Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas hevonen tappoi ihmisen, antakaa vaan lastenne harrastaa ratsastusta

Vierailija
15.03.2006 |

Naisen epäillään kuolleen hevosenpotkuun Mikkelissä

Mikkelin poliisi epäilee, että nuori nainen kuoli hevosenpotkuun Mikkelin Hännilässä tiistaina aamupäivällä. Poliisi kertoi asiasta tänään. Nainen löytyi elottomana kotitilansa hevosaitauksesta. Viereisessä aitauksessa oli kaksivuotias varsa, jolla oli parimetrinen talutin kaulassa.

Naisen epäillään olleen taluttamassa hevosta aitaukseen. Alustavien tietojen mukaan rintalastaan osunut potku aiheutti vakavan sydänvamman.

Tapauksella ei ollut silminnäkijöitä. Paikalle sattumalta tullut taksinkuljettaja hälytti apua.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa rajoittaa elämää ihan jokaisen onnettomuuden takia, mitä elämää se on?

Isoja risteilyaluksia uppoaa, autoilla jäädään junien alle, jalankulkijoita jää liikenteessä alle...

Ja suoraan sanoen suurin osa onnettomuuksista sattuu kotona joten älkää hyvät ihmiset asuko kotona, muuttakaa vieraisiin = )

Vierailija
22/31 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seinän väliin tms. Järkeä peliin. Tieliikenneonnettomuuksissa kuolee vielä enemmän ihmisiä kuin ratsastusonnettomuuksissa. Mutta tietenkin voit itse päättää mitä lapsesi harrastaa sinähän sen maksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä ihan samaa mieltä! Ja tiiän et vähän outoo et mä tuun tänne tällei koska siis ite mä oon 10v ja oon ratsastanu n.9 vuotta ja meil on ollu kolme heppaa ja mul on yks hoitoponi ja sen nimi on Galina, ja pakko myöntää että mä luotan siihen 99% koska se välil säikkyy ja sillee mut ainaki hoitaes se on maailman ihanin😍😍😍😍se poni on mun elämäni poni.

Vierailija
24/31 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun kommenteissa ei ole mitään järkeä, eikä niistä saa tolkkua!!?? Onko joku puhevikainen tms. kirjoitellut tänne?

Vierailija
25/31 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...LEIVÄN PÄÄLLÄ!!!

Kylläkyllä. Sinä varmaan maistut hyvältä hunajamarinoituna ja savustettuna leivän päällä, kinkun (sian takapuoli :D) alla.

T: Ed Gein ja Albert Fish (ja Hannibal Lecter ja muut "pitkästä porsaasta" nauttivat :D)

Vierailija
26/31 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän pystyy hoitamaan vain ambulanssimiehistö tai sairaalan henkilökunta erillisellä " heart start" -laitteella annetulla sähköiskulla. On ensiarvoisen tärkeää aloittaa painallus-puhallus (30-5) elvytys välittömästi ja jatkaa sitä kunnes ensihoitajat saapuvat paikalle. Eteisvärinätilassa sydän on hengetön eikä näin ollen kuljeta verta potilaan ajukoppaan, mistä seurauksena on vaikea vammautumien jos hoito viivästyy - tai kuolema, jos hoitoa ei aloiteta.

Katsoisin, että tässä tapauksessa on tämä jälkimmäinen päässyt käymään.

itseopiskellut

Aimo Mela

Vaihdahan opettajaa :D Eteisvärinä ei aiheuta sydänpysähdystä, kammiovärinä aiheuttaa. Heart start -laitteella tarkoitat varmaan deffaa, joka ei kyllä käynnistä pysähtynyttä sydäntä vaan pysäyttää kammiovärinässä olevan sydämen.

Tässä tapauksessa todennäköisimmin oikealla hetkellä sydämen kohdalle osunut isku on voinut suoraa pysäyttää sydämen, jolloin nainen on kuollut heti. Se on voinut laukaista kammiovärinän, mutta silloinkin aikaa on vain muutama minuutti pysäyttää värinä ja saada normaali rytmi.

BTW Alhaisessa (kehon) lämpötilassa aivot voivat selvitä jopa tunnin pari ilman happea, nomaalilämpötilassa 6 minuuttia, ennen kuin vaurioita alkaa tulla. Siksi häkepäivystäjät eivät anna elvytysohjeita jos potilas on ollut elottomana ennen löytämistä 20 minuuttia.

T: ensihoidon sh

Vierailija
27/31 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun kommenteissa ei ole mitään järkeä, eikä niistä saa tolkkua!!?? Onko joku puhevikainen tms. kirjoitellut tänne?

Ennen oli tekstiä myös viestien otsikoissa, mutta kun otsikot poistettiin, jäi nuo sekavat pätkät. Itse en koskaan kirjottanut otsikoihin kuin ggkj-tyylisiä "sanoja", enimmillään hmm tai ja-tyyppisiä lyhyitä sanoja.

Vierailija
28/31 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät osaa tulkita hevosta ja silloin hevosia ärsyttää :D

Vierailija
29/31 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuijaa taas mikä aloitus... ei järjen hiventä. Tuliko mieleen, että kotiinkin voi kuolla vaikka liukastumalla kylpyhuoneessa? Että antakaa vaan lastenne kylpeä....

Vierailija
30/31 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/31 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin sattumasta kiinni. Meillä oli lapsuudessa vanha työhevonen, rauhallinen ja kiltti. Sitten tuli paarma puremaan, potkaisi sen vuoksi naapurin isännällä leukaluun irti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi