista että huonoista, samoin sosionomeista. Tosin jos ihan rehellinen olen, niin muistan tasan 2 hyvää sosionomia. ja hekin nuoruuden innollaan hieman naiveja työhönsä...

Tosiasia on se, että lastentarhanopettajien koulutus ON hyvä ja paras varhaiskasvatuksen tehtäviin. Tosiasia on myös se, että nykyään valmistuvat sosionomit EIVÄT saa enää pätevyyttä esiopetuksen opettajiksi! Eli siis voivat työskennellä pätevinä vain alle 6 -vuotiailla! En muista, mikä oli vuosi, kun tuo asia muuttui!

No joo, minä vaihdoin alaa, kun tuo palkkaus oli mitä oli, mutta tiedän, että tänä päivänä oikeista lastentarhanopettajista on huutava pula!

Vierailija
22/24 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suurin osa päivästä on muuta kuin toimintatuokioita. en sitten tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noussut päähän lastentarhanopettajilla kun koulutus siirtyi yliopistoon?

Vierailija
24/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomin koulutukseen ei kuulu terveydenhoitoa, ainakaan kun suorittaa lto-pätevyyden. Eli ei kuulu verenpaineen mittaamista tai lääkehoitoa.

Sosionomin todistuksessani lukee lto- pätevyys ja sitä ei voida viedä pois.

Ei tapahtuis tälläistä esim insinöörien kesken.

Miten tälläisen annetaan etes tapahtua. Haukutaan toisten tutkintoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä