Missä työssä tienaa bruttona 6500 €/kk?
Kommentit (51)
ukkoni on yritysjuristi ja ei toi riitä. Itse olen terveyskeskuslääkäri ja palkka pienempi. Kuinkahan moni av-mamma edes erottaa bruton ja neton, musta on kiva käydä täällä katsomassa näitä vauhkoojia, hih. Olen siis itse nyt lapsen kanssa kotona, pikkanen kultamuru 8 kk. Tämä suomalainen verotushan on siis aika sieltä...
siis vähänkään johtaja- tai asiantuntijatasoisessa.
Se tarkoittaa sitten kyllä yleensä sitä, että puhelin kulkee mukana koko ajan ja hommat hoidetaan tunteja laskematta.
voi tienata, diplomi-insinöörille tuo ei yleensä riitä.
11.
Voi olla, että esim. humanistisella puolella ei saa professorikaan tuota summaa. Mutta monella muulla alalla kyllä saa.
Niitä kun riittä kuitenkin jonkin verran niitä proffia Suomen maassa.
jos tulet tällaisille palstoille haukkumaan muita ihmisiä, niin jättäisitkö sen ammattisi kuitenkin mainitsematta, niin emme me muut sitten leimautuisi mukana.
Jos siis edes olet kollega ja miehesi edes on joku juristi, mistä sitä nyt täällä voi tietää.
11.
Voi olla, että esim. humanistisella puolella ei saa professorikaan tuota summaa. Mutta monella muulla alalla kyllä saa.
Niitä kun riittä kuitenkin jonkin verran niitä proffia Suomen maassa.
Proffia ja maistereitakin on Suomessa aika lailla ja palkkahaitari sen mukainen. Tunnen myös kaksi työtöntä proffaa. Ei se väittely nyt palkkapussiin juurikaan vaikuta....
Miksi ei saisi ammattia mainita? En hauku ketään ja minä en tosiaan halua leimata ammattikuntaa ja puhuin ihan vaan omasta puolesta. t. terveyskeskuslääkäri, joka äitiyslomalla. Höh, en varmaan hauku ketään, iik...Vai pitäisikö sanoa teen tätä ja tätä ja ukkoni tätä ja tätä ja tulot on tätä ja tätä. En nyt oikeen ymmärrä.
lisäksi 3-4 päivystystä.
T. Kolmas LL :)
"Kuinkahan moni av-mamma edes erottaa bruton ja neton, musta on kiva käydä täällä katsomassa näitä vauhkoojia, hih. "
Ei kuulosta kauhean hyvältä, vai? Tottahan ammatin saa mainita, mutta jos teet sen tällaisen tekstin yhteydessä, niin väistämättä tulee mahdolliseksi, että moni loukkaantuu lääkärin tekstistä ja yleistää asian koko lääkärikuntaan. Joten jos haluat esittää pistäviä kommentteja, niin s´il te plait, mutta parempi varmaankin jättää siinä yhteydessä ammatti mainitsematta.
Ihan tavallinen opistotason insinöörikin voi tienata, diplomi-insinöörille tuo ei yleensä riitä.[/]
Miksiköhän minun tuntemani dippainssit tienaavat alle 4000 järjestäin :D Toki jos on jossain johtotehtävissä, mut sitten on kyse johtajan palkasta ei dippainssin.
DIplomi-insinööri itsekin IT-alalta, jonka palkka on 3400e ja työkokemustakin on.
On isossa firmassa töissä ja hyvässä tehtävässä, silti ansaitsee n. 3500 euroa /kk ja siitä vielä verot pois. Ulkomailla kun työskenteli firma maksoi lennot edes takas joka viikko, hotelliasumisen jne.. ja sai noin 1000 euroa verottomana ton summan lisäksi. Mutta hänkin sanoi että vaikka tuokin kuulostaa isolta, ei se sitä ole kun verot otetaan pois. Hänen ystäväpiirissään myös paljon insinöörejä ym.. ja eikä kuulemma kukaan heistäkään yli 4000 euroa tienaa.
DI mieheni tienaa kyllä vain 5000 e kuussa ja pitää itseään hyvin palkattuna. Aika kova palkka tuo 6500 e, ei todellakaan pidä näiden vastausten perusteella vetää mitään johtopäätöksiä, että sen saisi mistä vain...
Keskipalkka Suomessa taitaa tutkimusten mukaan olla siellä vähän alle 2500 e.
"Kuinkahan moni av-mamma edes erottaa bruton ja neton, musta on kiva käydä täällä katsomassa näitä vauhkoojia, hih. "
Ei kuulosta kauhean hyvältä, vai? Tottahan ammatin saa mainita, mutta jos teet sen tällaisen tekstin yhteydessä, niin väistämättä tulee mahdolliseksi, että moni loukkaantuu lääkärin tekstistä ja yleistää asian koko lääkärikuntaan. Joten jos haluat esittää pistäviä kommentteja, niin s´il te plait, mutta parempi varmaankin jättää siinä yhteydessä ammatti mainitsematta.
Relaa nyt vähän, en todellakaan halua aliarvioida ihmisten ammatteja tai tietämystä. Jos sulla on noin herkkä hipiä, niin oletko oikealla alalla? Kyllä minun lääkärina tai jonkun naisen vaikka perhepäivähoitajana tai siivoojana jne. pitää olla ylpeä työstään ja myös voida kertoa, ettei kaikilla tietämys ole samaa luokkaa. Jos olet näillä palstoilla liikkunut niin tiedät sen. Kyllä tässä nyt haiskahtaa enemmän sun oma epävarmuus....Ja preppaa ranskaasi...
todellakaan, en edes tiedä, oletko oikeasti lääkäri, mutta mielestäni olisi hyvä jos lopettaisit nämä kommenttisi. En näe mitään syytä, miksi lääkärin tai kenenkään muunkaan tulisi kirjoitella nettiin kommentteja, joissa tarkoituksena olisi vain kertoa muille ihmisille, että heidän "tietämyksensä ei ole samaa luokkaa".
Kertoisitko kuitenkin, että mitä tarkoitat viimeisellä lauseellasi?
t. sisätautien erkoislääkäri
Pakko nyt näin ei lääkärinä puuttua viestintäänne, mutta lääkäri hyvä sorrutte nyt itsekin aliarvioimaan muiden av-palstalaisten älykkyyttä ja ymmärrystä sanomalla että "moni loukkaantuu lääkärin tekstistä ja yleistää asian koko lääkärikuntaan". Lisäksi vielä sinuttelette sinulle tuntematonta kolleegaasi! Ai ai.
esimerkkinä, että itse olen pelkkä yo ja datanomi-opinnot ovat olleet jäissä lastensaannin jälkeen. Olen IT-alalla konsulttina ja mun palkka on 3500€. Olen ihan tyytyväinen kun ottaa huomioon, etten ole valmistunut mistään.
asiakkuusjohtajana, liiketoiminnan johtajana. Itse asiassa noissa tienaa enemmän