Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kavereille mökin yms. lainaaminen

Vierailija
30.07.2021 |

Haluaisin mielipiteitä seuraavaan asiaan:

jos sinulla on/olisi mökki/vene/asuntoauto tms niin mikä on ajatuksesi siitä pitääkö niitä lainata kavereille/tutuille ilmaiseksi? Missä menee raja kuinka hyvä kaveri saisi lainata omaisuuttasi? Odottaisitko rahakorvauksen sijaan esim. talkooapua lainaajalta?

Ja lainaaminen siis niin ettet itse ole paikalla.

Ajatuksia? Kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla lainailematta yhtään mitään, siitä tulee aina vaan riitaa.

Vierailija
2/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi sen enempää ilmaiseksi kuin rahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainata mitään. Ei mökkiä, venettä, asuntovaunua, autoa, eikä peräkärryä. Kaikkia on kyllä pyydetty lainaan.

Vierailija
4/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi ollenkaan.

Vierailija
5/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei parane lainatessa.

Vierailija
6/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvää kaveria ei olekaan että lainaisin. 

Vierailija
7/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkejä, veneitä, autoja ja kaikkea muuta saa vuokrattuakin jos ei ole varaa tai halua ostaa omaa. En lainaa myöskään puolisoani, miksi sitten kaverin pitäisi saada käyttää omaisuuttani ilmaiseksi? En päästänyt edes siskoani omin päin mökilleni

Vierailija
8/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut asuntoani kavereille, ja saanut lainata heidän asuntoaan. Kyse on erittäin vanhoista, luotettavista ystävistä. Moni ystäväni on tarjonnut minulle mökkiään lainaan, mutta en ole (vielä) tarttunut tilaisuuteen.

Olen poikkeuksellisen siisti ihminen, ja ystäväni tietää sen, ehkä siksi lainaavat minulle. En käytä alkoholia ja olen toisen asunnossa yksin, ts. en ikipäivänä veisi sinne ulkopuolisia.

Asuntoautoa tai venettä en lainaisi, siinä on isommat riskit.

Vierailija
9/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joille lainaan pitää tuntea tosi hyvin ja tietää että osaavat korvata tarvittaessa aiheuttamansa vahingot.Ts. vanhempani ovat ainoita jotka täyttää nuo kriteerit.

Vierailija
10/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lainata vanhemmilleni sekä yhdelle sisaruksistani. Muihin en luota 100%.

Vierailija
11/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ehkä ajoin enemmän takaa sitä, että kun itse maksaa, huoltaa, korjaa esim.mökkiänsä niin haluaako sitä antaa muiden ihmisten käyttää ilmaiseksi tai ilman vastapalveluksia...

Aloittaja

Vierailija
12/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään mökkejä ei kavereille lainata. Autoa voisin lainata, jos kaverilla olisi suuri hätä. Kukaan ystäväni ei myöskään ole niin itsekäs, että kysyisi mökkiä lainaan. Todennäköisesti ei myöskään kysyisi autoa lainaan, jos ei todellakin sitä tarvitse, ja silloin mielelläni lainaan.

Jos haluaisin mökkiä "lainalle" jostain syystä ystävältäni, niin tarjoaisin siitä vuokraa. Mokilläkin siten tietysti ollaan siten, että kun sen on käytön jälkeen siivonnut, niin se on paremmassa kunnossa kuin sinne mennessä.

Vierailija
13/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Ehkä ajoin enemmän takaa sitä, että kun itse maksaa, huoltaa, korjaa esim.mökkiänsä niin haluaako sitä antaa muiden ihmisten käyttää ilmaiseksi tai ilman vastapalveluksia...

Aloittaja

Ei kannata antaa. Jos lainaat yhdelle, kohta on muutkin kaverit jonossa lainaamassa.

Vierailija
14/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

No jos ei lainaa kenellekään, niin tuskin tarvitsee miettiä moista. En lainaisi mitään mistään palveluksesta, koska sitä vastapalvelusta tai rahallista korvausta tuskin koskaan tulisi. Yleensä vaan käy niin, että se oma mökki tai lainattu asia joko sotketaan, tai tavaraa ei palauteta tai se on mennyt rikki. Jos joku tarvitsee mökkiä, niin niitä voi rahaa vastaan vuokrata jostain mökkikylistä.

Jos mökillä on esim ulkohuussi, niin onko kiva sitten niitä vieraiden jätöksiä hoidella lainailun jälkeen? Tuskin vieraat itse hoitaisivat.

Vierailija
15/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ystäväpiirissä lainaillaan puolin ja toisin, mutta ehdot toiminnalle ovat 100 % luottamus asioiden hoitoon sekä ihmisiin, mahdolliset vahingot halutaan ja pystytään korvaamaan, yleinen järjestelmällisyys sekä tärkeimpänä siisteys. Myös vastavuoroisuus toimii, jolloin jokainen antaa ja saa jotain. Kukaan epärehellinen, epäsiisti, varaton ja velallinen ei tällaiseen luottamuksen piiriin ole päässyt eli ongelmiakaan ei ole vuosien varrella ollut.

Vierailija
16/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

No jos ei lainaa kenellekään, niin tuskin tarvitsee miettiä moista. En lainaisi mitään mistään palveluksesta, koska sitä vastapalvelusta tai rahallista korvausta tuskin koskaan tulisi. Yleensä vaan käy niin, että se oma mökki tai lainattu asia joko sotketaan, tai tavaraa ei palauteta tai se on mennyt rikki. Jos joku tarvitsee mökkiä, niin niitä voi rahaa vastaan vuokrata jostain mökkikylistä.

Jos mökillä on esim ulkohuussi, niin onko kiva sitten niitä vieraiden jätöksiä hoidella lainailun jälkeen? Tuskin vieraat itse hoitaisivat.

Kannattaa aina valita seuransa oikein.

Vierailija
17/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinatremontilla siitä selviät, ehkä

Vierailija
18/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinta

Vierailija
19/26 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka luottaisin kaveriin, niin en voi silti luottaa kaverin uuteen puolisoon, puolison kaveriin, puolison kaverin tämän kesäiseen heilaan jne. Minulle saa suutahtaa jos ei ymmärrä että minun omaisuus ei ole yhteistä omaisuutta, jos haluaa. Tämmöiset suuttujat eivät yleensä sitten omaakaan mitään lainaamisen arvoista.

Vierailija
20/26 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaan...