Oletko kertonut lapsellesi että hän voi mennä naimisiin myös samaa sukupuolta olevan kanssa?
3 v pikkuveli kertoi menevänsä naimisiin kaverinsa (pojan) kanssa ja 6 v sisko siihen, ettei poika voi mennä pojan kanssa naimisiin. Enpä oikaissut tyttöä.
Toisaalta hyväksyn kyllä kaikenlaiset ihmiset ja heidän liittonsa, mutta en halua omaa lastani ainakaan ohjata siihen suuntaan.
Kommentit (65)
meillä on tuttavissak homo-ja lesbopariskuntia, joten lasten mielestä siinä ei ole mitään erikoista. Tosin olen sanonut, että samaa sukupuolta olevien liittoa ei kutsuta naimisissa olemiseksi, ihan virallisesti.
Juuri tällä viikolla 7v. esikoinen kysyi, mikä on avovaimo ja selitin sit tämän asian... ja pikkusisko 4v. mietti miten vauvan siemenet sieltä isin pippelistä pääsee äidin masuun ja selitin senkin ihan niin kuin se on ...meidän lapset on innokkaita kyselijöitä ja haluan kertoa asiat heille niin kuin ne on, mutta turvallisesti ja pelottelematta samalla.
MENNÄ NAIMISIIN lienee terminä puhekielinen, avioliittoon vihitään ja parisuhde rekisteröidään oikeaoppisesti. Että kyllä mun mielestä voi ihan hyvin puhua naimisiin menemisestä myös samaa sukupuolta olevien ollessa kyseessä.
Enkä varmasti aio kertoa, koska oon sitä mieltä ettei se voi mennä. Toki en voi siihen vaikuttaa loppupeleissä mitä hän itse haluaa isona tehdä. Mutta en ainakaan ala kertomaan tommosista vaihtoehdoista.
että ei voi mennä samaa sukupuolta olevan kanssa..
vaikka itsekin sen jotenkin siedän, kun en halua puuttua muiden elämään.. mutta tuntuisi se kamalalta kuitenkin, jos oma lapsi.. pakkohan sekin olisi silloin hyväksyä, mutta siihen en missään nimessä ohjaisi lastani!
Ei kaikkien tarvitse olla kaikista asioista samaa mieltä. Uskotko? Silti voidaan sovussa elää täällä. Minä esim. olen sitä mieltä että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä, mutta silti minulla on yksi oikein hyvä ystävä joka on lesbo. Eikä meillä ole mitään kitkaa välillämme. Onko minulla siis asennevamma eikä minun pitäisi saada lapsia lainkaan?
Kyllä, sinulla on asennevamma ja säälin lapsiasi.
lapsia?? Yhtä ahdasmielisiä lapsiakin kasvatatte, sääliksi käy kun pienillä ja viattomilla ihmisillä on tuollainen vanhempi.
että ei voi mennä samaa sukupuolta olevan kanssa..
vaikka itsekin sen jotenkin siedän, kun en halua puuttua muiden elämään.. mutta tuntuisi se kamalalta kuitenkin, jos oma lapsi.. pakkohan sekin olisi silloin hyväksyä, mutta siihen en missään nimessä ohjaisi lastani!
oli nähnyt kaksi miestä kaulakkain ja kysyi oliko ne rakastuneita. Sanoin että varmaankin vain hyviä ystäviä. Kerroin että on olemassa sairaita ihmisiä, kuten namusedät, homot... mutta terve ihminen ei pidä sellaisesta.
pitäisi hyväksyä. Esim. uskovia tai muuten valtavirrasta poikkeavia saa vapaasti haukkua eikä sitä pidetä ahdasmielisyytenä
ihminen voi olla noin tyhmä..
pitäisi hyväksyä. Esim. uskovia tai muuten valtavirrasta poikkeavia saa vapaasti haukkua eikä sitä pidetä ahdasmielisyytenä
oli nähnyt kaksi miestä kaulakkain ja kysyi oliko ne rakastuneita. Sanoin että varmaankin vain hyviä ystäviä. Kerroin että on olemassa sairaita ihmisiä, kuten namusedät, homot... mutta terve ihminen ei pidä sellaisesta.
levittämättä vihaasi ympäröivään yhteiskuntaan... Voit sanoa että et itse hyväksy homojen elämäntyyliä mutta jätät tuollaiset sairauspuheet pois. Jos käsität olevasi uskovainen, sinulta on mennyt uskon aika monta oleellista pointtia ohi.
Minä olen kuulemma asennevammainen jos omassa mielessäni hiljaa pidän homouden harjoittamista syntinä. Vaikka en siitä kenellekään edes puhu ja pidän homoja yhtä arvokkaina ihmisinä kuin muitakin. En myöskään paasaa lapsille tai kellekään muullekaan helvettiin menevistä homoista.
Sen sijaan ketään ei haittaa jos sanon 15 lapsen lestaäitiä aivottomaksi synnytyskoneeksi (paitsi lestoja ehkä). Mikä ero näillä asioilla on? Miksi toinen mielipide sallitaan mutta toista ei?
En kertonut vanhemmalle lapselle, joka nyt on 15-vuotta. Tietää jo noin isona että se on mahdollista, mutta minä en sitä ole sille kertonut. Nuorempi on 8-vuotias enkä tosiaan lähde kertomaan mokomia typeriä juttuja ton ikäiselle kun ei se sellaisesta edes kiinnostunut. Jos kysyisi, niin sitten voitaisiin asiasta puhua.
