Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kengät ja päiväkoti! Onko tämä toimiva setti?

Vierailija
01.04.2009 |

Lapsella ikää 2v6kk ja kevät/kesä kenkiä mietin, että pärjääkö päiväkodissa lenkkareilla ja kumisaappailla?

Lenkkareissa ei ole vartta eivätkä ole GoreTex:it. Olisiko hyvä että lenkkarit pitäisivät vettä, vai pärjääkö normi lenkkareilla??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee helposti haavoja kivistä, oksista yms. ja aina saa olla ottamassa hiekkaa pois kengistä. Kevyt tennarit on paljon paremmat, eikä niihin tarvitse sukkiakaan. Lisäksi ne voi pestä ihan pesukoneessa.

Vierailija
2/8 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta tuon ikäiselle lenkkareita (ei tee jalalle hyvää). Osta mieluummin kunnolliset nahkaiset ja nauhalliset kengät (mielellään nilkkaan asti tulevat eli sellaiset ensiaskeltyyppiset), esim. Tepsut tai Kavat tekee hyviä leveämpään jalkaan, kapeampaan vaikka Pioni tai SuperFit.

Jos mahdollista, niin osta vielä sellaiset kengät, joissa kärki on kumia tai sitten ei ole pintanahkaa vaan mokkanahkaa.

Suihkuta kengät vielä suojasuihkeella.

Niin ja jos teillä ei ole rahasta tiukkaa, niin osta ehdottomasti toiset kengät lapselle kans, toiset vaikka käytettynä. Jalalle ja kengälle on molemmille hyödyksi, että niitä vaihdellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä päiväkodin tätinä sanoisin että lenkkarit ja kumpparit on ihan hyvä yhdistelmä. ei tartte mitään goreja koska sade-/kostealla säällä voi laittaa ne kumpparit.

mulla on omilla ollut aina lenkkarit ns. pihakäyttöön, eli hoitoon ja muutenkin ulkoleikkeihin ja sitten jotkut siistimmät kauppoihin yms. menoon, sekä kumpparit kostealle kelille ja ns. sporttisandaalit ihan helteille.

en kyllä itsekään haluis mitään hiostavia tennareita pitää kesäkuumalla ja en lapsellekaan sellasia laittas.

Vierailija
4/8 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole sandaalien kanssa ollut mitään erityisiä ongelmia, ja lapset osaavat ottaa mahdolliset kivetkin itse pois.

Tulee helposti haavoja kivistä, oksista yms. ja aina saa olla ottamassa hiekkaa pois kengistä. Kevyt tennarit on paljon paremmat, eikä niihin tarvitse sukkiakaan. Lisäksi ne voi pestä ihan pesukoneessa.

Vierailija
5/8 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. päiväkodin hoitaja

Vierailija
6/8 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mieluummin kunnolliset nahkaiset ja nauhalliset kengät (mielellään nilkkaan asti tulevat eli sellaiset ensiaskeltyyppiset.

Vierailija
7/8 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit on lenkkeilykengät, ei niitä ole tarkoitettu pidettäväksi jalassa koko aikaa.

Mä hommaisin siis ihan kengät ja kumpparit. Kesäksi sandaalit.

Vierailija
8/8 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot jalassa ja hiostaa. En tajua kuka niitä käyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi