Pitkistä hiuksista lyhyet, uskaltaisko? Kokemuksia!
Eli, tilanne, se että mulla on pitkät lapaluiden kohdalle olevat hiukse. Nyt on alkanu pitkästä aikaa tuntua, että haluaisin lyhyet hiukset. Sellaiset polkkatyyliset kuin Katie Holmesilla on/oli. Tiedättekö mitä tarkoitan?
Hiukset on paksut ja luonnontaipuisat, semmosta mallia varmaan joutuu laittamaan jonkin verran? Mikä muu tyyli sopisi?
Auttasittako?
Kommentit (19)
malleja maan ja taivaan väliltä ja sanon, että kyllä uskaltaa. Kasvaahan se sitten takaisin.
Itselläni on tällä hetkellä puoleen selkään asti hiustenpidennys ja seuraavaksi vedän sitten polkkatukan.
ristiriitaisia vastauksia.. Olen lopen kyllästynyt näihin pitkiin hiuksiin, en osaa laittaa niitä mitenkään, aina vaan joku sykerö niskaan ja menoks..
Ja sekin puoltaisi leikkuupäätöstäni, että mulla kasvaa hiukset aika nopsaan, joten voisin sinnitellä sitten vaikka katuisinkin.
Lisää kommentteja! ap
Itse olen useampaankin kertaan leikannut pitkistä lyhyiksi. Muutaman kerran on kampaaja vähän kakistellut, että ei uskaltaisi leikata, mutta kyllä on kutrit aina lähteneet. Nyt on ollut taas pari vuotta pitkät hiukset, lapaluiden kohdalle, ja itsekin olen täysin kyllästynyt näihin. Suunnittelen kampaajareissua. Hiukset kasvavat takaisin.
Mulla oli 10v pitkä tukka ja sain sitten tarpeekseni siitä että tukka on aina ponnarilla eikä kovin huolitellun oloinen ja leikkasin just semmosen tukan. Mulla kanssa laineilla, toisinaan annan olla kun sekin on kiva, puristelen muotovaahdolla ja toisinaan suihkun jälkeen föönaan tukan harjalla suoraksi. Molempi parempi :)
ja mitään en menettänyt. Olen saanut vuosien varrella niin paljon positiivisia kommentteja lyhyestä tukasta (miehiltä ja naisilta) että en ole harmitellut. Mut ainakin lyhyet hiukset tekee jotenkin freesin ja tyttömäisen näköiseksi, riippuu tietysti kasvoistakin :) Anna mennä vaan. Sun ei varmaan ihan lyhyttä kannata leikata jos tukkasi on tosi paksu, mutta just vaikka tollanen särmikäs polkka on ihan törkeän hyvännäköinen vahvoilla hiuksilla.
Anna mennä vaan!
Tai voithan ensin jättää hiukan pitemmäksi ja jos tuntuu hyvältä, niin leikkaat vielä lyhyemmäksi.
Mulla oli pitkät hiukset eikä ne koskaan kasvaneet samanlaisiksi.. Kuivuivat aina latvoista ja sitten piti leikata taas lyhyeksi. Kirpaisee, kun jollakin näkee ihanat pitkät hiukset.
Mutta toisaalta, mulla sopii paremmin lyhyet :)
Uutta kesätukkaa kehiin :)
Joo, kasvaahan ne takaisin jos ei miellytä. Kevät tulee ja kaikkea, haluaa vähän piristystä elämään.
Nyt vaan mallia etsimään.
ap
leikkasin pitkistä lyhyikisi pari vuotta sitten. Nyt olen antanut hiusten kasvaa vähän lisää pituutta ja tällä hetkellä olen tyytyväisin vähän kerrokisttain leikattuun puolipitkään (vähän hartioiden alle) olevaan malliin. Tätä lyhyempi on minun tukallani tosi hankala laittaa. Pari viikkoa leikkauksen jälkeen tukka oli aina hyvin, mutta sitten se alkoi taipuilla vääriin suuntiin ja vaikka kuinka kähersi ja laittoin niin parin tunnin kuluttua jostain sojotti suortuvia ihan väärään suuntaan. Enkä tod. yrittänyt pitää mitään Katie Holmes -polkkaa, mutta kun latvat taipuivat aina toisella puolella ulos ja toisella sisään niin lopputulos ei ollut mitenkään kiva.
