Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ajatellut olevani suvaitsevainen ihminen, mutta nyt on ristiriitainen tunne :(

Vierailija
02.04.2009 |

Lukekaan Aamulehden linkki.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/14-vuotiaan-suomessa-vihkinyt-i…

Mun 13 v. on vielä ihan lapsi!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se vihkitodistushan on ihan vaan ihmisten kirjoittama paperi.

Mutta siinä meni kyllä metsään, että suomessa sais 13 vuotias harrastaa seksiä.

Vierailija
22/24 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu ap:lta:

"Mun mielestä kaikki uskonnot ovat samaa huttua. Kukin uskokoot tavallaan. Kun lähemmin tarkastelee, niin kaikissa uskonnoissa on aivan vaurettavia piirteitä.

Itsemurhapommittajia olen pitänyt islamin ääriryhmien tekeminä ja tietenkin tuominnut jyrkästi. Nyt puhuin siis suomalaisesta islamilaisesta yhdyskunnasta. Olen aina mielessäni rinnastanut nuo maltilliset islamilaiset kristittyihin. No nyt pisti siis miettimään, että ovatko nämä suomalaiset islamilaiset tuota mieltä oikeasti mitä heidän imaaminsa julistaa. Rinnastan siis tämän ko. imaamin ev.lut piispaan. Jos ev.lut piispa heittelisi tuollaisia kommentteja, olisi 99% vuomalaisista aivan järkyttyneitä.

Tähän ketjuun on tunnissa tullit 16 viestiä, joista osa minun. Asia ei näytä kiinnostavan, mutta toki se on paljon mukavampaa ihmetellä Hullujen Päivien menoa kuin pedofiliaa.

ap"

Miksi olet rinnastanut heidät maltillisiin kristinuskoisiin, kun he eivät sitä ole? Siis ei ne kiihkoisat ole pelklästään siellä jossain kaukana..niitä kun on Suomessakin. Ja entäpä naisten asema? Onko joukkoraiskausuutisetkin mennyt ihan ohi? Toki se on vaikeaa, jos lukee vaikkapa Helsingin sanomia, kun siellä ei rehellisesti mainita tekojen tekijästä mitään jos ulkomaalainen..mutta voi siitä jotai jo itsekin päätellä. Kyllähän se on niin, että heidät on opetettu ihan samoilla opeilla kuin nämä itsemurhapommittajatkin. Tietysti ovat vain ehkäpä saaneet muuta koulutusta ja ovat hieman maltillisempia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että meidän maltillinen on vähän eri asia kuin heidän. Vai oletko lukenut uutisia, kun viakkapa Iraniin on valittu "maltillinen" presidentti tms jokin edustaja? Ne ajatukset ovat yleensä hyvin jyrkkiä ja eivät mitenkään maltillisia =D Eli ei, he eivät ole yhtään sen kummoisempia..samat ajatukset kantaa taustalla.

Kannattaa tutustua tuohon islamin foorumiin, minkä linkkasin.

Kaikissa uskonnoissa on naurettavia piirteitä, olen kanssasi samaa mieltä näin ateistina ;) Mutta se, miten tulkitaan ko. uskontoa. Esimerkiksi 10 käskyä on ihan hyvä ohjenuora, siitä ei ole kellekään haittaa. Jos uskontoa tulkitaan muita kohtaan harmittomasti, niin ok..jos se alkaa haittamaan muiden elämää, niin ei ole ok. Ja tätä mielestäni islamin usko ei ole..se haittaa hyvinkin monen naisen elämää! Itse asiassa kaikkien lähes tulkoot. Vai miltä kuulostaisi, jos et itse saisi vaikkapa mennä ulos ilman miestäsi? Tai jos vahingossa joku mies tuppaa k ylään kun miehesi ei ole kotona, olkootkin vaikkapa sähkötarkastaja..niin sinutkin siitä voitaisiin kivittää. Tai vaikkapa kunniamurhat, ja näitähän tapahtuu paljon Ruotsissa? Ei nämä ole edes kiihkouskovaisten toimintaa..ihan niiden tavallisten islamin uskoisten hommaa.

Toki on aina poikkeuksia. Onhan kristityissäkin joissaki nmaissa ihan järkyttäviä kaheleita ja kiihkoja. Mutta näin niinkuin pääosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin sen pointin, että tavallaan on sama seurusteleeko vaiko onko naimisissa. Siis se vihkitodistushan on ihan vaan ihmisten kirjoittama paperi.

Mutta siinä meni kyllä metsään, että suomessa sais 13 vuotias harrastaa seksiä.

eli jos mies ei ole tytön kanssa naimisissa ja harrastaa seksiä se on rangaistava teko ja jos ovat naimisissa teko ei ole rangaistava.

Vierailija
24/24 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä ihmisen kirjoittamaa paperia avioliitostanne. Eli hänen silmissään on sama onko naimisissa vai ei, jos elää parisuhteessa.