Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipaino on yhä useamman ongelma

Vierailija
04.04.2009 |

Kävin eilen yksillä synttäreillä ja siellä oli 10 n. 25-40 vuotiasta naista. Kiinnitin huomiota siihen, että 5 heistä eli puolet oli reilusti ylipainoisia!

Mistä ihmeestä tämä johtuu? Onko nykyään kaikki niin helppoa, että heti lihoo, jos jättää aktiivisen liikunnan väliin? Vai onko nykyruoka niin lihottavaa?

Nämäkin naiset on kaikki perheen äitejä, ja suurin osa työssä käyviä. Heidän puheidensa perusteella syövät hyvinkin monipuolisesti ja terveellisesti eikä liikunnalliset harrastuksetkaan ole heille vieras käsite, mutta silti nuin hurjasti ylipainoisia?

En ole itse mikään läskipoliisi. Itsekin olen vähän ylimääräistä saanut kotona ollessa hoitovapaalla, josta onneksi olen päässyt eroon, kiitos kuluttavan työn ja liikunnan. Tällä hetkellä olen normaalipainon ylärajalla.

Tämä näkemäni vain sai minut heräämään ja huomaamaan, että media on oikeassa! Suomessa liikalihavuus on kasvava ongelma!! Mitä pitäisi tehdä???

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaista ja suolaista ja lautasmallia ei noudateta. ajatellaan että joku kurkun pätkä on riittävästi vihanneksia päivässä.

Vierailija
2/3 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu et ruoka on liian rasvaista ja suolaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa suomalaisista syö ihan liikaa myös hiilareita liiallisen rasvan lisäksi. Vaaleeta leipää, limppareita, karkkia, makaronia. Ja kun jättää kasvikset pois niin lihominen voi alkaa. Yliääräiset hiilarit kertyvät elimistöön rasvaksi.