mitä jos palkasta puuttu työlisät eli kun tekee öitä siitä saa lisiä???
Kommentit (5)
pistää keräyksen pystyyn ja laittaa rahat sun tilillesi! Vai miten olisi jos kilauttaisit palkanlaskijalle
Ihan oikeasti: mistä näin avuttomia ihmisiä löytyy?
Meillä ne tulee 1-1,5kk "myöhässä". Tänään tehdyt pyhätunnit tulee maksuun toukokuun 15. päivän tiliin. Työnantaja on minulla kaupungin omistama yhtiö.
Parhaiten asia selviää, kun soittaa palkanlaskijalle.
ei kaikkialla makseta lisiä samalla tavalla. Ja joillain aloilla voidaan kirjata työsopimukseen että "palkka sis. kiinteän lisän xxx euroa", joka tarkoittaa, että lisiä ei makseta vaan ne on mukana jo kiinteässä palkassa. TYhmää sinänsä, jos ei ole ymmärtänyt mitä on allekirjoittanut, mutta työsopimuksessa jos niin lukee, niin vaikea sitä on mennä kiistämäään, kun on vapaaehtoisesti oman nimensä alle vetänyt. Näin on tehty mm. hotelli- ja ravintola-alalla, tiedossani on useita paikkoja, joissa näin toimitaan.
Mulle ei ole maksettu ylityökorvausta. Eikö se mene niin, että jos työaika yli 8 h, ylityöstä pitää maksaa kahdelta seuraavalta tunnilta 50% ja seuraavilta 100%. Aion perätä oikeuksiani. Aloitin vasta ja olen kaksi palkkaa saanut. Kummassakaan ei ole maksettu ylitöistä korvausta ja ekassa oli yölisätkin väärin. Mies sanoi, että työntekijällä on oikeus ellei peräti velvollisuus pitää huoli saatavistaan. Eli kysy selvitystä!