Mitä uskot että kuoleman jälkeen tapahtuu?
Tapahtuuko jotain sinun mielestäsi kuoleman jälkeen vai onko vaan mustaa tyhjyyttä?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:06"]Sammuu valot ja alkaa ikuinen tyhjyys.
[/quote]
Eikö tuo ole aika masentava tapa ajatella?
Se on syvää unta. Sielu siirtyy toiselle tasolle ja fyysinen keho lakkaa toimimasta.
Itse pidän todennäköisenä, että kuoleman jälkeen ei ole mitään. Ei siis mitään mustaa tyhjyyttä, vaan vähän samanlaista kuin syvän unen aikana. Ei tietoisuutta, ei mitään.
Itselläni on lievä masennus, ja välillä em. ajatus tuntuu ahdistavalta, välillä taas pahan olon iskiessä hyvinkin lohdulliselta.
-L. Vanilja-
Ihan sitä samaa kuin ennen syntymääkin.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:06"]Sammuu valot ja alkaa ikuinen tyhjyys.
[/quote]
Eikö tuo ole aika masentava tapa ajatella?
[/quote]
Valehdellakko itselle pitäisi? Elämä on julmaa pilaa. Näin se vaan on.
Alkaa helvetillinen riita perinnöstä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:09"]Se on syvää unta. Sielu siirtyy toiselle tasolle ja fyysinen keho lakkaa toimimasta.
[/quote]
Mihin toiselle tasolle siis? -ap
Taivas. Jos huonosti käy,niin sitten helvetti.
Alkaa viimeinen tuomio, joilloin käydään läpi kaikki teot ja ajatukset. Sitten jokainen tuomitaan tekojensa mukaan joko pelastukseen tai kadotukseen.
Ei tapahdu mitään, kroppa maatuu jos haudataan muuten jää vain puoli purkkia tuhkaa jos polttohautaus. Ihmisen elämä loppuu kuolemaan
Itse uskon että tapahtuu sama, kun poistaisi kaiken tietokoneesta. Eli periaatteessa unohdetaan kokonaan entisen elämän, synnytään uudelleen, joko menneisyyteen tai tulevaisuuteen, tai jopa nykyhetkeen.
Noh, itse uskon että jokin meitä odottaa toisella puolella. Näin unta että kuolin, ja jouduin ns. "oikeusistuntoon" missä puitiin minun elämääni, ja mietittiin pääsenkö taivaaseen vai joudunko helvettiin.
Toivon, että ns. sielu eli tietoisuus poistuu tästä ruumiista ja muuttuu joksikin materiattomaksi osaksi maailmankaikkeutta. Uskon, että titoisuus säilyy ja voin sitten ymmärtää kaiken ja tietää kaikesta kaiken.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:17"]Noh, itse uskon että jokin meitä odottaa toisella puolella. Näin unta että kuolin, ja jouduin ns. "oikeusistuntoon" missä puitiin minun elämääni, ja mietittiin pääsenkö taivaaseen vai joudunko helvettiin.
[/quote]
-ap
helvettiin tai taivaseen riippuen siitä onko Jeesus herrasi vai ei.
Ihmisen solukko hajoaa ja jatkaa kiertokulkuaan luonnossa vielä muutaman miljardin vuoden kunnes aurinko korventaa maapallon. Sen jälkeenkin atomimme jäävät avaruuteen ikuisiksi ajoiksi kylmenevälle kivipallolle kun aurinko kutistuu ja jäähtyy.
Harmi, että auringon massa ei riitä supernovaräjähdykseen, jolloin atomeistamme voisi joskus vielä syttyä uusi tähti. Tähdistä olemme syntyneetkin, kun tähti on supernovana räjähtänyt ja sylkäissyt rakennusaineemme avaruuteen huikasevan välähdyksen saattelemana.
Tietoisuus sammuu jonka jälkeen ihmistä ei enää ole.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:19"]
helvettiin tai taivaseen riippuen siitä onko Jeesus herrasi vai ei.
[/quote]
Mitä tapahtuu, jos rukoilen Jeesukselta, että saisin kuolemani jälkeen ansioni mukaan? Olen agnostikko, mutta ajattelen, että jos maailmankaikkeutta hallitsee jokin (kutsutaan tätä vaikka Jumalaksi) ja tämä henki tai olento on hyvä, se, mitä kuolemani jälkeen tapahtuu, on hyvää ja oikeudenmukaista joka tapauksessa. Tämä ei riipu siitä, kärsinkö, tulenko autuaaksi vai lakkaanko olemasta kuolemani jälkeen.
Rukoilen itse välillä ja silloin, kun niin teen, olen tosissani. Kertaakaan en ole saanut varmuutta siitä, että joku olisi minua langan toisessa päässä kuunnellut.
-L. Vanilja-
Kuollut unohdetaan viikon päästä hautajaisista. Miniät ja vävyt rupeavat riitelemään huonekaluista. Todetaan että uskovaislahko ehti ensin. Ruumismadot hoitavat pehmeät osat ja hapan savimaa syövyttää luut kymmenessä vuodessa.
Mä uskon että synnytään uudelleen. Mihim se sielu sitten katoaisi? Ehkä synnymme eläimenä tai uutena ihmisenä. Joskus ihan ahdistaa ajatella tämmöisiä.
Sammuu valot ja alkaa ikuinen tyhjyys.