Mulla oli yli 10v pitkät hiukset jotka sitten parin vuoden välein leikkasin lyhyeksi polkaksi. Pari vuotta sitten annoin kampaajalle vapaat kädet ja sen jälkeen ei ole tullut mieleenkään kasvattaa pitkää.
Tällä hetkellä kerroksittain leikattu polkka just että korvat peittyy. Toki joutuu enemmän laittamaan kuin pitkää ja leikkauttamaan parin kolmen kuukauden välein mutta töissä kehuvat että leikkaus nuorensi. Toki vielä uusi väri hiuksiin vaikutti asiaan.
Selaile lehtiä jos jotain kivaa löytyy ja lyhyeksi vaan!
Itse olen useampaankin kertaan leikannut pitkistä lyhyiksi. Muutaman kerran on kampaaja vähän kakistellut, että ei uskaltaisi leikata, mutta kyllä on kutrit aina lähteneet. Nyt on ollut taas pari vuotta pitkät hiukset, lapaluiden kohdalle, ja itsekin olen täysin kyllästynyt näihin. Suunnittelen kampaajareissua. Hiukset kasvavat takaisin.
Kyllästyn ylipäätään nopeasti hiusmalleihin, mutta onneksi ne kasvaakin nopeasti! :)
Itseäni alkaa aina välillä kaihertaa että leikkauttaisiko hiukset lyhyiksi, sitten sitä asiaa mietin ja mietin pari vuotta kunnes leikkaan hiukset. Sitten taas totean että kyllä ne pidemmät olivat paremmat ja helpommat ja kasvatan hiukset takaisin. Mutta jos en olisi niitä hiuksia leikannut niin se asia mietityttäisi koko ajan.
T:Nyt pitkähiuksinen ja aikomuksena on pitää pitkät ainakin vuoden.
nimittäin kun ikää tulee niin eipä ne enää kasvakaan niin nopeasti. Eli jos nyt leikkaat niin todennäköisesti et koskaan enää saa noin pitkiä hiuksia. Tai riippuu tietty minkä ikäinen olet, itse olen huomannut että 35-vuoden jälkeen ei hiukset enää kasva niin nopeasti, vaikka kuinka kasvattaisin niin tuskin enää saisin tosi pitkiä hiuksia (nyt on puolipitkät). Tämäkin näitä ikääntymisen kivoja puolia...
Mulla oli 10 vuotta pitkä tukka ja kun leikkasin sen lyhyeksi, sellaiseksi revityksi, jossa pisimmät hiukset enintään olkapäihin, niin hiukseni nousivat ihan kiharalle. Tosi outoa, mulla on aina ollut suora tukka, joskin taipuisa, ei siis piikkisuora. Nyt kasvatan tukkaa taas pitkäksi, kun sitä kiharaa on niin vaikea laittaa. Nyt tukka on taas taipuisa ja suora, kun pituutta on enemmän.
Välillä minulla on hyvin pitkät hiukset ja välillä olen leikkauttanut lyhyeksi. Kyllä lyhyt tukka piristää kummasti jos olet kyllästynyt. Taipuisia hiuksia joutuu jonkinverran laittamaan. Minulla se kävi helposti kun vetäisin pesun jälkeen aina suoristusraudalla väärään suuntaan menevät hiukset. Leikkauta vaan! Polkkatukka on kiva kesällä :)
vaikeahoitoisemmat. Rasvaisuus ja hoitamattomuus näkyy heti. Ei voi laittaa hätätilanteessa ponnarille.
parikymppisenä, että hiukseni eivät kasva millään kovin pitkiksi. Sitten lopetin hiusten käsittelyt ja permanenttaamiset 35-vuotiaana. Huomasin, että hiusten latvojen katkeilu ja kuluminen loppui. Nyt hiukseni ovat niin pitkät, että saatan vahingossa istua niiden päälle ja olen 45-vuotias.
Hiukset kasvavat keskimäärin sentin kuussa.
mutta, se Holmesin tyylihän oli ihan jees, tosin, nythän taas pitkän hiukset on in, kaikki ottaa hiustenpidennyksiä! Eli mieti tarkkaan... Itse en noin lyhyeksi leikkaisi, vaan tuohon olkapäille, tai siitä vähän alle. Sen pituiset on tosi tyylikkäät, jos vielä ovat tasapitkät, ja hiukset on paksut.