Minä olen kuulemma asennevammainen jos omassa mielessäni hiljaa pidän homouden harjoittamista syntinä. Vaikka en siitä kenellekään edes puhu ja pidän homoja yhtä arvokkaina ihmisinä kuin muitakin. En myöskään paasaa lapsille tai kellekään muullekaan helvettiin menevistä homoista.
Vaan nytkin olet tällä palstalla silti jatkanut uskovaisten homovastaista ristiretkeä ja kertonut kymmenille, jollei sadoille ihmisille että homous on syntiä.
Lestojen sanominen aivottomiksi synnytyskoneiksi ei tietenkään ole ok sekään.
Olen ihan varma siitä että max 50 vuoden sisään käydään läpi taas yhteiskunnallinen katumusharjoitus tästä homovainosta tyyliin voi luoja mitä tuli tehtyä uskonnon nimissä - taas.
Ihmiskunta kohtelee aina silloin tällöin toisiaan törkeästi. Esim. australian uudisasukkaat, jotka otti aboilta jopa satatuhatta lasta pois sillä perusteella että se oli inhimillistä lapsia kohtaan. Voitteko kuvitella. Hyvää kai siinä yritettiin tehdä jollain sairaalla perusteella. Enpä kyllä pysty kuvittelemaan mitään oikeutusta nykyään ajatella enää että hyvä juttu kun otettiin! Tai mielipiteenvapaus saa tietenkin olla, mutta jos vaikka netissä haluaisi tätä käsitystään _levittää_ että ihan oikein niille aboille.
saa sanoa että homot joutuu helvettiin?
Vaan nytkin olet tällä palstalla silti jatkanut uskovaisten homovastaista ristiretkeä ja kertonut kymmenille, jollei sadoille ihmisille että homous on syntiä.
Minä en ole väittänyt julistavani mitään ehdotonta totuutta, en tiedä mitään sellaisesta. Minun oma henkilökohtainen omatuntoni vain sanoo homouden harjoittamisen synniksi. Itse homoutta en pidä syntinä, se on synnynnäinen (ainakin osittain) ominaisuus, ja homot ovat ihan yhtä arvokkaita ihmisiä kuin heterotkin. Tämä on minun mielipiteeni, ei mikään fakta. Eiväthän uskonasiat ole mitään faktoja milloinkaan, ne ovat mielipide-/vakaumusasioita.
Monet muutkin asiat ovat syntiä minun käsitykseni mukaan, mutta tämä ketju nyt käsitteli samansukupuolisten parisuhdetta jota toiset sanovat "naimisissa olemiseksi". Jokainen ihminen on syntinen, minä myös. Onko sen sanominen niin vaarallista tai kamalaa?
Jokainen ihminen on syntinen, minä myös. Onko sen sanominen niin vaarallista tai kamalaa?
sanottuasi että olet syntinen sulta vietäisiin uskottavuus JOKA asiassa (esim. työssä, sinusta tulisi heti se LESBOhoitsu tai LESBOkassantäti), yhteisösi alkaisia katsoa sinua kieroon, esiintyisi vaatimuksia että et saa seurustella, mennä naimisiin, hankkkia lapsia jne.
Onko vähän eroa sanoa syntinen ja syntinen? Mitkä on sun riskit oman syntisyytesi tunnustamisessa?
Joo, olen kertonut että naimisiin ei mennä samaa sukupuolta olevan kanssavaan vastakkaista sukupuolen edustajan kanssa. En ala ehdoin tahdoin homoksi kasvattamaan.
Jokainen ihminen on syntinen, minä myös. Onko sen sanominen niin vaarallista tai kamalaa?
sanottuasi että olet syntinen sulta vietäisiin uskottavuus JOKA asiassa (esim. työssä, sinusta tulisi heti se LESBOhoitsu tai LESBOkassantäti), yhteisösi alkaisia katsoa sinua kieroon, esiintyisi vaatimuksia että et saa seurustella, mennä naimisiin, hankkkia lapsia jne.
Onko vähän eroa sanoa syntinen ja syntinen? Mitkä on sun riskit oman syntisyytesi tunnustamisessa?
Että hyvin epäreilua olisi tuollainen. En minä halua katsoa ketään kieroon sukupuolisen suuntautumisen perusteella enkä koe niin tehneenikään. Mun ystävissä on useita lesboja enkä heistä puhu lesboina vaan ihan nimillä. En myöskään esitä heille mitään vaatimuksia minkään suhteen, minun puolestani he saavat seurustella jne. Olin oikein iloinen kun tätini löysi itselleen rakkaan tyttöystävän ja he menivät kihloihin. En minä ymmärrä miten nämä asiat liittyvät siihen, että edelleen pidän lesboparisuhdetta syntinä? Se on vain mun oma käsitys asiasta enkä sitä yritä kellekään tuputtaa.
Ja itse kyllä tiedän tehneeni syntejä joiden julkisessa tunnustamisessa olisi liian suuret riskit. En minä väitä olevani yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan.
olet kuten tuo eräs tuola joka lapsille pasaa helvettiin joutuvista homoista niin en hyvänä äitinä sua pidä. jokainen pitäköön asennevammansa ihan vaan ominaan. mitä luulet lapsen käyvän läpi jos lapsi on homo ja tietää vanhempien vihaavan homoja..